AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.525

Ökad effekt på min 335i

Sida 433 av 712
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Ajvar: Jag sålde min för 2 veckor sen.
En e90 2007 M-sport som gått 10450 mil. Fick 260k men den var helt mint verkligen!
Konstigt nog så saknar jag den inte alls. Hade bytt så mycket grejer på den på slutet och den åkte in och ut på BMW i Karlstad.
Allt var bytt och servat så den som köpte den fick en väldigt väl omhändertagen bil.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Härligt Wetterstrand att du fick sålt den till slut!! Vad blir det för åk nu då?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jävlar vad ni kör ... min har 6 tusen mil och helt ny motor och känns fortarande som en heln ny bil. 500 hästar för det vinns haha
det finns ingen anna bil som är snabbare en en fins 335i ...
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Min har gått 3500 mil
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Enrico ---> Nu har du varit och smuttat på Whiskeyflaskan tror jag...! :-D

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
BigTom : yo visst man har lite tagit från sprit flaska haaha . fortfarande snabbaste 335 i europa tror jag :-) jag var på väg till enköping idag :-) men drog tillbacka igen ... synd...
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Ingen som behöver nya blägg och slitagevarnare? Orginal givetvis. Ligger och skräpar... någon annan kanske vill göra en bra affär?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
fram eller bak eller båda?
Cartéen
Vid vilket miltal bör man byta tändstiften? Någon som vet vad det kostar också?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carteen: byta dem varje 30K . säkert en 2000 SEK jobb eller mer på BMW
Ca
63
Carteen
BMW F31 330i M Performance - 2016
Oj bör man byta så ofta? Min har rullat 6000 mil nu och enligt datorn 800 mil kvar till tändsiftsbyte. Dock kanske det är dags att byta dom redan nu innan trimmet åker i. :-)
2000:- låter mycket tycker jag. Vilka tändstift ska man ha så kan man väl lämna in den till en icke BMW verkstad då dom är allt annat än billiga.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
om man följer BMW är det 30K för olja och 60K för tändstifter . Det finns bara en typ som passar. Beställ dem bara hos BMW och ge dem till en bmw verkstad (man behöver en speciellt verktyg dock som inte alla har) . Jag köpte 24 från USA som ska väl räcka tills jag säljer bilen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carteen: Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
redpower>> moget inlägg för att nästan vara 45 bast LOL
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
perfection!!! :o)

Länk
Im
12
ImolaM5
135i Coupé -08
525i sedan -00
530i touring -01
Carteen: Tändstiften finns att köpa på Mekonomen (ca 200:- st)
Jag tillverkade en egen 14mm hylsa för bytet. Dock hittade jag en hylsa efteråt på Biltema som sannolikt funkar (möjligen måste man slipa ner den lite), tror den kostade 50:-.
Jobbet är inte svårt, bara lite nervöst att dra bort tändspolarna.
Cartéen
ImolaM5: Tack för tipset. Är det samma stift som BMW säljer?

Cartéen
Var under gårdagen förbi R1000 och hämtade hans gamla IC. Kul att ses Micke samt återigen tack så mycket. Nu ska den bara till att monteras också. Någon som kan tipsa om någon duktig som kan hjälpa mig med detta (firma eller privatperson)? Har förstått att det inte ska vara så svårt då denna IC (Racecooling Helixkopia) inte kräver någon kapning av plast eller borttagning av front. Dock är jag inte så praktisk av mig så behöver som sagt hjälp med detta.
Tacksam för tips :-)

Im
12
ImolaM5
135i Coupé -08
525i sedan -00
530i touring -01
Carteen: Mekonomens stift är samma Bosch ZGR6STE2, jag vet inte om de är billigare än att åka till BMW (jag har närmare till Mekonomen).
Biltemas hylsa passar garanterat, jag mätte den och min egentillverkade (18mm ytterdiameter vs 19mm).
Art.nr 20-045 på biltema.
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Ajvar: Ja det var väldigt skönt:)
Vet inte vad det blir riktigt men jag hämtade en 2011 KTM 350 förra veckan och tänkte köpa en passande transportbil till denna så får se hur mycket pengar som blir över.
Blir det prestandabil igen så ligger nog en Corvette z06 närmast till hands då jag gillade min c6a som jag hade innan 335an.
Kommer nog inte kunna sluta att följa detta forum ändå... Det är liksom en vana att man tittar till det:)
Det är ju inte omöjligt att det kan bli 335 igen heller... Vi får se vad som händer med priserna i det närmaste.
Då blir det en med mindre mil, min hade gått en del även om den var väldigt fin så ville jag sälja den innan priserna var helt förstörda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.