|
Sida 426 av 712
|
|
|---|---|
|
det lutar åt ESS, men om det varit möjligt så hade jag helst velat ha Gintanis kitt Länk LOL kolla racet i slutet mot 997TT ser ut som om porschen står still LOL |
|
|
Bomis: Inte ett VF kit då? Verkar fungera väldigt bra! :) mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
| Intressant som tusan Bomis, då behöver du inte oroa dig ett dugg för 335or och kommer på köpet att få en rakt igenom fantastisk bil för väg och bana. Då kanske du kan installera i Meth kittet i den för att öka driftsäkerheten när du ändå är i farten. | |
| Bomis: Det var eventet efter jag va snabbast;) | |
|
särås>> pratade med mattias lite löst om detta, är deras kit live nu? r1000>> ja, bilarna i usa har varit otroligt snabba och driftsäkra :) så varför inte, kan jag använda mitt bef metkitt? |
|
| sevak>> ok, sorry....hade du meth då? synd att du tagit bort filmerna, var ett par riktigt sköna race mot c63:an m.m.... :P | |
| Bomis: Vilket ess kitt blir de? Jag kommer leta C63 när jag sålt 335an men skulle kunna tänka mig en m3 med kompressor. Frågan är bara hur man gör vid besiktning? | |
| sevak>> vad tror du om våren? är det en c63:a på g då? | |
| Jag gissar att det går bra att använda CM VC2 tillsammans med kompressorn Bomis. Det kommer att göra samma nytta som på en 335 och det kanske behövs än mer som skydd på M3-kompressor genom att du får mycket högre effekt. | |
| sevak>> vad jag förstår så tar man bara bort drivremmen till kompressorn så ska det inte vara några problem, någon annan som vet? om det blir ESS så blir det deras vt600 hp kit | |
| ess Länk | |
|
Bomis: VF´s kit går att beställa så det är live, dock har vi inte fått priser på det ännu! Det verkar vara ett sjukt driftsäkert och fungerande kit om Du frågar mig iaf... mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
| Bomis: Klarar vem som helst av att ta bort drivremmen och är det verkligen så enkelt att det bara är det som ska göras och sen går den igenom besiktningen? | |
| särås>> priset i usa är 14 000$ = runt 95 000 | |
| jag tror det för utan en fungerande kompressor så har du org prestanda och värden i bilen/motorn | |
|
Bomis är det priset ink. montering. Jag själv tror inte det är så lätt som att ta bort remmen innan. Visst kan man ha tur och den går igenom men vad gör man om den inte gör det. |
|
|
m3or med kompressor verkar ju vara helt sjuka:) skulle verkligen vara nåt.. själv köpte jag en Z06a igår.. shit vilken kärra altså.. har inte kunnat provköra den ordentligt men det är ju verkligen en helt annan grej än 335an,, ba skriker när man trycker ner gasen:) |
|
|
Återigen grattis till nya kärran Alex! :) Körde några race emot en BMW M3 e46 SMGII med kompressor i sommras, gick "sådär" ;) Länk Satan i gatan vad den bilen går! Så jag vågar inte ens tänka på hur bra en M3 e9X går med kompressor, håller tummarna för att går vägen Bomis :) Kommer du köra med samma kit som denna?: Länk Verkar som dom lyckats få DKG lådan att lira i hop med överladdning nu, eller? |
|
| Grattis till Z06, en på alla sätt och vis riktigt häftig och högpresterande bil ! | |
|
Sorry fel länk, här är jag(steg3) emot M3 e46 kompressor: Länk Som sagt gick det inte speciellt bra ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.