|
Sida 424 av 712
|
|
|---|---|
|
Det jag har sett av ESS + N54 har inte varit särskilt imponerande. Här är ett exempel på detta (Jag vs Heartware): Länk // Thomas |
|
|
Oj, vilken skillnad. Nä, då vart ju Ess inte alls lika intressant. Big Tom, som verkar gå dina egna vägar ibland (intercooler), har du tips på några andra trim? Vill helst köra flash, och kan man flasha basemaps med någon handheld så blir det väldigt intressant. Men, att flasha Ess verkar som sagt inget roligt längre. |
|
| Vill du ha flash finns Giac hos Stertman motorsport i nynäshamn. Man får också en handheld som byter mellan olika mappar. | |
|
Tack Enrita! Nu skall jag vara lite gnällig och tycka att det är lite långt att åka. Sitter ju i Skåne och man får väl ungefär 0 kronor i rabatt om man åker till Nynäshamn och uppdaterar. Vet du någon annan vettig flash, där man inte måste åka till Nynäshamn för att flasha en basemap. Eller kan man meka in Giac utan att åka dit? |
|
|
Har svårt att förstå varför en flasch skulle var bättre än en procede, flaschen har en massa nackdelar i mina ögon, inget andrahandsvärde, saknar massa funktioner, kan inte justeras själv efter att man uppgraderat hårdvara. tror knappast att det skiljer något i effekt heller om man använder standard mappningen på procede, och låter man bli att mixtra med den är den hur stabil som helst |
|
| +1 Pea | |
|
Jag håller med, PROcede:en är det bästa alternativet i alla avseenden. Mjukvaran justerar sig själv till maximal effekt när hårdvaran uppgraderats på bilen, med STOR säkerhetsövervakning. // Thomas |
|
|
Främsta anledningen till att jag inte tycker om piggies är just att det är ännu en del som man blir beroende av. Piggies har ju sina fördelar, speciellt när man vill börja skruva på saker själv. Är nog bara färgad ifrån tidigare bilar, speciellt sti där man inte behöver så värst mycket. Köper man exempelvis en Cobb handheld till dessa, så får man tillgång till en massa basemaps, man kan sedan återställa bilen till original om man vill hitta på något annat. Eller så kör man Tactrix. Då får man något andrahandsvärde samtidigt som man slipper han en dosa till som skramlar. Är ju ordentligt mycket smidigare än en piggie och egentligen är det väl dit jag vill....fast på 335:an, missförstå mig inte nu :-) |
|
| God jul på Er alla bilentusiaster!!!! | |
|
GOD JUL!!!!! __ Nils Ljung |
|
| Får väl passa på att önska en god jul jag med ! | |
| Länk | |
| God Jul & Gott Nytt År till Er Alla! :) | |
|
utlandsfantomenno1: Du kan ju alltid demontera Din styrbox och skicka den till oss så kan vi flasha den åt Dig och skicka den tillbaka så fort den är klar. Tänkbart senario! :) Annars är det ett besök till Nynäshamn, problemet är att bilen om man kör den till oss måste vara hos oss i minst 2 dagar (samma sak med lös styrbox). Det på grund av att varje box läses ur och filen skickas till GIAC för att sedan skickas tillbaka till oss och där behöver GIAC minst en natt på sig för att ordna detta. mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Hej Jimmy! Just det här med Nynäshamn känns lite "jobbigt" för en skåning, även om bilen snurrar i Stockholm ibland. Hade jag bott där uppe, så hade jag redan varit hos dig/er. Att plocka ur styrboxen, undrar om jag vågar det... |
|
|
Injectors REcall Länk hoppas detta gäller för EU också.... trevligt att byta alla 6 med nya modell gratis. |
|
|
Jag får inte vara med... Min bil är för gammal! :( Kanske innebär det att mina gamla spridare är top of the line, eftersom de är monterade innan BMW fick för sig att spara pengar och införde billigare och därmed också sämre diton? :) // Thomas |
|
| Thomas: har läst att dem nya spridaren har en anti-carbon treatment eftersom det vad det som gjorde att efter ett tag spridaren började spruta fel och då misstända. Kanske dem gamla hade det från början men BMW tyckte att den behövdes inte ..... | |
| Enrico det förvånar mig inte om dom säger att det inte gäller inom EU!! Och speciellt bmw group göteborg, större idioter får man leta efter!! | |
| Pea: Har kollegan fått GTR´n såld? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.