AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.655

Ökad effekt på min 335i

Sida 459 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Tobba_ : bak kan du lägga en 10 mm spacer utan problem, det går säkert med lite mer men jag är lite konservativ.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tobba>> jag hade 10" i bak et 22 iofs sänkt med valsade skärmar, och et22 funkade utan problem innan sänkningen, så en 15 mm platta får du lätt in om bilen inte är sänkt...
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Ny här inne på att trimma ;) har precis köpt mig en 135 o orkar inte läsa sönder mig har på denna tråden.. Tänker beställa mig ett procede V5 kitt men vilket ska jag köpa PRO lr entusiast ?? Vad e skillnaden?? Tänkte köpa procede o filter från dom sen ska jag inhandla ic o downpipes tips på detta??? Mvh daniel
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
danne: entusiast räcker. det är detsamma, bara du har 1 mapp som räcker. IC och DPs kan du köpa på ebay tyskland från wagner eller USA kan du få massor andra tillverkare. pröva först V5 och sedan fråga gärna mig om andra grejer via pm..
Ma
5
MarkusF
320i M Touring -06
Med risk för dubbelpost!
Men men en gång för alla har skummat igenom alla inlägg flera gånger men inte hittat de ja söker efter!
Är ute efter en 335 touring -07 till -08
Kommer att välja någon form av eftermarknadsprogram;)
kanske avgassystem, vill helt enkelt ha en fungerande "safe" mapp för att köra året om.
Stora frågan Automat eller manuell låda??? vilken tål mest??
är det samma automat låda som i diesel?? den har ju redan orginal rätt så bra vrid.

Tack på förhand Markus
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
markusF>> det låter som om du är ute efter en flashlösning, och där finns det flera aktörer på marknaden, giac, ess, cobb, evosport m.fl Själv körde jag med Giac och var helnöjd. Gällande automat eller manuell så spelar det ingen som helst roll, båda fungerar utmärkt med det ökade effektuttaget. Alternativet till flash skulle vara procede v5 där du kan köra autotune sedan är det bara att tuta o köra...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
funderar på dessa :) vad tror ni? själv tror jag det blir skitsnyggt mot interlagos blått

Länk
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Skitsnyggt Bomis!! Men satsa på kompressor, åkte med Pea i lördags. Man får fan sitta med stödkrage när han gasar på :)
Jo
211
JockeX
Touareg
CDV bytt på stertman idag, lustigt hur stor skillnad en liten modifierad ventil kan göra...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ajvar>> ja vi får se hur det blir med det....kanske blir en ny bil redan nästa sommar med lite mer knuff redan i standardutförande :P Men behåller jag M3:an så blir det kompressor alla gånger :P
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Bomis>> gallardo eller :)
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
MarcusF: Välkommen till trimmträsket......
pe
771
pea
BMW M3 E92
Lite OT men jag tyckte det var lite kul, kollegan var och körde in den nya blåa GTR en ,
33 varv på nurnburg ring, snacka om seriös inkörning.
Ringa Hedins och beställa 200milaservice och en omgång nya däck......
Inte så många som har gjort det tror jag
Pea: Min kusin är nere och kör nu med sin GT-R.

Någon som vet om det finns DP och IC till Bmw Z4 35i?
Kan tänka mig att den skulle bli riktigt vass med DKG-lådan, Procede, IC och DP.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ajvar>> antigen det el porsche gt3rs el turbo :P
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

Dags att skriva ett inlägg i denna tråd då det var ett tag sedan.
Tack för idag Thomas !

Det är sällan jag blir imponerade över en bil specielt en 335,dock Thomas 335 imponerande verkligen idag över alla odds.
Vilken respons,acceleration,vilken aggresiv bil,ljud,jag säger bara helvete vad den går,skillnad i acceleration är klart större än din Rs4 gamla.
Ser fram emot att se den i aktion om inget annat på film mot övriga 335,
Din bil har allt,framförallt en förrare som använder bilen till 100 procent rätt och tar ut det maximala ur en bil.
När vissa andra skrivit monster bil så tänkte jag att det är att ta i ,men efter idag får jag väl med största respekt säga detsamma.

Ha det bra
Mvh
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Bomis det blir bra oavsett val, när det gäller dom bilarna ;)!!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Gti-mannen ---> Tack själv för idag! Det var riktigt trevligt med några härliga vår-rejs på E18! :)

Bilen känns riktigt starkt nu, vilket är riktigt kul. Det var även riktigt intressant att se hur pass stor skillnad det är mellan mapp 0 (original) och med trimmet aktiverat. :)

Din 9-5:a går också riktigt bra nu när du äntligen har hittat en bra mjukvara till den. (Hirsch).

// Thomas
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
E det svårt att montera procede v5 får min nu i veckan ;) o luftfilterna med.. Hoppas på downpipe o ic n till veckan där på ;)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Danne>> kanske ett methkit skulle sitta fint med, så du hänger på dom stora grabbarna...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.