|
Sida 423 av 712
|
|
|---|---|
| Janne, Länk den var ju läcker, med DKG/Navi/Vit/Uttagen 01.09/13300 km. Dock utan M-paket, men kjolarna är ju enkelt fixade. Sen var ju inte priset helt roligt kanske! Eller Länk DKG/M-paket/IND. High End Audio och i princip rubbet inkl BMW Premium Selection och 17500 km och otakad ;) | |
|
Finns det nåt seriöst sätt att få lite extra pulver i en 525d F10/F11? En 530d, som man egentligen vill ha, är stört omöjlig att få in i tjänstebilsbudgeten. Det blir ju så hiskeligt mycket dyrare när man passerat gränsen för det som räknas som lyxbilar. Ett sätt skulle därför vara att skaffa lite effekt i 525 som närmar sig 530 utan att man blir ihjälskattad för nöjet. |
|
|
Wetterstrand: Precis som du säger så tror jag inte heller att någon använder en 335a som transportfordon. Men att helt dömma ut en bil som slutkörd bara för att ägaren hänger på Autopower eller för att bilen är trimmad har jag väldigt svårt att förstå. Innom en 5års period kommer det inte finnas en enda n54 motor som är orginal ;) |
|
| pea>> ja jävlar, det där verkar vara en riktigt leksak :P grymma prestanda och gatreggad Länk | |
| pea>> den kommer som en byggsats va? kan man välja olika motoralternativ? i den på bilden syns en ls7 rova, det var väl den som satt i corvette z06 -06.... | |
|
Bomis , den säljs normalt i byggsats men finns ochså att köpa färdig, jag har hittat några stycken i europa. De har 600-700 hp och väger 900 kg ,ljudisolering och komfort är inte prioriterat i dessa bilar så om man kommer till skott är det knappast en vardagsbil. Det finns några extrema en med drygt 1000 hp och en med 1500 hp, tor det kan vara lite spännande att ge fullgas med en sån, antispinn och ABS bromsar ingår inte i utrustningen. Får se man får ha nått att fundera på under en kall vinter... |
|
| Pea: Ta en smygtitt på Jon Olsson Ultima (om du nu inte redan gjort det) den är riktigt sjuk!:) | |
|
Enrita: Jag tycker det låter skumt att de skulle ha så överdimensionerade spridare så att de klarar dubbla originaleffekten, men har någon mätt fram det så bör det ju vara så, det går inte att trolla fram effekt haha! Eller menade du 500-540whp med metanol? Ang min 327i -87 turbo så har jag hittills bara hunnit köra bilen ett fåtal gånger, men har testat 0-200 (genom alla växlar) och 120-220 (på endast högsta växeln) Just 0-200 är svårt, jag fick till 6 sekunder upp till 100 pga dåligt fäste och att jag inte startade på 2an, men sen tog det ungefär lika lång tid 100-200 haha. Alltså totalt ca 12,5s 0-200 med kass tid till 100. Gissar att man borde landa på en 10s 0-200 om man kunde komma iväg bra i starten. Sen när jag körde 120-220 på högsta växeln tog det ca 6 sekunder. Har film på testkörningarna här nedan. Körde även filmen på samma bil med sugmotor och 120-220 på högsta växeln, det tar liiiiiiite längre tid haha! Länk "Nisse977: det finns inga större spridare för detta motor ännu. dem tar slut vid runt 500-540 whp tror jag. Vi använder metanol insprutning för att kunna ge mer bränsle också. Skulle vara helt underbart om det fanns större speciellt med större turbos som jag har eller med en single turbo. För STOCK turbos räcker med originala spridare utan problem." "Nisse: vad har du för tider 100-180 eller 100-200 med din 327i -87 Turbo, Svart 601hk 816Nm ?" __ Nils Ljung |
|
| Mkt icke-335i-relaterat skit i den här tråden tycker jag.. | |
| japmax>> välkommen, och du har läst samtliga inlägg eller? | |
|
Japmax: Skit vet jag inte? Du kanske menar att allt som inte direkt handlar om 335i och N54 eller N55 motorn är ointressant? Här är vi dock intresserade av bilar och motortrimning och jag ser inga problem med att diskutera runt omkring, man kan få tips osv av andra med andra bilmodeller än just 335i. Ang mitt senaste inlägg så var det ett rakt svar på en fråga. Men du kanske tänkte på Peas inlägg? :) __ Nils Ljung |
|
| dessutom är det off season så då skadar det inte med lite off topic....bilälskare som vi alla är.... | |
|
Det är nu man smider sina planer som bäst :D __ Nils Ljung |
|
| nisse>> WÖÖÖRD! ligger en hel del i mitt garage nu redo att installeras :P | |
| Den som ändå hade ett garage... :( | |
|
Har beställt ett PROcede Enthusiast Version. (En polare är och hämtar i USA) :) __ Nils Ljung |
|
|
Nisse har du nån garaget.org sida? Det behövs mer kommuniströda e92:or där;) garaget.org/carlee82 |
|
|
Nej jag har ingen Garaget-sida. Har bara bilbyggartråd på rejsa.nu som handlar om uppbyggnaden av min E30. Från skrotbil 2005 till vad den är idag :D Länk __ Nils Ljung |
|
| Imponerande arbete på E30:an Nisse ! | |
|
Ess flashloader, något som testat? Funderar lite på att flasha bilen. Orkar inte med Giac eftersom det är för långt då jag sitter i Skåne, så nu sneglar jag alltså på Ess. Flashar man basemaps med den? Låser den sig för alltid med bilen via VIN eller är det under tiden man har trim-flashet inne? Sedan är ju förstås allmänna kommentarer angående ESS och deras trim välkomna, jag har i alla fall fått ett gott intryck av dem, eller har jag missat något? Till sist, Nisse977 du verkar ha en riktigt kul bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.