AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.862

Ökad effekt på min 335i

Sida 437 av 712
pe
771
pea
BMW M3 E92
AJVAR , se nu till att uppdatera till senaste V5 mappen och kom in med en rapport om det är stor skillnad mot den du kör nu, är klart nyfiken på hur mycket som har hänt på ett halvårs utveckling.
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Tackar Ajvar!!

Jag kommer köra med likvärdiga uppgraderingar när det gäller hårdvara
men själva omprogrameringen kommer från Tyskland, i och med det kommer jag köra med betydligt lägre ladd så troligtvis kommer jag va lite efter Giac och Apr tunade 2,0t fsi bilar
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: det är en stort skyllnad med nyaste V5 mapparna. Kunde inte testa Dynamic Ignition correction än pga den fina snö som har kommit (j...vla sk.t!) men dem ska vara riktigt bra.
Ajvar kommer säkert att märka mer skyllnad eftersom han har använd detsamma mapp länge. jag byter när en ny kommer ut direkt.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag tror inte det kommer bli en lätt match att köra ifrån den 335 dieseln på Björkvik eftersom han antagligen kommer starta på 3:an och alla som har kört emot Rian vet ju hur fördelaktigt det är ;) Startar man från stillastående är ju bottendraget inte alls lika viktigt eftersom våra bilar är utrustade med växellådor hehe...

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
PEA jag lovar att uppdatera så fort jag ställer på bilen och den jävla snön har försvunnit.. Du ska få en handskriven rapport :)..
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
ska bli skoj och se om motorn i 335d håller .... har inte Vtech dratt två motorer på två Audi TTS ?
Dratt två motorer på två Audi TTS?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ajvar har du besiktat din bil än?

Dejan: Vet en Audi 2.0t med vtech chip som sprängde motor för nått år sedan...

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Jag besiktigade den i sep om jag minns rätt Calle.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jaså, med cl-downpipes och Vishnu v4? Hur gjorde du?

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Demontering av dp eller så kan du kolla med big tom. Han körde med ngn lean map och etanol om jag minns rätt
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: jag ska besiktiga sluted av February och har bara 100 CELL race kattar.... vi får se... super varma var avgas värderna ok
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
More:
Yes två motorer har rasat va jag har hört , för mkt ladd eller någonting , ingen aning inte så insatt som sagt utan det är va jag hört
enrita
Jag har besiktat m3 med 100 cell race kattar (milltec) några gånger och har inte haft några problem. Så förhoppningsvis fungerar det lika bra för dig
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ryk 330xi: tack för info ! :-) ska gasa rejält innan besiktingen och medan jag väntar nu ska man väl försöka få ut bilen från halv meter snö.....
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Trist för dom drabbade när motorn rasar,men jag tror dom flesta som trimmar
sina bilar är medvetna om risker och att marginalerna krymper ju mer man laddar,när du som kund väljer ett företag som mappar efter dina önskemål
så måste man lyssna på vad dom rekomenderar,är du beredd att chansa
att lägga dig på max eller mer därtill så ser jag inga konstigheter att motorer,Dsg kopplingar, vanliga kopplingar kan rasa.
Visa användare
36
Jimi_M3
BMW M3 e46 2002
Toyota Supra mk3 1989
Vw Jetta -85
fan den här tråden är ju som en bok.. :P

dream as if you have forever
live as if you only have today
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Ingen som behöver nya orginal belägg + sensorer? Bra pris utlovas! PMa isf.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
JB3/JB4 strikes again (kanske) : Länk
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Enrico, får du betalt av Shiv för att sprida så mycket dynga du bara kan om JB? Du vet ju rimligtvis INGENTING om vad som orsakade detta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.