|
Sida 462 av 712
|
|
|---|---|
|
Sevak: Enligt Robert på Vishnu är de siffror du anger lite i underkant. När jag frågade så svarade han att du kan räkna med 70 - 80 extra hästar i motorn. Men det var innan den senaste utvecklingen med DIC m.m. vilket kanske ger lite mer, men framför allt ett jämnare bättre kraftflöde över hela registret. Såg i någon tråd på e90 att Shiv verkar väldigt förtjust i N55-motorn och hur den reagerar på Procede V5. /Janne |
|
| Janne: Jag funderar på att köpa en Z4 35i med DKG låda samt slänga på Procede V5, Stett IC och kanske något catback. Bilen borde gå riktigt bra med ca 400 hk. | |
| Z4 35i väger 1580 kg vad väger E90 och E92 med N54? | |
Cartéen |
Sevak: Den lär nog kunna röra på sig ganska bra med den uppsättningen. Här är en länk som jämför Z4 med JB3 map 7 vs en 335 JB3 och även den map 7 dvs i stort sätt samma uppsättning. Z4:an ser ut att gå klart bättre. Kankse ingen extremskillnad men helt klart bättre. |
Cartéen |
Länk är bra att ha med också ;-). Länk |
| big tom>> vingen är i cf men om jag köper den så skall den oavsett lackas i gloss black för att matcha dörrsidor, backspeglar, grillar och blinkersfenor. Oavsett så tror jag ändå att kolfiberdesignen på vingen (som enskild detalj) hade passat på bilen utan att upplevas plåtrig/skrikig då bilen ny kommer med kolfibertak.... | |
| Carteen: Såg det klippet igår. Den verkar röra på sig bra. | |
| grok>> jag förslår att du uppdaterar dina 1- till 2- och kollar om problemet kvarstår, har sett i flera trådar att folk klagar på att 1- inte funkar fullt ut för alla men när dom uppdaterat till 2-14 har allt funkat som det ska....kanske värt att pröva? Länk | |
|
Nja, min åsikt är fortfarande att enstaka kolfiberdetaljer endast passar på riktiga tävlingsbilar för funktionens skull eller på 18-års räsers, oavsett om man har kolfibertak eller ej. Fan bomis, jag såg i din profil att du är 37 år... Kanske är dags att börja acceptera läget? ;) // Thomas |
|
| big tom>> ja, kanske....blir nog en 997 turbo med gubblåda snart....om man inte redan är för gammal? ;) | |
|
Bomis: Bara att köpa, jag är "bara" 30.. men det är coolt att vara gubbe och åka Turbo... Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Då var dp och ic installerat. Vad behöver jag göra med proceden. Det är V5 | |
| mistafrizz>> tyvärr var jag inte medveten om att jag va så gammal förrän idag ;) funderar faktiskt på porsche redan nu, min diff har pajat på bilen så den står på bilcentralen i segeltorp nu, dom måste byta klumpen....tydligen kan det handla om att han som köpte den ny inte var tillräckligt varsam under första inkörningsperioden...men men vem vet...det som gör att jag funderar på att sälja redan nu är att jag måste köra in den nya diffen i först 200 mil och inte över 5000 rpm max 170km/h och inkörning 2....300 mil till med max 6000rpm och max 220 km/h..... :( vilket fuckar upp hela min plan för denna sommar med bankörning, eventen m.m. Känns dessutom lite trist att köra fyrsitsigt när jag inte använder bilen mer än högst några vardagskvällar i veckan + helg :( vilket motiverar en lite roligare tvåsits historia....mattias på stertman sa att det finns två olika turbomodeller, och att om jag skulle köpa så skulle jag hitta versionen med dom större turboagregaten? känner du till något om detta? | |
| thomasf>> det är väl bara att tuta o köra med autotune mappen? den känner väl av och ställer in själv? | |
|
Bomis, det är nog i och för sig en bra ide att uppgradera till 2- mapparna, men mina vibrationer har mycket högre frekvens än i filmen. Ska logga lite i helgen och kolla så att inget håller på och hoppar i alla fall. F*n vet om det inte var lite mindre vibbar idag, när det var varmt o fint. För övrigt så är jag inte så imponerad av 37 år, då gick jag fortfarande i kortbyxor o sockiplast. |
|
| Kalasbyxor menar jag, kortbyxor fick jag av mamma när jag fyllde 40 | |
| Bomis: jag har ej hört att det skall vara någon skillnad på de vanligaste turbobilarna. Kanske är skillnad mot Turbo S och den faceliftad (from årsmodell 2009) då de har mer hk. Personligen så räcker de som jag har bra - skjuter på bra. Så bra att någon gubbj*vel jagade mig idag efter en omkörning, han klev tom ur bilen vid ett rödlyse.. Idiot | |
|
mistafrizz Hahaha, så härligt! Vad sa gubben? |
|
| Vet inte faktiskt, jag körde aldrig ner rutan, orkar inte lyssna på idioter. Så han blev ju inte gladare av det.. Såg att han noterade mitt regnummer - vad han nu tänkt att göra med det. | |
|
Personligen hade jag nog sett rött om jag blev tillsagd av någon privatare. Sen så kan dom skriva ner precis vad dom vill så länge dom inte tillrättavisar muntligt så är jag nöjd. Men du gjorde helt rätt, ganska ägande att han går fram till bilen och du bara kör därifrån, hoppas du kastade upp ett leende och såg han i ögonen innan du gasade iväg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.