|
Sida 434 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag bytta stift i höstas i samband med bränslepump och downpipes. Bilen hade då gått knappt 1000mil trimmat och typ 5600mil totalt, BMW mekanikern så då att det inte va nått fel alls på orginal stiften... Cartéen: Jag kan kolla med han jag brukar lämna min bil till, om du orkar ta dig till Uppsala? Annars tror jag vilken mek som helst kan byta din IC, är det en "bolt on" borde det inte ta mer än en timme :) |
|
|
Wetterstrand: Kul att du fick bilen såld, vart rullar den nu? Hur långt hade den rullat med trim? Vad för grejer fick du byta på den? |
|
| Carteen: Turbocenter kan jag rekommendera i stockholm för IC montering. Det går fort eftersom man ska bara lifta bilen . | |
Cartéen |
Calle: Det vore kanon om du kunde kolla med honom. Inga problem att ta en sväng till Uppsala :-) |
|
Bra Cartéen att du förbarmade dig över IC'n :-) Rent funktionellt är Racecooling IC inte alls dålig, snarare tvärtom. BigTom har sopat banorna med en likadan under ett par år och jag har såvitt jag vet fortfarande bäst dokumenterade 100-150 km/h tid 2.9 s med en sådan IC. Det kommer dock snart att slås när Enrico börjar köra på varma vägar med upgraded Turbos... |
|
| enrita: de är båda belägg fram och bak. | |
| R1000: idag gjorde jag en 3.2 på 14.5 psi 100-150. Bilen går jätte bra utan meth. När jag slår på meth och lägger 17 psi då knasar AFR och får CELL och missfires eller bilen bara hackar . Får alltid något fel med bakre bank 2 02 sensor . Den är beställd nu och hoppas att det kommer att fixa problemet. | |
| 3.2 på 14.5 PSI är ett mycketbra värde Enrico. Du kanske har en injektor som knasar på någon av de bakre cylindrarna? | |
| R1000: vi får se . Om backre 02 sensor inte fixar det då kan det väl vara en eller flera injectors (kanske dem blev monterad inte på korrekt cilinder....) | |
|
Grattis till en fin hoj Wetterstrand. Kör du mycket? Själv har man lagt hojåkningen lite på hyllan de senaste åren, får se när suget är tillbaka. |
|
|
sign the petition: Länk |
|
|
Carlee: Den rullar uppe i Skellefteå nu. Fick byta en massa grejer men det var också mycket som jag hade otur med. Som att det var en lackeringsfirma som kortslöt elsystemet efter en omlack då mitt ex lyckats reva den. Fabrikationsfel på delar som fick bytas igen. En firma gjorde dålig hjulinställning så bilen blev knasig och däckena slets sönder och fick även då massa elproblem som behövde nollas. Lambdasonderna hade monterats på fel ställe och en hade blivit defekt (vet inte om det var på BMW när dom bytte turbos lr om det var när det byttes DPs. Insatsen i en lyckta gick sönder och fick bytas mm. När den såldes var den i extremt fint skick iaf och fanns inte ett enda fel på den, knappt ett stenskott... ThomasF: Tack! Ja den är verkligen kanon. Gjorde "comeback" hösten 2009 efter ett 6 års uppehåll men slog axeln ur led på en tävling den hösten. 2010 blev det inget tävlande och jag skadade handleden i aug och hade inte kört sedan dess men nu har jag som sagt 350n och hade tänkt trappa upp träningen så får vi se vad som sker:) Köpte en Renault trafic idag (till crossen) och det var ju lite skillnad mot 335an:D Funderar faktiskt på nya z4an med turbomotorn om man får ett återfall på bilfronten, den måste ju vara en sjuk killer med mods på!:) |
|
|
Hallå kamrater! Istället för att göra en ny tråd söker jag svar här istället! Har en 335i -08 automat, funderar starkt på ett chip till sommaren för lite mer effekt, Men efter att ha pratat med en kille på BMW så blev jag lite skraj, han mena på det att man kan chippa en manuel utan konstigheter, men om det är en automat så ökar risken för att växellådan ska krasha markant? Om jag förstod han rätt så menade han att växelådan inte känner av att vridmomentet (NM) har ökats och därav krashar lådan... :S Var han ute o cykla eller stämmer detta? |
|
|
han var ute och cyklade..... min har varit trimmad sedan 30K och funkar fortfarande hur bra som helst som 3000 bilar till runt om i världen. Ingen växellåda har pajat än. Torque converter locks när man gasar . detta betyder att låda kan ta hur mycket som helst (jag har mellan 650-700 nm i min.... och den är speccad för 450nm) |
|
|
Ceroz: Det mer tvärt om, en automat låda spänner upp drivlinan innan man klipper på. Så bara man inte överhettar oljan så tror jag en automatlåda tål stryk bättre än en manuell. Men oavsätt så håller 335ornas lådor bra precis som Enrico säger. Så du bör nog sluta konsultera "killen på BMW" om trimmning ;) |
|
|
Det är viktigt med regelbundna oljebyten i automatlådan när du kör trimmat. Gör du ett komplett oljebyte var 3.000:e mil om du kör hårt och trimmat så är det nog inga problem med BMW's lådor till 335:an. Enrico's låda håller än.........och han gillar att köra hårt :-) /Janne |
|
| min olja såg inte bra ut när jag bytte den vid 5000 mil och det var mycket metal på magneterna så bra om man byter den ofta som qdtjant säger. Efter olje byte då var en markant förbättring i AT låda. Mycket tystare och jämnare. | |
|
Hur mycket liter olja går in i Automat lådan på 335? |
|
| LotecM3: beror på men för att vara säkert ska man ha tillgägligt runt 8 liters. | |
| när man kopplar ut O2 sims från JB3 PNP .... satt det några sladdar där från början som man ska sätta tillbaka eller ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.