AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.541

Ökad effekt på min 335i

Sida 425 av 712
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
utlandsfantomenno1: Kan hålla med om att det här med Nynäshamn känns dumt men det är tyvärr den enda lösningen vi har att erbjuda Dig som det ser ut nu, men tänkte bara säga att vi iaf kan göra Din bil om vi får boxen också, det kanske kunde vart ett alternativ tänkte jag.

God fortsättning!

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
Är det krångligt för en typ klåpare att pilla ur boxen och skicka? Vilket är bäst för er? Känns nog ändå som att det är bäst att ta med hela bilen så den kan provköras på plats osv

Angels Lie To Keep Control
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
HadesInFlames: det är väldigt lätt om man tar det lungt med alla kablar. Det finns massor med video eller pdf anvisningarna online på hur man gör det. känner par folk utomlands som har skickat den till Stertman för att flasha den utan problem.
Särås: Lite svårt att ändra på fysiska förutsättningarna med Nynäshamn för er del, för att jag bor i Skåne :-)

Såg precis det här förresten, hoppas det blir något av det!
Länk

Cobb till N54/55!

Fick precis svar ifrån Cobb.
Enligt dem kommer det fungera precis som på alla plattformar med deras sedvanliga prissättning. Alltså, olika mappar beroende på bolt-ons, som man laddar ned ifrån deras sajt.

Några här som är intresserade av gruppköp om allt de säger stämmer?
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
HadesInFlames: Det är ganska lätt men som Du säger så är det aldrig fel att bilen test körs och man får se att allt fungerar, samt att boxen måste tömas på felkoder efter att man installerat den.

utlandsfantomenno1: Så sant som det är sagt! :)
Och jag förstår Dig verkligen, det är inte kul när det är så långt att åka.

God fortsättning alla BMW fantaster!

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bra om vi får någon som kör COBB med en stage 1 och stage 3 för nästa år så att vi kan se hur bra den är.
Finns det någon som vet om DME:n är samma på Us och Euro 335:or?

Enrita: Fixar Cobb det här, så kommer jag köra Cobb.
Däremot så får vi avvakta och se, känns som det har varit några företag som sagt att de kommer ha flashlösningar till 335:or "väldigt snart".
Jo
211
JockeX
Touareg
Någon som fått svar från BMW om USA recallen på injektorerna även gäller i EU?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
JockeX: en kille i italien håller på att byta turbos nu, han är med i årsmodell för detta byte men på BMW var detta Recall inte i system...
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Särås
Kan verka provocerande men undrar om ni använde racesoppa i Bomis 335a också?

Som med Golfen på M5board eventet o nån björkvik.

Mvh// Michel
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Inget illa ment mot kanske jag ska tillägga bara nyfiken.
Mvh// Michel
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
mYGeL: Bomis har alldrig haft race soppa eller meth i sin bil. det kan jag lova.... även jag har inte haft racesoppa bara meth.
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Ok.
vart bara nyfiken.

mvh// Michel
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Mygel: När Bomis hade sin bil och körde så hade GIAC inte tittat på en fil för racesoppa och nej Bomis körde vad vi vet aldrig på racesoppa, förstår inte vad det är som är så himla intressant med det? Somliga kör med extrem filer där man pikar laddtryck så turbona går i omloppsbana och andra laddar på med meth och vi har aldrig hymlat med att GIAC erbjuder filer som är för racesoppa till visa bilar.

Så släpp sargen och kom in i matchen, om bilägare ligger sömnlösa på nätterna och oroar sig över att dom inte är snabbast och vill få mer effekt så kan vi erbjuda en fil till GIAC´s Flashloader där ägaren av bilen själv avgör om han vill använda racesoppa eller vanlig bensin och vi kan ta hem racesoppa till dessa ägare och har så gjort några gånger genom åren.
Jag har kört racesoppa med min RS4 på Tullinge en gång i tiden, Rian, Martin och Sunkan (S4) är dom jag vet som har kört på det genom alla dessa år som Mattias har skruvat!
Så vi skäms inte över detta och är inget vi någonsin kommer skämmas över att vi erbjuder och säljer!

Känner att diskussionen runt racesoppa går mot oss som företag när det om det nu är fel enligt Dig borde gå mot ägarna av bilarna som uppenbarligen valde att använda och köpa detta!
Vilket för mig verkar konstigt att Du nu ser det som fel, dom som använder lustgas, meth eller någonting annat gör dom fel dom med?

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Som sagt bara nyfiken om det.
då det kom fram att det använts på vissa event utan att sägas nåt om det då eller i filmerna som kom upp i trådar osv.

Men som sagt bara nyfiken inget fel i sig om man informerar om det. :)

Inget illa ment mot nån.

Mvh// michel
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Mygel: Ligger det ansvar på trimföretaget att informera om att någon som äger och kör en bil trimmad av företaget kör med racebensin?
Det verkar som en snedvriden bild av verkligheten i mina ögon, ansvaret ligger vad jag ser det på ägaren av bilen dom gånger han eventuellt använder och tänker använda racebensin om han nu vill berätta, vilket jag känner att ägaren av bilen i grunden kanske inte ska behöva göra, det är ju helt upp till ägaren!

Men att det ligger på trimföretaget som dessutom inte lagt upp några filmer eller liknande om detta tycker jag låter konstigt!?

Dessutom hur ska vi veta exakt när var och hur samt vid vilka race som det var racebensin i tanken?
Varken jag eller Mattias har ju vart på dessa evenemang så svårt för oss att svara på eller göra uttalanden om tycker jag?!

Känner att det är fel vinkling på diskussionen så därför jag skriver som jag gör, inte arg och vi kan ta kritik så länge det är konstruktivt eller någonting med substans i. Men här känns det som att det är en ivirig jakt på oss som trimfirma när vi i våra ögon inte gjort någonting fel.

God fortsättning!

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Min bil behövdes inte köras på racesoppa med giac stg2+ den gick som den skulle ändå! ;) Vann mot sevaks steg3 jb3:a.... 2 av 3 repor, och sevaks bil var väl snabbast eventet innan det....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way så har jag till 99% beslutat mig att kompressorkonvertera m3:an till våren :P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: NICE!!! kommer att gå som en skott!!! ESS?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.