|
Sida 463 av 712
|
|
|---|---|
|
mistafrizz - gubbjävel 1 - 0 :) |
|
|
Bomis: Ja det funkar att köra så, bilen går klockrent. Undrade bara om det fanns några inställningar på boosten för man anger i vilket område man vill att turbon laddar. Vi hade lagt ett värde på max 14.5 med steg 1. Och nu kan jag höja det värdet i map 2 :). Fick lite värden av mister "bigturbo" ;) Tråkigt med M3an :/ Du kan ju alltid dra en repa ner i europa eller pröjsa någon som kör in den åt dig ;) /Thomas |
|
|
PFC belägg införskaffade genom Pean Sweden. Körde Cool carbon tidigare men de tog slut efter första varvet på ringen Länk |
|
|
Bomis , tror knappast att inkörningen behövs göras enligt beskrivningen du gav, bara du byter oljan i diffen efter 150-200 mil. Vad hände förresten, small det bara till? Har inte heller hört att diffen skall vara ett stort problem ens på de kompressormatade m3orna , så att det skall hända igen verkar otroligt |
|
| pea>> ingen aning, det började med att jag hörde lite gnissel från högersidan i bak när jag backade ut bilen ur garaget, sedan vi lite random tillfällen så gnisslade/knakade det lite när man svängde vänster i väldigt låga farter på 1:an & 2:an. Sedan en morgon när jag skulle ut till Tyresö för att koda nya baklyktorna så lät det som om jag körde på kraftiga dubbdäck i bak, det liksom uppstod ett vinande ljud i bakvagnen typ som rundgång inne i kupén som successivt blev värre och värre ju mer jag körde bilen. Rullade jag ner bilen för en backe utan växel i så lät det dels som om beläggen låg på skivorna och malde + rundgången. Dagen jag lämnade bilen på bilcentralen så var det ännu värre, när man passerade 80 km/h började hela bakvagnen att småvibrera.....verkmästaren har pratat en del med bmw i tyskland och dom påstår att detta är avhängt på att man slarvat och varit oförsiktig när man kört in bilen och att detta problem har dom sett på fler m3:or i tyskland. Tyvärr vet jag inte om jag köper det resonemanget, jag menar biljäveln är ju för fan byggd för att piskas, det ska väl hålla längre än så...Har faktist inte lyckats hitta en enda tråd när jag googlat där diffen har pajat helt. Endast hittat ett par trådar på m3forumet där man har knäck två bultar i diffen, thats it...Förhoppningsvis får jag tillbaka bilen i mitten av denna vecka... | |
|
Har varit ute och loggat ett svep på 3an. Funkar länken nedan? Tycker det ser minst sagt konstigt ut med jättefett AFR runt 8. Mäter den verkligen rätt? Motorn borde inte brinna när man kör så fett. Länk |
|
| Trist att du har fått problem med din m3a Bomis. Hoppas inte det blir en dyr historia eller täcker FB kostnaderna? | |
| ngn som kan tipsa om bra bromsmekare i sthlm, ska byta belägg och bromsvätska. Thx. | |
| gamla m3:an är inte fy skam den med :) dinan stroked e46 m3.....bra drag! Länk | |
|
mistafrizz>> helt ärligt överväger jag denna om jag byter.....Länk en riktig banbil :) |
|
| bra reklamfilm man vill köpa typ NU! Länk | |
|
kolla ess tuning, dom verkar ha ett bra paket till 335 där steg 1 ger 355hk, steg 2 400hk. har´bara hört bra saker om ess och priserna är humana. länk: Länk |
|
|
Så, nu har man fixat lite snyggare bilder på bilen: Länk Tack Patrik (2002tii) för ett riktigt bra jobb! :) // Thomas |
|
|
Hej, Jag bara måste fråga om detta angående Procede. När ni pratar om "mappar" och mapp-nummer så antar jag att ni laddar ner dom från denna sida? Länk Jag har köpt en Enthusiast V5 och det finns inget sub-forum som innehåller V5-mappar vad jag kan se. Eller finns det inga uppdateringar för V5? Dessutom har jag inte lyckats registrera mig på forumet. Jag får hela tiden meddelandt att jag angett fel "confirmation code" efter 20 försök och jag är helt säker på att jag anger rätt..grymt irriterande. |
|
|
Här har du en länk Fedorov. Länk |
|
| Tusen tack, ajvar! :) | |
| Snygg bil Big Tom! Om du skulle fixa så att däcken blir svartare skulle de kalas! | |
|
Ja, jag vet... Jag måste införskaffa mig en sån där turk-gläns-spray. :) // Thomas |
|
|
Hur stor skillnad är det i effekt mellan dom mjukvaror som finns i dag och dom tidiga. T.ex en bil med IC, downpipes, DCI och Vishnu v5 vs Vishnu v1 ??Och hur mycket skiljer i laddtryck? Kan tänka mig att det är rätt stor skillnad :) |
|
|
Jag ska till björkvik på lördag med philip. Om någon är intresserad så har jag helt nya MFD air scoops, nya GP-Thunder H8 lampor och en begagnad Big-Tom avskärmning till DCI. Måste veta senast ikväll om ni vill ha något av detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.