|
Sida 430 av 712
|
|
|---|---|
|
För oss med catless: går det inte att kapa loss kattarna från original-dp och "mygla in dem mellan catless dp och midpipe?? =) |
|
| jag hade AR design, tror det var 200 cells....en fördel är ju om man har besiktning på sommarhalvåret då det är lättare att hålla maskinen varm :) | |
|
Jo jag håller tummarna för att det blir varmt i början på april när jag tänkte besikta. För det ser väl kanske lite illa ut om man står på varvstoppet medans man väntar på att få rulla in. Annars kanske jag kan leasa dina midpipes under nån vecka Enrico ;) Har inte Procede släppt någon "smog test" mapp än, det har väl varit på g länge nu? |
|
| är de någon som är sugen på nya original bromsbelägg + sensorer kan ni skicka ett pm till mig. | |
|
Trodde att 200 cels och originalkattar bak skulle segla rakt igenom besiktningen. Bra att veta att det inte är självklart. |
|
| det var def inte en segling, han fick ta en bra sväng runt kvarteret för att få ner värderna.... | |
|
lite mer Stertman custom avgas system bilderna. Bilen låter nu PERFEKT. Ingen drone längre och luktar fint igen. Kör utan CANClear on och ingen CELL pga avgas. Vi får se med lite mer körande men kanske är ECU nöjd med detta setup och behöver inte strula längre med lambda sonder. HAr lagt in nya V5 beta mapparna också , bilen går otroligt fint och fetare också i AFR. Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Ser riktigt Nice ut Enrico! Tappar du ngt i hp? | |
| Nice Enrico! Är hela midpipsen custom made nu? | |
|
Effektförlusten är minimal , jag körde med std bakdel och catless dp, bytte och testade med ett öppnare system helt utan kattar , det enda som hände var att det lät mer. Det viktiga är att man har catless DP. Är nån medlem i BMW SC, de har en del event under våren sommaren där de hyrt olika banor runt om i sverige, jag tog och gick med för att kunna köra några banevent, nån som provat? |
|
| Pea>> jag tänkte gå med! :) har du länk? Detsamma verkar gälla för m3:an, dvs utan främre kattar betydligt mer effekt oavsett s/c kit eller inte, stämmer det verkligen att man ökar runt 25-30 hp med programvara på m3:an, enligt alla dynos på m3post så är det så... | |
|
Ser riktigt bra ut Enrico, hur många procent större är dom kattarna emot orginal? Ska du bromsa bilen i år igen? |
|
|
Här är BMW SC hemsida Länk vet inte så mycket om deras event, men jag har fått nån inbjudan från min BMW handlare tidigare men inte haft möjlighet att vara med, men en dag på en bana är aldrig fel. Skulle vara kul om det gick att samordna nåt. Bomis ESS har en flasch Länk som ger 15 hp till, har svårt att tro att nån annan kan få till så mycket mer. |
|
| pea_ jag ska köra alla BMW race bana events i år så count me in. | |
|
Det är skitkul att vara med på bankörning ;) Har själv varit med i BMW SC sen 2006. Men det har inte blivit så många körningar just med dem. Har varit och kört lite med andra klubbar också. För dem som bor nära Göteborg så finns "Sportvagnsklubben Göteborg" De har mycket trevliga träffar under sesången. Det börjar med "vårruset" En körning i april på Falkenbergsmotorbana. Sen följer ett antal körningar på diverse banor under sommaren och avslutas med Höstrusket på Falkenberg. Här är det med allt från SAAB V4 till Ferrari F430 osv. Mycket trevliga träffar som sagt! Länk Ta kontakt med Niklas Falk och hör när det är dags för banköning. Har du ingen banracinglicens går det bra att lösa en tillfällig licens på plats. __ Nils Ljung |
|
| Bomis: ja hela midpipe är custom :-) tror inte att jag tappar mycket , kanske par hps och få lite mer backpressure . | |
|
Tack för tipset Nisse , jag anmälde mig som medlem direkt. Man får ha nåt att se framemot så här års,en kompressormatad M3a är inte optimal som vinterbil. |
|
| pea>> 15 hp är software alone står det :) så då stämmer nog alla dynos som ligger på runt +30-40hp med catless alt racekattade i fram....det påstås att akrapovik med software ger +37 hp... | |
|
Det finns 3 ess-Vt 625 i sverige ( mig veterligen) en körde med Acropovic systemet det gav 35-40 hp mindre än mitt RPI midpipe, så på den effektnivån är det alldeles för restriktivt. Tror att effektvinsten är överskattad med acro, det viktiga är att få bort cattarna och till det finns det billigare och bättre midpipes att köpa |
|
| Jag har DCI med avskärming, Methkitt och nya MFD Air Scoops samt nya GP Thunder H8 till salu. Skicka Pm vid intresse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.