|
Sida 428 av 712
|
|
|---|---|
| Kör någon av er med BMW:s performance avgas? Det är lite överprisat kan jag tycka men undrar om någon av er har erfarenheter av det? Är ljudet bra? Går det att bygga vidare med det systemet om man sen vill trimma bilen? | |
| Jag körde med det på min 135:a, det lät jävligt mycket i kombination med catless dp! Vet ej hur det är på 335, men det borde väl vara typ samma. Är du ute efter effekt så är det bortkastade pengar, gör ingen skillnad alls. Men det låter som om det går jäääävligt fort.... :) | |
|
Jag är inte ute efter effekt bara genom avgas men jag undrar om det hjälper med det systemet den dagen man börjar trimma. Mina tankar är väl iofs inte att gå lika hårt som andra i denna tråd men flashning och en ny IC är vad jag funderar på i kombination med detta avgas. Fast det kanske finns bättre avagassystem för trim? |
|
| Axle back avgas är värdelös för prestanda och hjälper ingenting , den bara ger fint ljud . Du måste ha Downpipes för effekt. | |
|
Så länge du har kattarna kvar så tror jag inte det spelar någon roll alls vad du har för system efter dom, så alla fina dyno papper man ser på catback systemen kan du ta med en stor nypa salt ;) |
|
|
Bra Andriodapp för er som har sådan telefon och en Bluetooth OBD adapter. En bra funktion är att det går att ställa in larm för exempelvis förhöjd kylvattentemperatur. Jag har testat programvaran idag och den ser ut att fungera som det ska. Länk |
|
|
Bilder som visar installationer i olika bilar Länk Det finns även lite större läsplattor som stödjer Android som kan användas. |
|
| r1000>> riktigt cool app....finns den till iphone/ipad oxå? | |
| Det finns säkert motsvarande till iPhone. Men på samma sätt som för Mac/PC så finns det oftast mer tekniska tillämpningar i de öppna systemen än i Apples produkter som mer inriktas på bild och musik. | |
| Här är den ultimata GT-R displayen för 335 Länk | |
|
Funkar den inte med telefonens inbyggda blåtand? Står nått om att man ska köpa en billig blåtandsadapter på eBay? __ Nils Ljung |
|
|
Aha, såg nu att det var en "fysisk" adapter... Trodde att det var nått helt trådlöst mellan bil och telefon, ungefär som när de kopplar upp mot bilarna trådlöst hos BMW. __ Nils Ljung |
|
| Det är trådlöst till telefonen om man sätter en liten blåtands-adapter i OBD-uttaget. Inga sladdar behövs även om det fanns sådana lösningar på Flinta-tiden :-) Adaptern finns även att köpa med WiFi utgång som kan vara ett bra alternativ. WiFi har betydligt högre kapacitet än BT tror jag. Jag ska ringa på ett par nya Samsung Galaxy Tab Androider i morgon till folk har fått dem i julklapp men hellre tar pengar :-) | |
| jag får en galaxy tab snart via jobbet :) | |
| Jag var och kikade på Galaxy Pad idag. Första intrycket är att det är en fantastisk surfplatta och display. Men efter att ha lekt med den ett tag och inse att allt blir skitsmått när man surfar och att den är för stor för att kunna integrera i en E90x på ett acceptablet sätt avskrev jag idén. Jag kommer att köra Torque applikationen i min vanliga HTC Android mobil i stället. Den räcker jättebra för att visa flera instrument samtidigt och är något som man alltid har med och inte gör att bilen ser ut som en taxi med en massa extra skit i cockpit. | |
| R1000>jag kommer använda min på tåget till jobbet, det är då formatet kommer till sin rätt...i en konservburk full me folk.... ;) | |
| Absolut Bomis och du kanske finner en bra lösning att sätta den i M3 också. Om den inte redan nu är fullkittad med instrument:-) Jag testade idag att köra med Torque-appen i mobilen på vinterbilen. Det fungerar skitbra :-) | |
|
BMW Solna har precis bekräftat till mig att det finns ingen RECALL dem vet om angående spridaren..... Länk känns som den gäller bara kanske USA... också dem hade alldrig hört om detta åtgärd: Länk Som ni vet min servorem har redan pajat 2 gånger sedan 2008. Helt sjukt. |
|
| Vad är egentligen anledningen till att de gör en massa recalls på andra sidan atlanten, men inte i EU? Är BMW-ägarna i europa dåliga på att klaga eller? | |
|
JockeX: Det beror väl snarast på att det amerikanska rättssystemet gör det möjligt att stämma skiten ur bolag. Det är billigare att göra en recall än att riskera att förlora en sådan process där skadestånden kan bli astronomiska. Men det är jävligt irriterande att samma bil som säljs i usa har tre års garanti samt återkallas för en massa förbättringar, samtidigt som den kostar en bråkdel av vad den kostar här. Å andra sidan kunde man bott i Norge där man inte hade haft råd att köra nåt annat än en 316d.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.