|
Sida 431 av 712
|
|
|---|---|
| JB4 monterat... Det kommer att bli ett bra år i år! :) | |
Cartéen |
Jocke: Hur fick du tag i JB4??? Har dom släppt beta varianten ännu? Vill också skippa JB3 och köra JB4 denna säsong. |
| Carteen strunta i BMS tune och kör Procede V5. Dem nya mapparna är HELT Sjuka. Finns nu full control över AFR också. | |
Cartéen |
Fast det blir bra mycket billigare för mig att skicka in min gamla JB3 och ta JB4 istället. Känns som att JB4 och V5 är ganska lika. |
|
Carteen: JB4 och V5 är ganska lika = Nej tyvärr är dem inte . V5 är 10 steg högre en BMS JB4 just nu. Det går inte att jämföra. JB4 är tyvärr fortfarande en boost controller. |
|
| Catreen: lyssna på Enrico. Jb4 är nytt. | |
|
Cartéen > Jag mailade Terry, han är ju som bekant ganska tillmötesgående! Enrico > Kan vi inte försöka hålla den här tråden ifrån att bli nåt tuner war? Den typen av tjafs finns på varenda N54-forum på hela internet. Dessutom har du väl ingen erfarenhet av JB4, eller? Personligen kör jag hellre original än Proceede, men jag håller inte på att racka ner på V5 för det. Det är ju dessutom mycket roligare om inte alla kör med samma saker, eller hur? |
|
|
joxgbg: tuner var ? Jag talar sanningen. Och jag tänkte precis som du innan jag testade Procede själv. |
|
Cartéen |
Jocke: Kanon, fick du skicka in din gamla box? Känner du även någon skillnad från JB3 dvs är det värt besväret att uppgradera?? :-) Enrico och Sevak: Kanske att V5 är bättre men iom att det blir så mycket billigare att uppgradera till JB4 (150 dollar) samt att jag endast kör med väldig medioker map (max map 5) känns det som att JB4 kommer fungerar lika bra för mig som V5. |
|
Cartéen> du har PM! Enrico> Jag menar inte att du talar osanning. Men jag tycker att vi kanske kan hålla tråden lite städad. Jag tvivlar på att Terry har skickat en JB4 till dig, så innan du har testat den så kan du väl låta bli att dömma ut den? Men som sagt, den här typen av diskutioner är sällan meningsfulla. Dessutom består hela E90post av sådana diskutioner om man nu vill ta del av den typen av pajkastning. Skitsamma, jag gillar JB4 och jag är sjukt nöjd. Bilen går galet bra och det finns en grym potential i hårdvaran. Jag VET(!) att det kommer komma en del rätt balla features framöver, så det kommer bli en spännande sässong. |
|
|
Eller gör man så här: Betalar 250 dollar för en V5 (direkt från Shiv) för att sedan sälja sin JB3 för 310 dollar till en stackars amerikan. ;) V5:an känns faktist ljusår snabbare/starkare/modernare än Terrys "pystrim". Sorgligt men sant. // Thomas |
|
|
Nu jämför jag med min förra JB3, så jag hoppas verkligen att JB4 har tagit ett flertal kliv framåt. // Thomas |
|
|
JB4 har nu Boost control via CAN som kommer säkert att ge bättre Boost control än innan (som var totalt dåligt) och fixa alla under/over boost koder. Tyvärr har den fortfarande (och kommer alldrig att ha i denna konfiguration och hårdvara) timing control via CPS offsetting som är än av viktigaste funktion för att spara sin motor. Stock ECU timing tables är väldigt aggressiva och är gjort för 8 psi max. Man kan inte köra dem med 15 psi och 98 oktan utan att knäcka lite då och då mer eller mindre (den så kallad adaptation..) . Detta är sanningen. Ingen tuner war . |
|
Cartéen |
250 dollar?? Det låter ju väldigt billigt. Är det något pris du fått Big Tom eller säljs V5 till gemene man för det priset? |
| Cartéen: sådana priser får man när man är känd på e90post och är väldigt racing/video aktiv eller om man har någonting speciellt i bilen (typ mina turbos) | |
|
Extra Special Big Tom Price... ;) // Thomas |
|
| är man rädd om sin bil och motor så ser jag oxå bara ett alternativ och det är V5....hade hellre lagt nån tusing extra och sovit gott om nätterna....my 2 cents.... | |
|
Har själv haft Jb4 i 1 månad funkar klockrent Har kört Jb alla varianter i 3 år utan problem Behöver inte betala inte ens frakt ( grädd filen) :-) |
|
| Kraxx: så du är här och läser tråden :-) du försvinner halv år och sedan skriver något när man pratar skit om BMS LOL ! Skulle vara intressant att en kompression test av din bil . Den går inte längre lika bra som den gjorde innan om jag minns rätt . | |
| Tjena Enrico ! Jo man tittar in ibland :-) Jag tycker nog den går som den brukar , fast det är klart den har ju snart gått 14000 mil så man laddar väl inte på lika mycket som man gjorde i början . Kör med standard inställning hela tiden . Det vore faktiskt intressant att göra ett komptest så man får se hur åren av trim har påverkat bilen :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.