AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.640

Ökad effekt på min 335i

Sida 43 av 712
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Bubbla ! Nej Jag har inte hunnit ännu . men det blir nog nu i helgen
tillsammans med mina nya DP:s

pe
771
pea
BMW M3 E92
Kraxx, hur byter du mapp på JB3 är det som med V3 via en USB.
Finns det prgramvara så man kan göra loggfiles även till den?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Ni som kör med dp, tar ni bort dem vid service?

pe
771
pea
BMW M3 E92
Inte en chans att man tar bort dp vid service, det är ett himla mekk att få dit dom, dessutom syns de knappt om man inte tar bort plastskydden under.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hillstreet: Jag var där ensam.. kunde inte både filma och köra samtidigt!
Det är därför det skall vara fler folk där!

Boka inte in något i början av September! Nytt Alphina Event där vi 335:or är välkomna att testa krafterna.

PEA, vi måste test köra så fort vädret tillåter!
Hej
Är det någon som kan bekräfta att mitt JB2X inte funkar med 29.2 uppdateringen. Känns jävligt surt isf då det endast suttit i en månad, knappt hunnit prova det än...
Någon som är intresserad av ett knappt använt kit kan PMa mig. Det blir billigt!!!

Hmm, nu vet jag iaf att jag bara kan använda JB2, ej X eller R med 29.2. Det blir nog att plugga i JB3 när den kommer.
Dock, efter att läst på en hel del så kommer jag fan vägra om de vill lägga in 29.2 i min bil. Det är ganska många på e90post som rapporterar om märkbart "turbolag" med den programvaran,
Någon som vet om BMW har släppt någon nyare version.
Tydligen gör 29.2 att WG är öppen mycket mer från låga varv, förmodligen för att förhindra att ventiler "slår" i huset vid varvtal då yttre omständigheter gör att man hör det tydligt. Ni med bilar efter 03/08 tycker jag synd om...
Nu är jag jävligt less på min BMW och BMWi allmänhet.
Mvh
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
-> HARM. Finns en version 30.nått, håller precis på att få den inlagd själv.
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Fick äntligen tillbaka bilen, de hade fettjidder med uppdateringen, bilen slutade svara flera ggr och i slutändan kunde de bara uppdatera CAS, motorstyrningen och ett annat system. Där var typ ett 20-tal andra enheter som behövde uppdateras men de vågade inte ge sig på det med tanke hur mycket strul de haft. Nån annan som haft samma problem?

Nu e frågan: hur funkar V3 med version 30.
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Just det: efter de hade uppdaterat och provkörde bilen fick felkod: "Laddtryckssensor disabled" och bilen limpade. Efter att de hade clearat felet så funkar bilen med felkoden är kvar och går inte att få bort. Nån som vet??
pe
771
pea
BMW M3 E92
darthmoller, gör den så med V3 installerad, eller std.
Går den som den ska?
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
den gör så som std i nuläget, plockade väck V3 för att det strulade. Ska återmontera om några dagar. Bilen tycks gå ok just nu (bortsett från ett litet pys i botten på tillbakavägen när man varvar upp motorn, wastegate-problem eller normalt??)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag skulle nog kolla upp koden med Bmw innan jag satte in V3,
Jag hör pysljud när wastegaten släpper, men jag har dual cone insug, hörde inget med std insuget.
Laddtrycksensorn styr väl wastegaten på nåt sätt, så det kan ju vara nåt fel på den
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
jepp jag håller med, Vishnu sa det samma. Har bokat tid på BMW. Hoppas det löser sig (utan att jag måste tömma hela spargrisen....). Börjar ångra att jag köpte V3 överhuvudtaget.... redan kostat rätt mycke stålar o tid och bara fått köra med det på i lite drygt en vecka.
pe
771
pea
BMW M3 E92
har du ingen garanti på bilen? Hade själv strul med bilen i höstas den var inne på bmw i 6 veckor, till slut visade det sig att ett tändstift gått sönder........
Man bil rätt pissst när grejerna inye funkar, men det är en god känsla när det funkar och man ligger på trean ger full gas och känner hur bakdäcken småspinnner .........
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Jo jag har garanti via Svensk Bilgaranti (köpte bilen beg av en handlare)... garantin täcker motorstyrning men inte övrig elektronik... så beroende på vad felet är så får jag ev. själv pynta. nån annan som har erfarenhet av att utnyttja garanti som man fått via handlare vid beg. köp? Aldrig gjort detta tidigare så jag e osäker på hur det funkar.
martinwide
hej deta ha inget med ämnet i denna tråden att göra men ja frågade en fråga angåend efektökningen i denna tråd fär ca 50 svar sedan men nu vill jag inte vare med längre :-) . jag har försökt att rapotera till admins mm. en verkar inte fungera. så jag försäker med ett inlägg... hoppas någon som känner någon kan fixa så jag inte får ett mejl varje gång det skrivs i denna tråd.

jag kör inte ens bmw. men jag kör en annan turbo bil :D bmw har kommit på att ska man ha mycket efekt när man behöver det så behövs turbo. säg vad ni vill om sabb men dom kom på det för över 25 år sedan. jo jag vet att bemw var före med sin 2002t men sabb fortsatte.

mvh
martinwide
var kite snabb på tangenterna SAAB & BMW ska det stå :D

mvh
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
=)

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
=) =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.