AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.237

Ökad effekt på min 335i

Sida 469 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
PAvel vad menar du? estetisk? har du en bild av din bil?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
theworm : etanol har mindre oktan än metanol men tror inte det spelar någon stort roll på den laddtryck ni kör. jag får maxad timings på 100% etanol och 19-20 psi boost med upgraded turbos (kör dock nu runt 1300 ml/min).
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
här ser man logga: Länk
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Enrita:
Japp, estetiskt.
Här är bilder: Länk

vill gärna få baller-status
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
wow pavel grattis... jätte fint bil.... du behöver fälgar med tror inte att Morr har rätt ET eftersom du har LCI.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Enrico> jag kör ju också LCI... dom passar definitivt!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
LOL 2000-talets sämsta bil..fortsätt lev i din lilla låtsasvärld....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
joxgbg: yepp såg precis du har också LCI !
Morr plus BMW performance kolfiber interior blir rätt "baller" :-)
bi
12
birgppa
M3 E92 -07
Big tom: haha du får tycka vad du vill. Personligen tycker jag bilens pris plus 150.000 är ganska rimligt för en bil med 650~ häst som fortfarande fungerar som daily driver och har komforten kvar. Kommer inte göra det själv men men.

Ciao

M3 E92
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Tack Enrita!
Alltså bara fälgar som fattas, inget mer?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel: du har redan en väldigt baller bil som det är . Du har valt rätt grejer från början. Jag gillar mycket kolfiber interior från bmw och tycker den skulle passa eftersom din bil är ganska mörkt plus visst Morr . jag har ingen bra bild på min interior just nu , man ser bara lite här: Länk

har du 35% toning bak?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Nice Enrita! Riktigt snyggt blev det med kolfiberlister!
Vad fick du ge för listerna?

Ingen aning om det är 35% tint. Köpte OEM tonat glas vid nybilsbeställningen.. Antar att jag behöver tona fram också?
th
86
theworm
Z4 3.0i
Låter ju kanon!
Då är det bara bunkra lite på biltema. Många blandar ju ut med vatten, är det för brandfarligheten eller nån prestanda-parameter?
Ni kör ju rakt från dunken, men finns det för/nackdelar, eller är det bara för att späda ut (ekonomiskt)?

Vad tror ni är ett bra o säkert laddtryck med "meth" (etanol :P) V5 och DCI ?

Är ny inom detta, så därför mycket frågor innan man slår till :)
Börjar ialf. bli väldigt sugen, eftersom det verkar hyffsat smidigt, jag kör inte bana och kör lite inspirerat o vill ha lite extra knuff ibland, mer kyla och högre oktan när det behövs, till kostnad av lite extra "soppa".
th
86
theworm
Z4 3.0i
Grymt härlig utsikt Enrita!
Den ratten du.. ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
theworm: jag skulle först gå fullt stage 3 med ic och downpipes och sedan meth. du kommer att gå genom bilbesikting iallafall med catless dps . om jag gick genom med 100 Cell race kattar då kommer du inte ha någon problem med OEM mellan kattarna som är 600 Cell .
Vatten kan hjälpa att sänka cylinder temperatur eftersom den absorberar hettan så kör gärna typ 70-30% mix eller 80-20%. Jag kör nästan rent men behöver oktan och flöder ganska mycket så om jag lägger för mycket vatten kan du få misständning.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Okej! Suger åt mig infon från alla håll..
Följer tråden om vishnus nya methkit och det pratas ju lite om att det kan va ide att köra meth direkt från stage1 med det här pwm, men vi får se hur folk resonerar, dom ska ju sätta i och testa på en V5/DCI setup nu.

Jag tänker att det är billigaste sättet att kyla och motverka knack (oktan) och samtidigt minst mekk, det här kitet borde jag klara att installera själv.
Tror jag skulle va nöjd med en konservativ map där motorn mår bättre samtidigt som jag faktist får lite mer effekt!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
theworm: jag tycker meth kit ska BARA användas för extremt laddning och power. du vill och kan inte ladda 16 psi med stock ic och oem downpipes med kattar. vill du köra lagom boost kan du köra stock . vill du ladda över 14 psi till 15.5-16 psi kör steg 3 . vill du boosta över 16 kör meth.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Har sett att det förekommer en del diskussioner om M3 vs. 335i. För egen del har jag inga problem att uppskatta båda biltyperna. M3 är förstås mer färdig för bankörning redan från fabrik men karaktären och effekten på en tunad 335i är svår att motstå för blandad körning. Uppgraderar man dessutom chassit på en 335i som Enrico har gjort så har man det bästa av båda världarna och slipper tokvarava för att det ska dra på riktigt.

Till saken, Bomis får väl blunda om det blir för känsligt men det behövs nog inte för denna M3 levererar bra :-)

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
R1000 fint film! på raka i nurburgsrings kunde 3 motorcyklar inte ta mig ;-) dock bara på raka hahaha
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Hur gick det på ringen enrico? vad blev det för varvtid?

/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.