|
Sida 466 av 712
|
|
|---|---|
| Haha... var snäll mot bomis nu! :) Min 135:a spöade ju mistafrizz M5 touring på Björkvik (Länk men jag väljer ändå en M5:a alla dagar i veckan! | |
|
bra forum det här... synd bara att det inte har uppdaterats sen jag köpte min C64! Länk |
|
| big tom>> jag vet hur viktigt det är för dig att alltid vinna och ha den snabbaste bilen rakt fram, kul för dig! Vill inte göra dig besviken men det finns vrak som är snabbare än din bil om det är prestanda vi ska diskutera. Har ordet transporteras med kvalité slagit dig någon gång? Hade jag velat vara med och tävlat rakt fram så jag def inte köpt en M3:a utan ngt tvåsitsigt, men nu föll valet på en m3:a för den tillgodoser dom behov jag har idag dvs ngt jag kan ratta ner till ica, smiska runt banan once in a while. En fantastisk allroundbil helt enkelt, har förmodligen vuxit fram med åldern ;) Sedan kan jag inte sticka under stolen med att det där lilla märket på bakluckan talar för fantastisk kvalité rakt igenom som jag def. saknade i 335:an, missförstå mig rätt 335:an är en bra bil om vi pratar trimvänlighet, men tyvärr föll den på allt för många andra punkter...to each his own...eller? | |
|
Det är absolut upp till var och en Bomis! :) En sak som jag dock inte riktigt förstår är varför du då går i kompressortankar?? Btw, hur ofta brukar du utnyttja din M3'as fulla potential på bana? Hur gick det med gnisselljudet du hade i motorn? Hur går det med din rasade diff? Jag vet inte om jag riktigt kan hålla med om att M3'an skulle ha en så fantastiskt mycket bättre kvalité än 335:an... Faktum är att det enda som jag bytt på min är turboaggregaten, vilket egentligen var helt onödigt. (Men eftersom jag hade en ganska frikostig försäkring som täckte detta, så varför inte) Ska jag vara riktigt ärlig så anser jag att M3 e92's prestanda och karaktär tyvärr är kraftigt överdriven, men det är ju som sagt upp till var och en... ;) // Thomas |
|
| Thomas: körde du inte mot Porsche turbo och Nissan GTR? | |
|
Bara mot Porsche turbo. Tyvärr spann jag bort mig totalt i starten pga av att det hade regnat. Porschen hade däremot 100 traction tack vare sin fyrhjulsdrift. Men Porsche turbo har man tyvärr ingen chans mot, även om det är torrt... Sjuka bilar! :) // Thomas |
|
|
Tomas: Körde du mot den vita 996an eller Mistafrizz? ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Mistafrizz. | |
| Bomis får hålla med big tom där lite, du har ju haft strul med din m3a och går redan i säljartankar om jag inte minns fel. Kvalité hmmm så stor skillnad tycker jag inte det är, men skaffar du kompressor. Då kan vi snacka kvalité!!! | |
| Thomas: körde snabbt mot Debren förra året och det regnade som fan och då tappade jag också direkt 3-4 bil längt i starten och gick inte att gå mer en 150 pga mycket vatten på bana! Porsche har sjukt bra traction. vi får se i juni! Hoppas alla är där då. | |
|
Jag kommer inte att vara med den 18 juni. Skall gifta mig precis den dagen men hoppas ni filmar mkt iaf. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Grattis Debren! Antagligen går det inte att säga till blivande fru att du kan inte vara med på bröllop eftersom du ska köra Porsche LOL! | |
|
Big Tom>>WOW shit va uppeldad du blev LOL stackars liten, tog det jag skrev hårt? din avundsjuka på andra människor och deras bilar har varit ganska tydlig väldigt länge här och på andra forum, så det är väl lika bra att jag säger som det är, du har inte rätt plånbok killen, men du skulle såååå gärna vilja....varför ska man lägga ut massor med pengar på bilen när man kan göra allt själv? Jo har man inte råd så är man tvungen ;) sedan kan du säga vad du vill mr 3.0 BITURKBO LOL Och för din info....saker kan gå sönder, min polare köpte en ny gallardo, motorn rasade efter 700 mil betyder det att den oxå är skit? LOL Alla bilar kan gå sönder men jag förstår att du inte vet vad jag menar när det kommer till kvalité för du har aldrig riktigt varit där så du förmodligen inte vad jag menar ändå.... Beträffande ljudet från motorn så är det normalt :) Och diffen byts på garanti.... BIG TOM kör bara mot folk som han vet att han vinner mot....Big Tom har alltid den bästa förklaringen varför man kan göra allting själv.....BIG? Jag skulle säga extra small..... |
|
| Finns det ingen sandlåda som ni kan träffas i istället? Jag trodde den här tråden handlade om bilar och inte vem som har störst plånbok... | |
| Bomis allvarligt talat väx upp nu, seriöst du går för långt nu. Personangrepp riktigt lågt!!! | |
| ajvar>> ja strulet handlade om att diffen förde missljud och behövdes bytas, om du läste innan vad jag skrev så handlar det mer om den långa inkörningsperioden och att jag använder bilen så lite vilket har gjort att jag överväger att köpa en mindre och roligare bil som jag kan använda på bana som jag tycker är hemskt roligt att köra. Gällande kvalité så skiljer det en hel del om man har rätt options på bilen, nypris förra 335:an 530 000, nypris min bil nu 920 000, borde skilja något än bara märket på bagageluckan? | |
| Det första intrycket jag fick av Bomis verkar hålla i sig =) | |
|
Bomis> Tror du verkligen själv på vad du säger, eller försöker du bara intala dig själv att det är så? På vilket sätt skulle det vara bättre kvalitet på en M3 än en 335? Definiera kvalitet, tack! |
|
| Bomis självklart skiljer det i kvalité, det fattar jag ju med. Men det känns lite, nu har du köpt en m3 å resten av era bilar är skräp så som du höjer din bil till skyarna. Klart att folk reagerar. | |
|
Bomis, vad är det med dig?? Är du seriös eller har du bara en väldigt konstig humor? Helt jävla otroligt. Du har ingen som helst aning om min ekonomi, vilket dessutom inte har något i denna tråd att göra. Varför punga ut med en massa pengar på en bil om man har möjligheten att göra saker och ting själv? Var vänlig förklara. Jag har iaf en rad andra saker som jag prioriterar före bilen, men det kanske bara är jag?? // Extra Small Tom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.