|
Sida 460 av 712
|
|
|---|---|
| det är lätt att montera procede. finns massor med video ute hur man gör. jag kan hjälpa till om ni är nära stockholm. | |
| vågat!? :O Länk | |
|
Så här blev resultatet av svarta fälgar och rutlister: Länk // Thomas |
|
| Shit va bra det blev Thomas!! Det har tagit lång tid för mig att lära mig att upskatta svarta fälgar, men nu är jag helt såld på det! Börjar redan bli sugen på att lacka om mina Morr efter att ha haft dom på bilen i två veckor.... | |
| joxgbg: snälla förstöra inte dina fina fälgar.... | |
|
Håller med Enrico, lika bra att låta dem vara tills de blivit sönderblästrade på Björkvik (vilket var skälet till att jag lackade om dem...) // Thomas |
|
|
Thomas: Snyggt, men på bilden ser skivorna lite 'mesiga' ut, borde finnas större som fyller ut fälgen lite mer. /Janne |
|
|
Ser riktigt bra ut Thomas, men är det bara jag som tänker tvärt om? Mina nya fälgar är helsvart lackade av den tidigare ägaren och dom ska lackas om till matt-grå + kromad läpp så fort som möjligt! Typ såhär Länk |
|
| Tyvärr tycker jag att helsvart gör att formen och designen på fälgen försvinner helt....det flyter på något sätt ihop med hela bilen, snyggast hade nog varit att lackat ytterkanterna på ekrarna och insidan mellan ekrarna blanksvarta, samma design som ex morr och flera andra varumärken erbjuder för att öka konkaviteten, kontrast och form.... | |
|
Näe, jag ska inte lacka om dom ännu... Dom är skitgrymma, önskar bara att jag hade fått den finish jag beställde. |
|
|
schysst drag :) Länk |
|
| Helt OK drag, det tar inte många sekunder förrän han frigör bromsskärmen :-) | |
|
Så det finns alltså Supror som får ner effekten, Coolt ;) |
|
| det var inget dåligt drag i den! | |
| Carlee: Jag skulle skippa chromade kanten och göra hela fälgarna grafitgråa(matt). | |
|
Bomis ---> Hade jag haft en proffesionell lackverkstad hemma i garaget så hade jag kanske kunnat lackat dem som du beskrev... :) Dessa är hemmalackade och kostade mig totalt en 5-hundring. Mina fälgar var så totalt sönderblästrade så jag var tvungen att göra något. Jag har märkt att svarta fälgar är i princip omöjliga att få bra på bild och jag tror knappast att det blir bättre med mobilkameran... Jag kommer inom kort få bilen fotad av en duktig fotograf, så då får vi se om resultatet kan bli bättre än mina mobilbilder. ;) // Thomas |
|
| big tom>> om du har gjort det själv förstår jag att det hade blivit pillrigt. Ibland har dessutom som du säger svart fälgar svårare att göra sig på bild, ska bli kul och se resultatet i sommar :) var det svårt att lacka dom?? | |
|
Sådärja, då var man Procede'ad och fin. Det blev ju en viss skillnad mot original kan man lugnt säga. 13.5 psi med 98 och +8C blir ju rätt många Newtonmetrar. Nu är det ju bra tryck även på 3an till 5an. På tvåan är det ju lite svårt att få fäste... Nu till några små frågetecken som kanske ni erfarna kan räta ut. - Kör en manuell. När jag har mer än c:a 10-11psi på 6an under 2500rpm så får jag rätt kraftiga vibrationer från drivlinan någonstans. Skulle gissa på att det är tvåmassesvänghjulet som bottnar, men om någon har en annan ide' så är jag intresserad? - Finns det något sätt att hålla nere laddtrycket/momentet på låga varv och släppa på för fullt på högre? 95 oktan är väl en ful-metod annars. - Jag får ingen connection med Procede från User software. Köpte en Serial till USB-adapter på MediaMarkt men det fanns ingen speciell Driver-mjukvara med. Kan det vara den som fattas tro, hur har ni gjort? /Olle |
|
|
Sevak: har du sålt din bil? Och vet du om den går i Västerås? Såg en på pricken lika idag. Och ingen som behöver nya bromsbelägg? :) |
|
| Grok du måste ladda mjukvaran till adaptern, ligger ofta som en mini cd ihop med adaptern, annars sök på RS 232 software på goggle, du bör hitta din adapter | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.