|
Sida 468 av 712
|
|
|---|---|
|
Tomma påståenden?? Snälla... Eftersom du har valt att fokusera så hårt på kostnader, så kommer här en liten summering: Ett kompressorkit till en M3 e9x kostar runt 15.000 dollar UTAN frakt, tull och moms. Lägg sedan till installationskostnaden, 8-14 timmar X 1000:-/h = ca 10.000:- Vad är vi uppe i nu? Jo, ca 120.000:-, och då har jag räknat RIKTIGT snålt. Till detta måste du installera ett effektavgassystem, ca 20.000:- Så, inköp av beg M3 e9x idag = ca 400.000:- + Kompressor 120.000:- + Avgas 20.000 = MINST 540.000:- Jag har gett totalt 20.000:- för mitt trim + inköp av beg 335 idag, ca 270.000 = 290.000:- Btw, den dåliga stämningen skapades av din M3 polare. Bläddra gärna tillbaka några sidor i denna tråd så förstår du vad jag pratar om. Det enda jag gjorde var att lägga upp filmen där du och jag kör, sedan brakade helvetet lös... Självklart har vi alla rätt till att göra olika bilval, hur kul vore det annars? Men att komma med direkta osanningar och personliga påhopp bidrar knappast inte till att stämningen blir bättre. Ingen nämnd, ingen glömd. Det är underbart att du gillar ditt bilval. 8300 rpm, bilsporthistoria och allt vad det innebär. Men låt oss snikna 335-ägare köra ifrån er på Björkvik utan allt detta tjafs och gnäll. Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så hårt..... Ang mina fälgar så är de replikor av en så kallad sportbils originalfälgar. De är snygga tycker jag, och kostade en bråkdel av vad originalet gör... Appropå kostnader alltså... ;) // Thomas |
|
| Birgppa seriöst du reggar dig här på forumet och öppnar så som du gör med dina första inlägg. Kom du in hit för att hetsa eller snacka bilar. Om det är det första alternativet så har du inget här att göra dessutom så står det ökad effekt på min 335i och INTE något om ökad effekt på min m3!! | |
| theworm ---> jag kör också mest med T-röd eller Tenol som finns i alla bensin station. Har meth hemma men har den som reserv i en 5 liters tank i baklucka, när jag tankar köper jag enklast par liter alk och lägger den i bilen. | |
|
Det fanns visst ett uns av sanning i detta: Länk |
|
| LOL ROFL! | |
|
Klockren video Jocke! :) Men passa dig, fullföljer du dina bilbytartankar så kanske du är där själv snart... ;-) // Thomas |
|
|
Big Tom: Bomis är inte min polare. Du var mer än välkommen att köra ifrån mig på björkvik. Okej du kan räkna, grattis. Än en gång: det är två olika bilar och man får vad man betalar för. Sen om du vill motbevisa M är det upp till dig. Om du predikar tillräckligt kanske vi m3 ägare byter bilar.. :o nä skulle inte tro det. Ajvar: Jag reggade för att diskutera videon på mig som lades upp här. Jag antar att jag öppnade lite hårt och ber om ursäkt för det. 335 tråden verkar ha en del OT och det var faktiskt inte jag som började prata trim möjligheter för M3. |
|
|
"Bomis är inte min polare." Inte min heller. Ha, ha...! :-D "Okej du kan räkna, grattis." Skälet till att jag var så snäll att räkna lite var att det var någon som kom med påståendet om att det minsann inte alls var dyrt att kompressorkonvertera en M3 e9x. "Än en gång: det är två olika bilar och man får vad man betalar för." Den var nog bäst hittills! :-D "Om du predikar tillräckligt kanske vi m3 ägare byter bilar.. :o nä skulle inte tro det." Tyvärr står jag fast vid att M3 e9x är en av 2000-talets största bil-flopp. Kul at du är nöjd iaf. "Jag reggade för att diskutera videon på mig som lades upp här." Vad finns det att diskutera egentligen? Du blev kraftigt ifrånåkt av lillebrorsan, vilket syns ganska tydligt i filmen. I mina ögon känns det mest som ett desperat försök till att rentvå ditt bilval... Det kanske är bäst att du håller dig ifrån denna typen av rejs, och siktar in dig på konbanan istället. // Thomas |
|
|
Men, seriöst... skapa en ny tråd och diskutera huruvida M3:an är en skitbil eller om det bara är fattiglappar som kör 335! Om ni inte vet hur man gör så kan jag göra det åt er. Nog för att det här är forumets mest urspårade offtopic-tråd, men kan vi återgå till att snacka trimmning av 335:or istället? Den här snoppmätningen är ju helt jävla meningslös. |
|
|
joxgbg ---> Du har visserligen varit ganska delaktig i denna snoppmätartävling också, men du har absolut rätt, nu räcker det. :) // Thomas |
|
| Japp, jag ska också lära mig att hålla käft. :) | |
|
Tycker nog att det var Thomas som startade snoppmätar tävlingen genom att ta användarnamnet Big Tom, men det kanske inte var det som avsågs... BTW, kostnaden för kompressorsatsen stämmer ganska bra.. |
|
|
haha... megalomani! :) Pea > Ingen kan i alla fall beskylla dig för att vara osäker på din manlighet när du väljer "ärta" som användarnamn - respekt! :) |
|
|
Sluta mobba mitt 10 år gamla CS-nick... :( Typ ett av världens töntigaste användarnamn, som jag av olika anledningar fått dras med alldeles för länge. :) // Thomas |
|
| Stor-Thomas: Är det metanol och vatten i T-röd? blandar du den? eller behöver man inte köra på just metanol. Eftersom både du o Enrita kör på T-röd från biltema så litar jag på att det funkar, bara nyfiken :) | |
|
T-röd innehåller 95% etanol. Jag kör med 100% T-röd, utan att blanda det med vatten. // Thomas |
|
| Ah, okej, antar att du kört på det ett tag, finns det inga nackdelar med att köra på etanol, typ att det sotar? Eller varför säger man "metanol" om folk kör etanol? :D | |
|
När vi ändå är off topic.. Kan nån förklara för mig vad jag ska göra för att bli en äkta "baller"? |
|
|
Jag har kört med Biltema T-röd i ca ett år, helt utan problem och komplikationer. // Thomas |
|
| Köpa mina Morr-fälgar, det är faktiskt allt som behövs! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.