AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.069

Ökad effekt på min 335i

Sida 452 av 712
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Les

Aha oke då är jag med..

Visst är det värt det då, får ringa dem å höra med dem ist.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
cado: Som sagt så är det IC med i det priset och då tycker jag inte alls att det är så blodigt dyrt. Jag körde med liknande setup förra sommaren på Autobahn och min bil gick skitbra, gör lätt mätaren ut ;) Men jag hade även investerat i ett sportluftfilter av nått slag, det gör garanterat skillnad i både effekt och framför allt ljud.

pea: arrangörerna skriver att bilen ska vara gatlegal. Finns också restriktioner för hur mycket bilen får låta.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cado: 19.000 för 70 whp som är alltid där är väl inte dåligt inkl . professionellt montering och troligtvis den bästa ic som finns på marknaden just nu.

Pea: tror det är lungt med kompressor.. tror inte du har en iallafall eller ur? jag har också stock turbos , ingen methanol osv :-)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
enrita

Såg inte att det var inkl. IC trode det bara var flash...

Nej för 70 whp är det inte så blodigt ;)

Mvh//
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
cado: jag har beta testad och kört alla GIAC mappar så om du vill ha lite input skicka gärna pm :-) en original 335i ska inte få köra på gatan om man vet hur bra dem går med lite mer boost ;-)
carl530
Enrita:
Vilken är bästa IC till 335i enligt dig / giac?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
carl530: kollar man i EU är det Wagner som gäller. I USA Helix, HPF etc.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Såg nu att min gamla älskling ligger ute till försäljning både här på autopower och på blocket :) Länk
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Någon som handlat på modbargains.com tidigare? De verkar långsamma på att ta hand om ordrar.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
För er som är intresserade av spacers så har jag 13mm-spacers med bult och låsbult liggande. Jag tycker det håller bra med spacers bak på e9x då framfälgen sitter bra mycket bättre i hjulhuset (läs längre ut) än bakfälgen gör...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ThomasF>> tyvärr är dom väldigt dåliga på att kommunicera, dessutom så tar dom endast emot betalning via banktransfer för non us kunder vilket är direkt osmidigt eftersom i princip alla andra accepterar betalning via paypal. Jag kan starkt rekommendera EAS, PySpeed, supremepower m.fl om du är ute efter top notch treatment som kund, vad är det du skall köpa?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Åter igen, ngn som är intresserad av ett sprillans methkit till bilen? (ett av dom bästa) Snart åker det i soptunnan LOL
Bomis: jag sålde mitt på blocket för 4000:-
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Hade ute på blocket förut...konstigt nog dålig respons..
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Ja det verkar som de är väldigt dåliga på att kommunicera, får nog ringa på måndag, orderstatus har stått stilla i 3 dagar nu sen jag la in ordern. De har accepterat ordern med kreditkort då jag fått en orderbekfräftelse. Är ute efter BSH OCC samt clutch valve men vart m3kjolar och vinge när jag ändå höll på att beställa :/ käns ju surt om jag ska behöva vänta en månad för att de ska svara.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Clutch valve kan du ju köpa på BMW. Köp original CDV (kostar typ 50:-) och tryck ut restriktorn med en skruvmejsel. Tar max 30 sekunder.
Enrita: Jag är oxå nyfiken på input angående GIAC:s mappar =)

Det står förresten på deras sida att om man har M-paketet så krävs en del modifieringar för att IC:n ska pasa, nån som vet vad det är för modifieringar?

Nån som vet hur GIAC:s flash md IC funkar vid besiktning och service? Antar att avgaskraven ff håller sig inom rätt värden eller har jag fel? Vid service, är det så lätt då som att man skickar i "stock" mappen och sen när den är servad så skickar man i trimmappen igen och allt funkar klockrent?

Hur står sig hållbarheten på motor/växellåda osv med GIAC flash +IC, jämfört med original och hur mkt effet/vrid blir det i motorn ca? Finns det nånting som man behövr vara väldigt försiktig med eller oroa sig för eller hur mkt tål grejorna?

Mkt frågor men hoppas någon/några orkar svara. tack på förhand! //Andreas

Angels Lie To Keep Control
ThomasF: Vet du vem det är som tillverkat deras m3 sidokjolar?
De dem hade förut va skit. Såg inte ens ut som M3.
Köp av m-force design deras senaste som jag och Calle har är 99% perfekta.
Jag har en original CDV. Har läst vissa som bara borrat hålet större i dem.

Bomis: Du har störts chans att få de sålt på blocket tror jag.
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Sevak: ingen aning vad det är för märke, här är länken till dem iaf
Länk

CDV är minsta problemet, det jag vill åt mest är OCCn.

Blir det problem med betalningen så kommer jag nog avbeställa allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.