AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.736

Ökad effekt på min 335i

Sida 446 av 712
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Enrita: ok, du kör också med AT om jag kommer ihåg rätt?
Fedorov: Du ska köra steg 1 du behöver inte oroa dig för något. Montera V5 och njut bara.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fedorov : yes jag kör AT . Tänk inte på problem innan du får dem annars kommer du alldrig att njuta bilen. Om du kör steg 1 behöver du inte oroa dig. Procede kommer att ställa in sig automatisk så du behöver inte ens pilla på settings. Som Sevak säger är det bara montera och njuta och passa på ladda dem nya firmware/mappar när dem är tillgängliga.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Fan vad roligt med torr asfalt! :)
Jag kör bara med 15 psi pga av min slirande koppling, men SHIT vad bilen går!!

Enrita ---> Jag kan tänka mig hur galet det måste kännas med 18 psi vid redline + upgraderade turbos! :)

// Thomas
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Tack grabbar, jag ska ställa på bilen snart och då dröjer det nog inte länge tills jag monterar :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom RS4 : ja haha det känns som bilen skulle take off från motorväg men Vinter däck och grus måste bort eftersom jag får ingen grepp alls även med torrt asphalt. Körde en 10.6 sek 60-130 mph på 15.5 psi V-Power som är dåligt men som sagt har ingen grepp alls .
Enrico: Undra vad du skulle få för tid med sommardäck och 18-19 psi?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: jag måste ligga runt 9 sek utan meth och runt 8 med meth och 18-19 psi. gör jag inte det då presterar bilen inte som det ska och det är något fel med den. Mina Advan fälgar ska ge mycket bättre prestanda en dem jag har nu eftersom dem väger 3 kg mindre per fälg. Det är 12 kg roterande mass mindre 20-30 whp säkert.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
LOL

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
vilken idiot han kunde ha skickat den till mig iställlet ;-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ha, ha...! Jag ska till Quingdao och jobba om nån vecka...
Kanske borde gå in till Lamborghini och se om de vill sälja en till mig också?? ;)

// Thomas
Cartéen
Då var en ny IC monterad :-). Även att jag inte har någon programvara monterad ännu upplever jag att bilen svarar betydligt snabbare på gas samt känns även betydligt piggare. Blir det verkligen en sån skillnad på att bara byta IC på en annars helt orginalbil?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>>vilken ic blev det?
Cartéen
Jag tog över R1000 gamla IC som är en Helixkopia.
Tror att det är en liknade som Big Tom körde med tidigare. Funkar kanon och inget läckage alls när vi testade den.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carteen: OEM IC är kass så visst känns det bättre nya. Min bil fick 20 whp till med båda catless dps och IC och stock boost. inte mycket men man märker detta säkert mer på höga varv och högre växel eftersom tempen ligger lägre .
Ska du ha dps också? Väntar du på jb4 eller ska du byta till V5 eller flash?
Cartéen
Enrico: Funderar nog på DP också men inte bestämt mig ännu. Blir troligtvis JB4 iom att jag redan har allt hemma. Så sjukt kul att äntligen våren börjar komma. Bara att invänta kommande ruskvädret idag sen blir det att byta till sommardäck nästa vecka :-),

OT: Jag har hittat en Racelogic jag kanske ska köpa den är inköpt från aug 2007 men endast använd 3-4 ggr. Vet ej vilken version det är men jag vill bara kunna mäta tider. Hur mycket tycker ni man ska betala för en sådan?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Fråga killarna på Mindation om det har skett några ändringar av betydelse sedan 2007. Jag gissar att de nya i grunden är likadana men med nyare firmware samt att de stödjer en tilläggsmodul för att ta in yttre signaler.

Länk
Är 2500:- ett bra pris om jag nu får den för det?
th
86
theworm
Z4 3.0i
Hej grabbar, chippar in med en liten fråga..
Har möjlighet o ta över en oanvänd RR OCC från en vän som sålde sin 335 innan han installerade den. Är det värt o sätta i tycker ni? har läst lite olika om RR OCC.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.