|
Sida 445 av 712
|
|
|---|---|
|
Känns som en av mina Engine mounts har gått eller är inte 100% fastspännt. Vad tycker ni? Länk |
|
|
Ett tips när man ska söka ljud i motorrummet är att trycka ett ca 30 cm långt vp-rör(eller motsvarande) mot örat, då blir det lättare att lokalisera...:) |
|
| whats vp-rör? | |
|
Länk Skevt svänghjul? |
|
| tack Rian och hoppas inte att det är det annars bränner jag ner bilen och köper en fiat uno istället | |
|
Med din otur kan allt hända Enrita, hoppas nu det inte är något allvarligt, ett tips är att åka till någon OK mack å lyfta upp bilen, tror det kan va enklare att lokalisera ljudet underifrån. |
|
| Skulle inte förvåna mig om något motorfäste gett sig med det vridet du har och nån avgasdetalj ligger emot en annan metalldel, i så fall är det ju relativt enkelt att byta, verkar ju låta mer på avgassidan | |
|
Tog bilen till Turbocenter och man kunde inte höra något när motor är varmt. Dem tror kanske svänghjulet men motor låter fint och det är ingenting man ska vara oroligt med. Vi får se lite senare med en cold start och lifta bilen . Man har utvecklat en fint höra på allt nu och man blir kanske oroligt för snabbt. Bomis hur låter bilen med din fint GINTANI? :-) |
|
|
Jag måste verkligen säga att bilen låter som ett riktigt muskelbil, varken för lite eller för mkt.....riktigt djupt v8:a ljud :P Installerade även LUX LED V3 angel eyes och kan bara säga att dom ser fantastiska ut, samma klara fina vita sken som i nya bmw modellerna och ljusdistributionen är klockrent jämn mellan inre och yttre ringen. Så alla som vill byta från pissgult till knivskarpt vit här är länken... Länk senaste bilderna fr en som nyligen installerat dessa Länk |
|
| en riktig muskelbil skulle det vara LOL | |
|
nästa vecka monteras dessa :) Länk |
|
| Otroligt fint ljud bomis grattis! | |
|
Hej! Nu när ni snackar koppling och sånt så har jag några funderingar som jag hoppas få svar på. Jag har inköpt ett Enthusiast Vishnu V5 som jag är rätt sugen på att montera på men egentligen så vill jag ju inte utsätta bilens hårdvara för några omotiverade och onödiga påfrestningar. Jag utsätter sällan bilen för max gas, eller tja..jag gör det kanske några korta ggr per vecka max ;) Hur som helst, är det någon som vet hur många extra hästar och nm som Ehtusiast Vishnu V5 ger? Behöver jag oroa mig för kopplingen? (Har en AT 335). Om kopplingen eller turbon pajjar, vad behöver jag då punga ut med för cash för att fixa det? Tacksam för svar! :) |
|
|
nya baklyktor & gintani exhaust Länk nya lux angeleyes: Länk :) |
|
| Snyggt Bomis ! | |
|
Fedorov: koppling och turbo kommer inte att paja med stock bil och V5 speciellt om du inte kör full gas hela tiden eftersom mest av alla folk här gör detta som många 1000 i USA och det har inte inträffat någon problem. du kommer att köra runt 13-14 psi . runt 60 hästar på hjulen ger den. Den enda som kan ända med turbos är att wastegates får spel med detta händer med stock bil också. |
|
| Bomis: dem där 4 cannons ser otroligt fina ut såsom Angel Eyes! fint ljus på båda två ringar! | |
| tack :) those cannons sounds mean! | |
|
Enrita: tackar! Sen läste jag en del om "misfires" när det gäller vishnu och automatlådor. Har någon råkat ut för detta? |
|
| Fedorov: du ska väl se om du får missfires när du monterar den. jag har inga missfires alls även med 18 psi vid redline . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.