|
Sida 427 av 712
|
|
|---|---|
|
bomis: Plus frakt, moms tull och montering... Så lär tyvärr inte sluta på dom pengarna... :( mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Har ju kört med ESS kittet ett tag och jag är inte säker på att det tar en steg 3 ,335a med uppgraderad turbo 50-250, den saknar en del vrid i de låga varvtalen. PÅ höga varv piskar den de flesta |
|
| Pea vi får testa i våren ;-) jag tror din är lite snabbare 50-250, vi får se och hoppa att köra bilen hemma nästa gång LOL! | |
|
Alex: Hoppas du kommer med och kör på Björkvik nästa år med Z06:an. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Grattis Alex till en grym bil, bra sugen på en z06 själv så är ganska avis just nu ;) Passar på att önska er alla ett Gott Nytt Bil År! /Thomas |
|
|
Fick pris av ESS för VT600 kittet med montering och moms 125 000. Går säkert få ner priset en bit. |
|
|
sevak>> ja då blir ess kittet garanterat billigare än vf kittet. pea>> visst fick du ett rabatterat pris? + vet du hur man gör med besiktningen? som jag sa har jag hört att det räcker att bara ta av drivbältet till kompressorn? |
|
|
carlee82>> yes dkg lådan lirar hur bra som helst nu med kompressor.... by the way, skiljer ju lite i pris på montering av kompressorkit i usa där kostar montering runt 1000$.... här hemma kostar det väl det fyrdubbla minst... |
|
| iofs står det att vt600 tar mellan 8-14 timmar att montera, en tusing i timmen = 8-14000 kr | |
| välkommen till M3 kompressor tråd LOL | |
|
Får dela dina med m3;) är ju trots allt samma gubbar o alla känner nästan varann. Bomis jag har pratat med en på ESS han säger att de tar 20 min att demontera remmen. Men tror inte det är något jag eller du klarar av:p Han sa också att DKG växlar sjukt snabbt och snabbare än MAN men kör du mkt på bana så tyckte han man ska ha MAN. |
|
|
Bomis, de är ingen jätteskillnad mot vad jag betalade men kanske du kan få ner det lite till. Vet om de som betalat mer än vad du fått i pris , så det är inget dåligt pris. Tänk på att att köra catless på kittet gör 30-40 hp, så det är like bra att du tar med det med en gång Men mitt var ett VT -625 kitt, vilket varkar vara borta från hemsidan, vet inte varför Vad det gäller besiktining så vet jag om att de gått bra för flera utan att göra någonting, men det finns väl inga garantier på, G-powers kit är visst eu godkänd så de kanska hat gått på det. Skall inet besiktiga min förrän 2013 så jag har inte kollat upp så noga |
|
| sevak> tack för infon! | |
|
Länk Någon som vet vad som hände? Lider med ägaren. |
|
|
Vet att han hade problem lådan på lördagen, men här ser det ju ur som om han blåser nån kolv. Det var inget nytt för ryssarna en hade vistt blåst 2 motorer och 3 lådor så de verkade inte bry sig nåt speciellt, typ shit happens.... Tror att det var den bilen som BIG TOM körde mot med min bil, vet inte riktigt hur det gick men det kanske thomas har koll på |
|
| Rök är väldigt vit , betyder då att kyl vatten har kommit in i motor. Kanske head gasket ? | |
|
Enrico: Jag läste någon kommentar på youtube som trodde samma sak. Jag som trodde motorerna i GT-R va "bulletproof". |
|
|
Tror ingen motor är bulletproof om något går snett. Min bil rökte mer blå eftersom den brännde olja som kom upp från kolven. Inte något man vill se igen.... |
|
|
Dom där ryssarna gasar ju verkligen till det rasar, finns ju flera filmer på när bilarna misständer som fasen och dom bara fortsätter att gasa hehe... Finns det inga livlinor alls i dom trimmade GT-R motorerna? En 335 borde väl ha limpat långt innan motorn sprutas ut ur avgassystemet? Fast det är ju en "liten" skillnad i trimgrad me hehe... |
|
| Tyvärr finns det ingen övervakning i någon bil som talar om att en kolv är på väg att lyfta på hatten. Ryssarnas GTR:er går ju med brutalt höga effekter så det är egentligen konstigt att det håller för dem överhuvudtaget. Känslan är nog att 800 whp in GTR kan vara för mycket även om det är lätt att komma upp i den nivån med GTR. Det är lite samma sak med kompressormatade M3:or, en ökning från 350 till 600 whp kan komma att kosta en del präktiga ras så innan det finns säker statistik på vad den tål under en längre tid kan det finnas goda skäl att ta ut lite mindre än andra som kör med samma trim. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.