|
Sida 461 av 712
|
|
|---|---|
|
grok: motor är utvecklat för att leverera mycket vridmoment från låga varv. man kan inte ändra karaktären. Du kan sätta på Traction control på Procede om du vill ha mindre torque och ha mer fästa på låga växel. Turbos är små och dem pusha mycket laddtryck på höga varv för att kunna trycka till 7000 varv. Efter 6000 varv finns inte mycket mer att hämta eller lite mer finns med då måste du gå Stage 3. |
|
|
grymt verktyg för all typ av kodning av bilen! Länk forumet för all typ av kodning :P Länk |
|
| Länk | |
|
pea: jag hittade en driver för Serial to USB, så jag testar den ikväll. Såg i och för sig ingen skillnad i Device manager, men det kanske ska vara så. enrita: tolkar dig som att det inte går att ha varvtalsberoende boost target, jag får använda reglerpedalen till höger om bromsen i stället.. Finns någon i Gbg som kör manuell med hyfsat mycket boost och skulle vilja dema för mig (och jag för dig)? Gillar inte riktigt drivlinevibrationerna på låga varv. /Olle |
|
|
grok: du kan testa att ändra Boost response från 100% till 50% . Detta styr hur snabbt man vill turbos bygger upp Laddtryck. På 50% är mer OEM response. Jag gillar också inte när boost byggs så snabbt. |
|
| grok: pm:a mig så kan vi hooka upp någon dag och provköra lite, jag har inte kännt det du beskriver. | |
|
Grok: Jag har också problem med uppkopplingen till min Procede-box. Men precis som Pea säger så sök på "232 driver". Jag fick ladda ner några olika innan jag fick kontakt och det funkar fortfarande inte bra utan tappar uppkopplingen efter några minuter, men det är iaf tillräckligt för att hinna göra uppdateringar. Jag fick dessutom gå in och kolla på Enhetshanteraren när USB sladden sitter i och ta bort/uppdatera en drivrutin som hette typ "USB Device". Här finns lite mer tips Länk |
|
|
Glöm inte bort att anmäla er nu.. PMa mig för mer info. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Jo det löste sig med USB't, sladdtillverkaren hade en hemsida med drivers. Så nu är det bara att börja experimentera med siffror tills vevstakarna tittar ut. jox: du har pm |
|
| Hjälp! har en 335- 07 som strular . Det är 3:a gr jag lämnar in bilen till förenade bil i Malmö, 1:a bensinpump,2:a spridare nu 3:a kamaxelgivare( sa de, bilen dra mycket bensin landsväg fulltank=ca 50mil) och hastighetsmätare som dog. Bilen har stått hos de i dryg 3 veckor de har fixat till givare bara, hastighetsmätare ska bilen kommer tilbaka för ett felsök senare. F¤¤ck förenade bil, de suger!!! Finns det någon här inne som vet en bra verkstad och felet till hastighetsmätare? / Tack | |
|
Upplever samma sak med min JB4 som grok beskriver, kraftiga vibbrationer när man pressar bilen på lägre varv med hög växel. på 4-5an burrar det lite, medan på 6an så kan den verkligen hoppa i ratten. och det sker mellan 1800-2500rmp. Känns som det inte kan vara jätte sunt så brukar undvika det så gott det går. |
|
| menar ni att bilen rycker ojämt vid gaspådrag = oscillering eller att någon form av hårdvara är under påverkan, drivlina etc?? | |
|
För mig känns det som obalans-vibrationer. Som sagt, det skulle kunna vara tvåmassesvänghjulet som bottnar ut. Det konstiga är att om man söker som fan på e90post så hittar man inte några som klagar över detta. De där bort har ju i och för sig ofta lägre oktan och högre lufttemp, så dom får inte så extremmycket bottenmoment. |
|
| grok>> får du limps till och från eller går din bil limpfritt? | |
| grok>> kör du på 2-14 mapparna? | |
|
bra eller anus? bmw perf vinge i kolfiber... Länk Länk Länk |
|
|
bomis, jag har inte fått några limps än (kört c:a 60 mil). Jag kör på 1-21 autotune maps men settings var autotune off så den har gått på någon default map med 13.5 psi. Kan inte påstå att jag fattar vad det är för map, men det var så den levererades. |
|
| Hur mycket effekt kan man räkna med om man kör en stock bil med endast procede V5? 360-370 hk i motorn? | |
| Bomis: Säkert svindyr, men jäkligt cool vinge imo.. | |
|
Bomis ---> Designen på vingen var OK, men kolfiberfärgen bara skriker 18-åring. Jag anser att det blir för plåttrigt och rörigt med en massa kolfiberdetaljer på en premiumbil. Kan kanske passa på en F1-bil. // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.