|
Sida 467 av 712
|
|
|---|---|
| lite action på Forum just nu.... lungt boys :-) | |
|
Precis som "Extra Small Tom" så gillar jag att mecka själv. Gör man det själv så vet man att man kan lita på det. Det finns ingen anledning att lämna in grejerna när det går att göra själv. Fast det verkar ju som om vissa är för fina i kanten för att göra det, eller så saknar dom bara kompetens. Tro för fan inte att folk mekar för att dom är fattiga! Sen undrar jag fortfarande: vad är det som är så mycket högre kvalitet på en M-bil??? Dessa bilar består ju till 90% av samma delar som svenssonbilarna, och historiskt sett så kan man ju verkligen inte säga att M-bilar har varitförskonade från problem! M3 E46 är ju ett utmärkt exempel, motorras och diffar som byts på löpande band, detta PLUS alla seriemässiga fel som E46 råkat ut för! |
|
|
Jag förstår inte riktigt hur såna här diskussioner kan förekomma, det är trots allt Bmw bilar och dess prestanda vi snackar om här. Enligt mig kan såna här pajkastningsinlägg leda till att Event och träffar blir lidande framöver..hur kul är det att träffa någon som man precis munhuggits med på ett forum? Självklart kan man ha åsikter om saker å ting men det ska inte behöva bli allvar i det.. Personligen hade jag jädrigt trevligt i Söndags på Eventet riktigt trevliga människor va där, kanon.. |
|
|
bmw-erik>> känner vi varandra? Eftersom du uppenbarligen har en åsikt om mig som person? jag känner inte dig iaf....så jag har ingen åsikt..... big tom>> kom igen nu, du hugger så fort du får chansen....bara på ett lite snyggare sätt och kommer undan med det.... hade jag varit händig hade jag def. gjort grejerna själv på mina bilar, men nu är det inte så vilket är synd för jag hade nog gillat det väldigt mkt. Och gällande kvalitén på 335:an så har jag aldrig sagt att det är en skitbil, för då vore jag ju dum i huvudet eftersom jag ägt en själv. Den uppfyllde länge mina behov men jag kände att jag ville ha något mer än bara en snabb bil rakt fram och då föll mig e92 M3:an mig i smaken. Tanken var att jag skulle använda den till & från jobb + bana i sommar, men nu blev det inte så eftersom vi flyttade in till stan med jobbet i årskiftet. Vilket innebär att jag idag åker pendeltåg till jobbet för att det tar alldeles för lång tid med bil. diffbytet + inkörning i kombination med nytt jobb inne i stan innebär att jag nu funderar på att sälja bilen för att köpa något roligare och som jag har ännu mer glädje av dom få tillfällen jag kommer ha tid över att nyttja bilen, vilket jag hemskt gärna redan vill göra i sommar. Och att jämföra gamla e46:an mot den bef M3:an, tyvärr där håller jag inte med alls. Och åter igen jag har ägt en e46 M3 och var skitnöjd, det var en grym trevlig bil men den skiljer sig faktiskt väldigt mkt mot den som finns idag.... joxgbg>> vilka bilar är det och vilka delar menar du? Är inte riktig säker på att jag hänger med vad du menar :( |
|
| rian>> håller helt med dig men ibland så måste man ventilera, sorry! :( | |
|
Hade jag kunnat byta allt på min bil själv hade jag absolut gjort det. Varför lämna in till någon annan när man vet att gör man de själv så gör man det från hjärtat. Bmw-Erik: Grattis till nya bilen när köpte du den? Kommer du på något event framöver? Bomis: Om du hade snackat med Thomas i verkligheten och lärt känna han lite så hade du inte skrivit som du gjort. Han är en riktigt skön kille och jävligt schysst. Mycket kan misstolkas på ett forum. |
|
|
Sevak: Tack så mycket =) Tyvärr så har jag inte fått den än. Skulle ha kommit den här veckan men den blir 3 veckor sen. =( Men jag ska försöka komma på nåt av eventen i sommar.. |
|
| sevak>> tack, jag hör vad du säger....point taken. | |
| Bmw-Erik: Härligt då lär vi ses. Ska bli kul att se va den går för. | |
| vad har hänt ?har vi skippat hela sommar och det är redan oktober?????? | |
| Enrico: Det snöade tidigt imorse haha. | |
|
Bomis ---> Det är nog bäst att du håller dig till denna tråd: Länk Tack för visad förståelse. // Extra Small Tom |
|
| Big Tom>> LOL | |
|
Ni som kör metanolkit, vart köper ni metanolen? blandar ni själva? Gärna nåt tips på inköpsställe mellan stockholm och nyköping, kan åka åt båda håll :) |
|
|
Registrerade mig för att hänga på denna hätska diskussion. Det är jag som kör M3an mot Big Tom i filmen. Bomis: Du vet ju vad du har för bil och har dessutom haft en 335a tidigare så du vet exakt skillnaden mellan dessa, varför måste du hävda den? Jag har själv haft en audi A5 och visst, det var jättekul att köra ifrån storebror S5 men när jag väl provkörde en märkte jag direkt vilken skillnad det var. Big Tom: Du verkar hugga direkt på allt, försök inse att det är två väldigt olika bilar med respektive fördelar och nackdelar. Har du provkört en M3a? Att jämföra en trimmad bil med en otrimmad bil känns bara jäkligt konstigt.. Vad händer om man trimmar M3an då Big Tom? Jo då står 335an rätt chanslös. Håller till fullo med Rian, diskussioner som denna leder inte mot något bra. Fred ut M3 E92 |
|
| birgppa: clap clap and welcome. | |
|
theworm ---> Jag kör med Biltemas T-Röd, fungerar klockrent och kostar 99:- för 4 liter. Det är dessutom lätt att få tag på. :) // Thomas |
|
|
Hej på dig birgppa, kul att du hittade hit! :) Du skrev: "Att jämföra en trimmad bil med en otrimmad bil känns bara jäkligt konstigt.. Vad händer om man trimmar M3an då Big Tom? Jo då står 335an rätt chanslös." ...och jag svarar följande: En kompressorkonvertering är tyvärr det enda som kan få din M3'a att klå en trimmad 335'a, och då snackar vi MYCKET pengar och MYCKET krångel vid kommande besiktningar. I det fallet så tror jag tyvärr det är bättre att välja rätt bil från början, tex en GT-R eller 997/996 turbo, om det är den typen av prestanda och resultat du efterfrågar. Detta eftersom en kompressormatad M3'a e9x tyvärr kommer kosta dig grymt mycket tid och pengar. Du skrev också: "Big Tom: Du verkar hugga direkt på allt, försök inse att det är två väldigt olika bilar med respektive fördelar och nackdelar." ...och jag svarar följande: En M3 e9x är en bra banbil. Tyvärr kommer jag aldrig uppsöka en bana och har därför gjort det bilval jag gjort idag. Men är man däremot en frekvent deltagare på div olika bankörningsevent världen över så är M3 e9x ett klokt bilval. Är du en av dessa? Om inte, så förstår inte hur du kan motivera ditt bilval, för rakt fram är den verkligen INTE en raket. Punkt. // Thomas |
|
|
Ännu en drös tomma påståenden från dig Thomas. Du borde göra din hemläxa innan du slänger ur dig kommentarer som ovanstående. Det finns fler alternativ än kompressormatning, visst, dessa kostar pengar men de finns i alla fall. Vad är det som kostar så mycket pengar med kompressor då? Dollarn är låg och det finns bilar som rullar på USA-Bensin som har gått en bra bit över 5000 mil och kommer troligtvis rulla minst lika mycket till. Du har säkert ett väl genomtänkt svar på detta, ser fram emot att höra det. Hur du än vrider och vänder på det blir det billigare och snabbare (rakt fram..) än en porsche turbo eller gt-r. Lägg märke till att jag inte säger bättre. Det handlar inte alltid om att komma billigast undan, i så fall skulle väl alla åka runt i 335or och hur kul vore det? Planen är att åka på lite banträffar med M3an, ja. Dock som en sorts hobby och inte för att vara bäst/snabbast. Du verkar ha något sorts sug att urskuldra ditt bilköp, misstolka mig inte, det är helt okej. Men låt det inte gå ut över oss andra och communityn. Varför ska det behöva vara dålig stämning? Vi har alla samma intresse men olika smak, just nu gillar jag min M3a och att den kan varva ända upp till 8300. Jag gillar bilens utseende samt motorsport historien bakom den. Jag säger inte att jag någon gång kommer byta till en annan sorts bil med andra egenskaper. Blev riktigt imponerad av Debrens porsche faktiskt. M3 E92 |
|
|
Snygga fälgar förresten. lol M3 E92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.