|
Sida 46 av 712
|
|
|---|---|
|
Oh my god- Kraxx- hur gick det där till? Fixade till min SSK idag, det funka mycket bättre nu. ^_^ |
|
|
Hehe, Jo bilen går som en skållad råtta på höga varv , men man saknar dumpljudet ( blir till att byta ut orginal dumparna till Forge slutna istället ) :-) |
|
|
Kraxx, eller så kan du vänta en vecka till v31 finns på verkstaden. Den kanske löser problemet! Annars får du gör som alla andra, klaga! Länk |
|
|
Beställde ny Forge Dumpar idag . får se om dessa låter lite bättre än orginal :-) |
|
|
Tobias1980: Jag menade att jag hörde det. Såg nu att dom inte uppdaterat sidan ännu. Faktum kvarstår dock. ItsFun kan chippa x35 motorerna nu. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag har kvar ett nytt V3 kit som är till salu, nypris 1750 USD plus tull. Säljes för 7000:- till någon glad entusiast! |
|
|
J.Dredd... kan inte du kolla med ItsFun om dem kan komma med en moddad 335 så får vi jämföra lite på M5board nästa helg? |
|
|
Monterade V3 pnp igår ( har kört med pin och traction nanny mapp tills nu) det är en himla skillnad,känns mera som 1,47 den första som kom fast med full kraft vid toppvarv. Hjulen slåpper lite för lätt.. HUr många blir vi nästa lördag,det blir kul med dyno på plats samt som det verkar film från helikopter. |
|
mareng |
Säljer Procede V 2 och CP-E Avgassystem till E92/93(pga utlandsflytt.) Underbart ljud i systemet!! Länk Pris 12 000:- Eller högt bjudande. |
|
Hej ! Vill gärna komma med JB3 & E91 på M5 Board eventet men har inte fått någon inbjudan .Får väl se om det blir nån annan gång .Fridens på er |
|
| Kraxx kolla din mail! Jag skickade ju förra veckan? | |
|
Ok! Tack kom på mailen nu . Vi styr upp detta i veckan eller hur tobias 1980 !! |
|
|
Hehe jag fattar inte vad du menar Kraxx men hör av dig på PowerPost! Ska bli skoj att träffa er om en vecka! |
|
|
har precis kommit hem från eventet, det har varit riktigt kul att piska en porsce gt3 rejält, samt att köra ifrån en gallardo upp till 200, sen gick den sakta förbi och slog mig med några billängder var ju inte nåt man räknat med. En sak gjorde mig fundersam , jag körde en dyno och fick bara 331whp. samtidigt som jag körde jämt med en trimmad dsg m3 som har c:a 450 hp.Och slog gt3 med säkert minst 5 billängder, den har visst 360 hp. Den trimmade m5 e60(ca 550hp) visade 360whp på dynon, så jag är klart tveksam om den visade rätt. Kan den visa så fel, eller .. |
|
|
Härligt pea ! Vad kör du själv med ? hade planerat att åka med min kompis som precis fick hem sin 996 turbo men fick aldrig klart besked var vi skulle vara. Till helgen blir det dock spännande med 15 st M3 |
|
|
pea: Allt hänger inte på hur mycket hk du även vridet är intressant eller hur? Hur mycket skilde din mot Berrys i värden? |
|
|
Jag hade 1 hp lägre sant 20nm lägre än barry, men jag var snabbare på banan. Min dyno kördes på 6an hans på 5an |
|
|
pea: Imponerade prestatior av din bil, helt klart. Jag vet själv på plats och tittade på eventet, dock utan att köra. Riktigt kul bilar och trevligt folk!! Tycker också att dynoresultaten är konstiga och verkar för vissa bilar vara kraftigt i underkant. Bilden är aningen dock komplex och inte entydig. En bil, en Alpina B8 uppmätte ca 290 på hjulen. Med 11-12 procent drivlineförlust ger det samma motoreffekt som Alpina specificerade orginal, dvs 333 hk. Så i det fallet verkar denna dynomätning inte orimlig med tabkt på att vi talar om en ca 10 år gammal bil om än i mycket gott skick. Andra bilar gav ungefär som förväntat om än i underkant med ca 15-20 hp. Ytterligare andra resultat, som din och de båda m5-bilarna (en vässad e39 och en vässad e60), speciellt den sistnämnda, förefaller direkt felaktiga. Som jag har förstått det mäter flertalet dynameters, rullande landsvägar mm korrekt för låga effekter men vissa får problem och visar fel när effekten ökar. Huruvida det är så i det aktuella fallet går förstås inte att säga men lite underligt är det. Men Pea, varför inte göra ett Rototest under kontrollerade förhållanden så får du en second opinon att jämföra med? Skulle förvåna mig om inte din bil ger en bra bit över 350 hk på hjulen i en sådan mätning. Kostar 1200-1500 kr beroende på mätställe. /Löparn |
|
|
öhh.. Följt denna tråden ända tills nu. Hämtade en 335ia på BMW i Mölndal i fredags. ska vänta med att stoppa i mer mos 200mil ?? Vishnu? Juicebox? Rica engineering i rollsbo, Kungälv Har ni några tips? |
|
|
leffe, det bästa är väl om du provkör någon av våra bilar, det rullar några vishnu i GBG. Hör av dig om du vill. Vad gör rica för trim ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.