AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.844.379

Ökad effekt på min 335i

Sida 453 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Hadesinflames: modifiering är bara kapa lite svart plast . Spelar ingen roll eftersom man ser inte den. Behövs kapa lite med nästan alla mellan/stora IC.
besiktning: solänge du har dina OEM kattar är ingen problem. Detsamma avgas värderna. Bilen har closed loop AFR.
Service: om du har garanti är det bara att byta till stock map med deras mapswitcher. Om BMW lägger en ny software då måste du flasha bilen igen.
Hållbarhet: du plockar mer effekt så motor tar mer stryck men tänk på att stage 1 laddar bara 14 psi som är detsamma som overboost mode i 335is som finns i USA och 1M.
Effekt: runt 360-370 kanske?
Du behöver inte oroa dig. Byta olja och tändstifter ofta (varje 1500 mil) och gasa inte ner motor är kall.
Enrita: Ok måste man flasha igen även om man inte har trimmappen när BMW byter software? Har i vilkt fall tänkt göra service innan trimmning. Har ingen garanti kvar vad jag vet, det är en 07:a så det borde väl funka att bara be BMW att inte uppdatera mjukvaran vid service? Har gjort så på SAAB iaf md min trimmad 9-5:a och det var inga problem, han bara skrattade och lovade att undvika det men BMW kanske är petigare iom att dt är lite mr prestigemärke.

Vad innebär closed loop AFR? slutet system av nåt slag låter det som? Gasar aldrig innan bilen är varm så det är lugnt =). Ni som byter olja och tändstift mllan servicearna, hur gör ni med bilens system som talar om hur länge olja, tändstift osv är ok? Kanske bara att skita i? Har iaf tänkt be BMW byta olja nu i vår fasy dt står att den är ok i 2000 mil till

Angels Lie To Keep Control
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
om du har ingen garanti kvar spelar ingen roll om bilen är flashat eller.
Jag tog min bil på BMW med allt på och piggy. Solänge är garanti inte i spel dem bryr sig inte. BMW kommer inte att märka att den är flashad iallafall om den är på stock map. Mappen är 1 . Med map switcher används bara original värderna så att bilen går som original men trimm mappen är där. BMW uppdatera inte software om det inte står i deras system som recall eller något.
Om BMW uppdatera den då MÅSTE du flasha om bilen eftersom GIAC raderas.
För Service gär dem en reset av olje byte om dem utför en. Alla mekaniker gör det och man kan också göra det själv med BT kabel.
Ok då är det som på SAAB:s verkstäder då, inga problem om man inte har garanti med andra ord =) Dessutom finns det en lokal verkstad här som inte är BMW-bunden men som har BMW och Mercedes som specialitet. Har ju ingen BT-kabel men kom på att om oljan har en beräknad livslängd på 3000mil eller nåt och man byter däremellan utan att reseta uppgifterna i bilen så spelar det ju ingen roll ändå. tack för svar, lär säkert komma fler frågor ;=)

Angels Lie To Keep Control
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Är de någon som vet vad som skiljer e90 avgaset mot e92? Går det att montera ett e90 avgas på en e92?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
E90 har en extra mellan burk muffler medan e92 har en xpipe istället.
Varför ska du ersätta den? Det är billigare att bara ta bort e90 muffler om du vill ha extra ljud.
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Har fått erbjudande att köpa ett bmw perfromance system billigt men de är till en e90 så undrar om de går att montera på min e92 335 =)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
E90 har kortare avgassystem än E92 enligt vad jag har kunnat läsa mig till. Skiljer ett par tum om jag har förstått saken rätt, men jag är inte säker.

Som jag har fattat det så måste man kapa en bra bit på ändrören på ett E92 system om man vill ha det på en E90, vilket har fått mig att tveka på att försöka montera E92 system.

E90-system på en E92 riskerar ju med andra ord att hamna för långt in.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det går att montera bara man gör en bra jobb och får den att passa perfekt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
om det är effekt du är ute efter så ska du satsa på ett helsystem från dp's och bakåt....axleback system ger typ 0 i effekt....
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
JF.: Ska du inte köpa det är jag väldigt intresserad av det.

Mvh
Tobias
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Nån som har ett avgas till salu? PM:a i så dana fall, är jävligt sugen...

Nu sitter mina MORR VS8.2 äntligen på bilen, några crappy telefonbilder:

Länk
Länk
Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>>riktigt snygga! vad fick du betala totalt med frakt o allt?

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Bomis-> vill du verkligen veta? ca. 26.600:- för bara fälgarna... försöker dock att inte tänka på det!

Svårt att få en bra uppfattning om dom på bild, dom är sjukt mycket snyggare IRL. Blev uppriktigt förvånad själv! :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
joxgbg: rigtigt fina fälgar! vägde du dem utan däck?
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Riktigt snygga Jocke!!!!!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Enrico-> Jag vägde bakfälgen på badrumsvågen: 11.1Kg Så jag tror att MORR's uppgifter stämmer rätt bra: 10.83Kg bak och 8.85Kg fram. Länk

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jasså dem bakre är 10J ? har du 265 eller 275 på? känns mer som 275 om fälgarna är 10.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
man ser att det står 275 på däcket på ena bilden :)
Cartéen
Jocke: Jädrar vad snyggt det blev :-). Grattis!!
Själv slängde jag på min nya Hartge Classic för några veckor sedan. Inte asbilliga dom heller men oj vad bra det blev ;-).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.