|
Sida 455 av 712
|
|
|---|---|
| en liten fråga offtopic ...... va säger ni om M3 utan M-Drive ? ja eller nej ? | |
| Dejan>> nej, m-drive funktionerna är ju hela grejen på nya m3:an... | |
| Dejan>> nej, m-drive funktionerna är ju hela grejen på nya m3:an... | |
| Nu har man gått genom besiktning utan problem! Nice! | |
|
Avgas värdarna: CO 0,0 (0,3) CO 2500 0,0 (0,2) HC 024 (100) Lambda 1,01 (0,97-1,03) Shell vpower Shiv lean map v3 Wastegates 30% Map 1 can clear on - obd codes 0 :-) |
|
| Bra jobbat Enrico! :) | |
|
Tack joxgbg! Glömde nämna att jag har 2xHJS 100 cell race kattar i midpipes och catless dps. |
|
| Grattis Enrico. Måste kännas skönt. | |
|
Fan vad bra Enrico, Gratulerar! Då måste jag kunna använda samma mapp tillsammans med mitt original avgassystem + okattade DP's. Vad körde du med för soppa? // Thomas |
|
| Thomas: soppa var Vpower 99 . Jag skickar mappar till dig. | |
| Sweet! | |
| är någon av er som kommer ihåg vad ni hade i broms värdarna? Jag hade 2.5 fram och 1.8 bak. Intressant jämföra dem. | |
|
Jag tror det beror helt på hur hårt besiktningsmannen trycker på bromspedalen. De kollar bara så att det är jämnt mellan höger och vänster på samma axel. // Thomas |
|
|
Riktigt bra avgasvärden värden Enrico ! /Janne |
|
|
Satte på ett milltek avgassystem på M3an , nu låter den riktigt bra ett behagligt dovt kraftigt ljud. Testade att gasa utan slutburken, gisses vad det lät, Joxgbg var där och försökte fånga upp ljudet på sim Iphone , men det lät som om micken sprack, den hängde i varje fall inte med. |
|
|
Helt galet ljud, man måste ju säga att slutburken gör viss nytta... :) Men med Milltek-systemet blev det verkligen perfekt, dovt tungt muller utan att väsnas för mycket! Min bil lät helt plötsligt menlös efter att ha lyssnat på Peas muller... :( Pea donerade även ett par 6mm-spacers som jag använde för att trycka ut Morr-fälgarna fram lite, shit va mycket snyggare det blev! :) Tack Pea! |
|
|
ngn som har tips på bra racingbelägg till 335 e90 (inga kompromisser, rena racing för bana). märker ni av försämrad väghållning med spacers? satte på spacers förra sommaren, men försämrade markant väghållningen. snyggt blev det dock |
|
|
Meile: Ring Per Stacke på PEAN Sweden, kan varmt rekommendera PEAN Sweden! www.peansweden.com mvh Jimmy Särås mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
| pea>> grattis! kul att du är nöjd med ljudet. Mitt Hintani system låter som en dröm, riktigt djupt och dovt....låter helt brutalt när man står står still och gasar oxå....kommer du på några av eventen? vore kul och jämföra ljuden :) sen vill jag ju provköra din bil så jag kan ta beslut om kompressor eller inte :P | |
| Klart dom f-n att du ska ha kompressor bomis, sluta fega nu! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.