AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.849.312

Ökad effekt på min 335i

Sida 447 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det är ett bra pris Sevak.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
RR OCC använder sig av slangar som har en innerdiameter på endast 9,5 mm vilket är alldeles för klent för att vevhuset skall få andas utan motstånd.
Den har dessutom problem med läckage och är även helt felplacerad i motorutrymmet (precis ovanför de glödheta turboaggregaten).

// Thomas
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Big tom: är det sant? Jag fick tag på en helt oanvänd som jag tänkte montera, låter ju inte som det är värt. Vilken rekommenderas, måste få tag på en ny ganska snabbt om så är fallet för bilen ska in på verkstan å få allt installerat.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Så det är alltså en nergradering att sätta in RR OCC ?
Ja, då får jag nog skippa den.

Ska beställa DCI från Vishnu idag tänkte jag, men funderade på V5 harness update, nånting med 02-sensor - är det nåt jag borde be dom skicka med? vad behövs för att göra den här updaten, behövs den?

Jag kör PROcede (och snart DCI), inga andra mods.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
theworm: jag har en BMS DCI du kan få billigt om du vill med 4 koner och rengöringskit. Har du beställt V5 från januari tror jag har kapblage redan detta uppdatering. Det är lätt att göra iallafall. Ar du från Stockholm kan jag hjälpa dig kolla / fixa . PM mig.
th
86
theworm
Z4 3.0i
oj, var het på beställningsknappen kanske :D har redan beställt från vishnu, men jag läste att dom hade bättre passning och BMS kunde pajja orginalgrejjerna eller nåt, är inte så påläst som du ser ;)

Men FYRA koner? WTF ? =D

Harness update är nog inget problem då!
Bor 8mil ifrån sthlm, men jobbar där! :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
the worm>> jag körde med denna occ, väldigt nöjd :)

Länk
th
86
theworm
Z4 3.0i
Okej, vet inte om OCC är prio, var bara att jag hade ju chansen att få en RR.
DCI + v5 känns lagom till att börja med... men mycket vill ha mer, så vi får väl se ;D
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Theworm: jag skulle strunta i dci i början eftersom du kommer att köra ganska låg boost och då behövs inte den extra luft. Tänk mer på en uppgraderade intercooler innan sommar början.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Ja, men det är mest för lite råare ljud, vet att den inte ger så mycket effekt för mig som inte laddar jättehårt :)
Vet att man borde ha IC också, bara så dyrt =P
th
86
theworm
Z4 3.0i
Kanske är det nån som ska sälja en IC, man får hålla utkik till sommarn ;)
skrik till om nån inte behöver/vill ha sin ETS eller nån annan bolt-on!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
the worm>> om du behöver extra kyla/rening och ffa power så har jag ett sprillans metkitt liggandes hemma....snowperformance progressive....
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tänkte höra lite med er gubbs! Har haft bilen avställd under vintern och vill byta olja. Tänkte köra på castrol slx professional som bmw rekomenderar eller ska jag ta och köra på ngn annan olja?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ajvar : du kan beställa royal purple som är bäst olja som finns annars motul v300 eller fuchs titan race.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack Enrico, ska kolla upp det..
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Mina fälgar börjar bli lite slitna, så jag funderar på om jag skulle lacka dem halvmattsvarta...
Vad säger ni? :)

Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
På en svart bil är det grymt med svarta fälgar, men det måste vara rätt modell. Tycker absolut att du ska lacka:)

Själv funderar jag på Länk i 20 tum till min kolsvarta S4 avant.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Thomas: kör på bara kommer bli sjukt snyggt men då måste du foliera fönsterlisterna.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, jag funderar också på om svarta rutlister är ett krav för att symmetrin skall bli optimal...

// Thomas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
håller med, det får inte finnas något crome/alu.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.