|
Sida 44 av 712
|
|
|---|---|
|
Hej fick ett nyhetsbrev från ChipCenter i Växjö nyss där de lanserar sin nya programvara till VAG-bilar. På slutet har de en liten blänkare med följande lydelse: "Inom kort! Kommer vi att pressentera OBD kompatibla uppgraderingar till de senaste BMW modellerna, både till samtliga diesel motorer och till samtliga bensin motorer med överladdning. " Vilket jag tolkar som att 335i är möjlig att få omprogrammerad med hjälp deras system, CC Tuning Tool Generation-II. Ett PPC-likt system som arbetar via OB-gränssnittet. //Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
Janne, Om jag kommer ihåg rätt så har de haft den kommentaren ett ganska långt tag. Jag mailade dem när jag var intresserad av en 335i för ca 9 månader sedan och då fick jag svar att de var i slufasen på trimm till 335i och det skulle inom kort bli tillgängligt för försäljning. Systemet är tyvärr inte som PPC där du får en egen box och kan lägga in resp. ta bort trimmet. Du behöver komma in till deras åf för att göra det och när det gäller väss till BMW är det få som har den rätta utrustningen. |
|
|
Allroad jo jag vet att det är skillnad på deras system och PPC och nackdelen är just att du måste till deras ÅF för att återställa eller flasha om, vilket är synd. Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
Tycker att ni alla ska läsa det här! förbannad... Det är bara förnamnet! Länk Länk |
|
| hur kollar man vilken firmware man har? min har precis blivid servad. | |
| Håller med HARM - detta kan bli den första och sista BMW på länge efter all skit | |
|
Tjena Tobias ! Ledsen för er skull men min har gått 500 mil klockrent nu. |
|
|
Hej Doc T! Min bil har gått 2000 mil nu och jag har lågt förtroende för denna bils kvalitet generellt eftersom allt på denna bil verkar ha ojämn kvalitet! Om jag står stilla utan en växel i så låter det som jag har en dumpventil om jag varvar upp motorn och varvtalet passerar 3600 RPM på väg ner i varvtal. Inte en chefsmekanikern på BMW vet vad ljudet kom ifrån...ska utredas vid nästa service. Personligen gissar jag på wastegate fel... Vid min service om några hundra mil har jag en lista på lite nya saker att fixa för BMW. Jag kommer INTE köpa ny bil igen - det är helt värdelöst ur alla perspektiv förutom ekonomiskt. En lätt begagnad kan man testa till skillnad mot en som levereras ny från fabrik. Jag funderar på en tjänstebil bara för att slippa hålla på med skiten kring återförsäljare och annat strul. |
|
|
Tobbe, jag startar en ny trå där vi kan lista alla våra fel. Då sabbar vi inte denna tråden mer. /M |
|
| Länk | |
| bump för 400... var bara tvungen :-) | |
|
Det börjar bli väldigt mkt fel på BMW-bilarna nu för tiden. "tillverkningsrelaterat" som de så fint kallar det. Och vad för BMW? Skiter totalt i dig som kund och blir istället irriterad på dig om du opponerar dig. |
|
|
Min bil går faktisk felfritt nu. Det krävdes två nya turbos och nya skivor bak dock. Har också fått 29.2 inlagt i samband med servicen och jag förstår inte alls allt snack, bilen känns snabbare och turbolagget är precis samma som innan, däremot drar bilen aningens mer soppa. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag har kört pre 29.2 original och trim, samt 29.2 original och trim, alla kombinationer av SSTT, JB2H, JB2HR. UTAN TVEKAN är det så att bilen laggar som fan med 29.2, samt toppeffekten är lägre. Det låter dessutom mer. Dessa iakttagelser är jag 100% säker på. Bilen växlar något bättre, detta kan stämma, dock inte säker. Jag byter nog snart, har faktiskt tröttnat. Tänkte ev ge V3 eller JB3 en chans. Skulle vara intressant om nån med V3 och 29.2 kunde skriva om lagg... |
|
|
Bubbla: Kan hålla med att bilen låter lite mer, men jag håller inte med om att bilen känns långsammare utan trim i... och automatlådan är mycket smidigare nu. Om bilen är slöare med trim i med 29.2 kontra innan kan jag inte svara på. Oavsett ska det ju finnas en version 30 nu så in och testa den :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| version 30 fixar inte lagget. hillstreet, du har ju automat. Prova att köra i m läge på 2an, bromsa lite och sen WOT. | |
| prova oxå att under motorbroms bara precis snudda vid gasen. Din bil kommer låta som värsta nascarbilen o det bara smäller i svgassystemet... Epa-traktor | |
|
Hillstreet, Ser på E90post att 30.0.2 verkar vara samma skit, tyvärr... Du har alltså 29.2? Upplever du inget lagg med V3? Skulle gärna höra din åsikt varför man skulle välja V3 framför JB3...Tack på förhand |
|
| Hej Bubbla! Jag har V3 och lag finns kvar MEN det finns hopp om en bra lösning med V3: Länk | |
|
Ett nytt event på g, den 6 september, har ni lust att testa era bilar mot andra kul bilar, skulle vara kul att få testa JB3 mot V3 tex. Är ni intresserade pm.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.