|
Sida 429 av 712
|
|
|---|---|
| Joxgbg: Min kusins vän som bor i Norge köpte en 335a förra sommaren för 800 000. Det är sjukt. | |
| joxgbg>> så sant! | |
|
det här verkar ju fantastiskt kul, bmw driver training session på nordslingan! måste kolla upp mer info om detta :) Länk |
|
|
Award Winning Tips från stjärnmekaniker :-) Länk |
|
| R1000. Det där måste ju vara Bosse bilsdoktorns amerikanska kusin. Något annat vore osannolikt :) | |
|
Cobb är ute nu med access port. här stage 1 mot jb3 Länk väldigt mycket boost för att vara bara stage 1 i min åsikt . Heatsoak kommer säkert jätte snabbt med original ic . Time will tell. Hoppas någon kommer att fixa detta tune för lite pulls i våren. |
|
|
Jag kommer köpa Cobb så snart de stöder Eu spec bilar. Använder inte samma användarnamn på AutoPower som e90, men jag är svensken som är sugen på Cobb på e90. Får se om jag är i krokarna för något event, ställer gärna upp och blir omkörd av alla andra :-) |
|
Rollerz |
Är det inte dags att dela upp denna tråd i flera mindre då det annars tar en vecka att läsa igenom? |
|
Rollerz: Håller med dig, men om det bara hade funnits en edit eller delete knapp så hade vi lätt kunnat halvera antalet inlägg i denhär tråden. Hur ligger det till på besiktningsfronten för alla med okattade downpies? Dom flesta 2007:or borde väl ha rullat i genom SBP nu och det är min tur till våren... |
|
| Carlee: jag ska göra det i år , har lagt in high flow cats , vi får väl se men i min åsikt klarar jag inte det ... kommer att kolla avgasvärderna innan jag åker dit. | |
Rollerz |
Gör en del 2 då? |
| Min är helt original så den hade inga problem att gå igenom besiktningen. Däremot hade den svårt att ta sig upp för backen precis utanför besiktningsstället. Låg hastighet, bakhjulsdrift, snö, hög lutningsgrad och ett DSC som fortfarande är påslaget är inte helt lyckat. | |
|
Rollerz: Vad menar du med del 2? Enrico: Ja jag såg bilderna på G.org, är det custom eller är det något som finns på hyllan? Vad kostar dom? |
|
|
Rollerz: visst nu gör vi del 2 på en gång , tack för tipset..... Om du undrar något om N54 är det bara att fråga. Carlee: det är en Stertman Custom :-) 100 cell HFC. |
|
| testade avgas värderna och dem är bilprovning godkännda med 100 kattarna om dem är riktigt varma. HC värde stiger när dem börjar bli kallare. Det är bara att gasa när jag kommer dit LOL | |
|
Enrita: Lite kul att en bil som din går igenom besiktningen. Gör att man inte är så rädd för besiktningen. Var det inte någon här som besiktigade med ca 50% etanol i tanken och kom igenom med det utan kattar i Dp´s? |
|
| utlandsfantomenno1: jag hoppas att gå genom :-) vi får se i 2 veckor med värderna var ok. Big Tom gick genom med OEM midpipes och 50 % ethanol tror jag. | |
| Min var på gränsen med racekattade dp's och org bakre kattar :O | |
|
Bomis: Var det 100 cel kattar? (och vi pratar väl 335?) |
|
|
även med original avgas system går man inte genom om kattarna är kalla. skyllnad är att 100 CELL kattarna måste vara glödande varma medan OEM system bara varmt. Bomis hade tror jag 200 cell kattarna i dps i sin fina 335i . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.