|
Sida 448 av 712
|
|
|---|---|
| Håller med, foliera även fönsterlisterna då. | |
|
jepp foliera dörrsidorna är ett måste.... |
|
Cartéen |
Big Tom: Nja, måste jag nog säga, tycker inte svarta fälgar på svart bil är snyggt alls! Utseendet på din bil idag är sjukt bra så tycker du ska hålla den som den är! |
Cartéen |
Däremot foliering av listerna tycker jag absolut du ska göra. Shadowline effekten på svart bil ser galet snyggt ut! Kör själv med det. |
|
Nu handlar inte det här om att få 335:an snabbare, utan en snabb bil. Eftersom jag misstänker att de flesta i denna tråd har koll på lite sportigare bilar ställer jag frågan här istället för att skapa en ny. Om man skall byta ut 335:an, vilken bil skall man köpa istället? Den bör kosta runt 400 och absolut max är 500. 4 säten som i en E92:a funkar kanon. Antalet hästar är inte superviktigt, ju fler desto bättre såklart. Just för tillfället ligger en C63:a ganska varmt om hjärtat. Jag har i princip bara kollat på de vettigare tyska märkena. Tips på andra märken och modeller tages tacksamt emot. Helst inte mer än 4000 mil. Så, vilken bil tycker ni att man skall fundera på? |
|
|
utlandsfantomen>> vad skall du använda bilen till? bara vanliga vägar eller blir det bana oxå? i så fall rekommenderar jag m3:an i alla lägen :P en e90 m3 med dkg? litet bantest mellan m3, c63 & rs4:an.... Länk |
|
|
Hade en E46 M3 och den hade jag ganska mycket strul med, efter den svor jag att aldrig mer ha en M3:a. Läste dock att e9x M3:an är ganska driftsäker efter att ha skapat en tråd på e90post. Någon som har ytterligare info angående driftsäkerheten på e9x M3:or? Kanske man skall omvärdera saker man svurit sig själv.... Ingen bankörning för min del. |
|
|
utlandsfantomen: Finns ju rätt många bilar som uppfyller dina krav men det är lättare att hitta rätt om man vet vad det är du inte gillar med 335an. Corvette 6,2 V8, Camaro SS, BMW m5/m3, Audi s4 m.m Har klurat på det där rätt mycke men det är svårt att hitta en mer prisvärd bil än en trimmad 335 :) |
|
|
Håller med, 335:an är en bra bil för det mesta. Har tröttnat på min Bmw verkstad som inte fixar fel, har haft disco i bilen snart ett år (jo, disco är at ta i men visst plingar det till ibland)....dessutom känns ganska många av Bmw's anställda som "överlägsna" inte kundmottagarna dock. Så det är en sak. Den andra är att det kanske är dags att hitta något nytt även om det inte är helt nödvändigt. Vart lite trött när det började plinga igen... 4 säten och lite fart till en vettig peng är väl det jag letar efter. Rs4 (men efter att återigen kikat på ovan film så blev den mindre aktuell), c63 och hmmm....kanske man skall kolla på m3 i alla fall. Driftsäkert är i alla fall viktigt. E63 är en möjligthet även om de är lite "båtiga". |
|
| utlandsfantomen>> låter som du haft otur och fått ett par söndagsexemplar i dina händer. Jag skulle säga att alla bmw's m-bilar är top notch om man pratar driftsäkerhet, sedan finns det alltid barnsjukdomar vid nya modellsläpp men dom åtgärdas ju nästan alltid. Själv har jag hade jag absolut inga som helst problem med min e46 m3 smgII:a över huvudtaget och inte heller med den e92 m3:a jag äger idag. Vad är driftsäkerhet för dig? Jag hade lätt klippt en e90 sedan med dkg om jag fick välja mellan den, c63 & rs4:a....är så sjukt nöjd med den m M jag har idag, det är en helt annan bil mot 335:an jag hade innan om man pratar kvalité, körglädje, design m.m. Allt är inte att vara snabbast rakt fram...inte för mig iaf och det framgår ju ganska tydligt i den film jag la upp innan ;) | |
| Bomis: bli medlem i BMW sport club eller gör racing licens. skulle vara intressant att se hur båda din och min bil känns på bana. | |
| det kommer, måste bara få arslet ur vagnen... | |
|
Bomis - M3:an var nog ett söndagsexemplar, att den hade dkgI kanske inte hjälpte heller :-) 335:an är det egentligen inga stora fel på, har inte ens tagit upp det med försäkringsbolaget eftersom det inte varit några stora pengar. Plinget stör mig något enormt där emot liksom att man inte lyckats hitta felet. Driftsäkert för mig? Kunna köra 1 000 mil utan några problem, ungefär. Rakt fram fart är ju såklart kul, men minst lika kul är det när det svänger. På landsväg kör inte jag ifrån någon annan i en kurva, mest för att jag inte vill ha några barn på samvetet...men det känns bra att veta att man kan och det vet man när man kör M, kör ifrån alltså... Att jämföra M-bilar mot andra blir ingen rättvis jämförelse, precis som du säger. M är mer en upplevelse än exempelvis en original 335:a vars förstahandsfokus lutar mer åt transport, om nu nu jämför. Skall nog ut och provköra lite under våren, för än så länge måste jag bestämma mig vad det är jag vill ha. Tack för tipsen allihopa! |
|
| utlandsfenomen>> aaa det var en e36:a du hade alltså, ja dkg1 var ju riktigt strulig vad man har hört....Jag tycker def att du ska provköra både c63:an och M3:an innan du köper, jag gjorde det och valet föll utan funderingar på M3:an....men smaken är som baken...delad... | |
| Smg skulle det vara...inte dkg. | |
| edit knappen vart är den och så II... | |
| LOL tankevurpa för mig med där... | |
| utlandsfantomenno1: plinget = WG rattle får du bort med Procede V5 och då får du också 60 hästar på köpet ;-) | |
| ingen som behöver nya belägg (fram+bak) och slitagevarnare? 1900pix för rubbet! | |
| enrita - med "plinget" menade jag plinget man får när gula motorlampan tänds ;-) Men visst får man extra hk med v5! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.