|
Sida 420 av 712
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det kostar eller hur lång tid det tar att installerar: Intercooler? Downpipes? /Thomas Ps. Jag kan tänka mig att ställa upp och plåta era bilar vid nästa event, plåtat mycket motocross tidigare så kan bli en utmaning att fånga farten rakt fram ;) |
|
|
Jag har krypit under min E30 sen 2005-2010 för att få den klar, okej inte varje dag då ;) Man har olika läggningar helt klart haha! Förstår att det inte är lätt att bygga en massa grejer om man har inte har tillgången till verkstad med utrustning och inte kunskapen att använda den. TIG-svets är fint till alla rostfria rörbitar man kan köpa och bygga system av :) Nu är 335an inköpt och det hade varit himla kul att bygga eget effektivare grenrör, montera större turbos, bygga egna downpipes med racekattar osv. Men nu är detta ingen "hobbybil" för mig som E30n har varit. Ska bli sommarbruksbil. Jag ser att det som vanligt är goa pengar att spara på att bygga eget istället för att köpa de där färdiga delarna som det pratas om. Dumpventiler som kostar 3000kr??? Jag kör med 2st Bosch original på min E30 turbo. De kostar 300kr st och har inga problem med 2 bars laddtryck (ca 29 psi) De har dessutom en lätt plastkonstruktion som gör att de reagerar supersnabbt vilket de större aluminiumdumpara inte gör. Kanske inte är något man märker om man inte mäter upp det.. Jag gissar att det är just sådana där Bosch dumpar som sitter original på 335an, så varför byta? Finns några olika varianter som tål olika mycket laddtryck. Den jag köpte heter Bosch 0 280 142 114. Köpte dem på Audi. Racekattar för 6800? 2st 200 cells racekattar kostar 3600kr på www.a-alt-avgassystem.se/katalysatorer.html Vill du ha FIA godkända 100-cells kattar istället kostar dom 1995kr st. Downpipes för 9000kr? Tror min 3tums rostfria downpipe (en st) kostade knappt 1300kr i material (två rostfria böjar, ett rakt rör, lambda-mutter och en V-bandsklämma). Så om vi säger ca 2500kr för två st till en 335a då man kan använda lite mindre rör som är billigare. __ Nisse Ljung |
|
|
Big tom: ang. shortshift så vet att du är grym på växlingarna, men känslan i bmws shortshift-kit är mycket bra jämfört med original. Om det blir snabbare växlingar kan jag dock inte bedöma. Finns numera en 340 hk motor i Bmw-stallet. Den har potential och skulle sitta fint till våren :) |
|
|
Eftersom jag kör dagligen med min 335a på sommaren så vill jag ha ett trim som garanterat inte håller på att strula med felkoder, skrammel osv för sånt får min galen. Fast samtidigt vill man ha något så man kan mäta sig med dom lite styggare bilarna på motorvägen/autobhan. Ett steg 3 med racekattar kanske skulle vara något? eller är det kattlösa dp som gäller? Denna verkar gå rätt hyffsat för att ha ett steg 1: Länk |
|
|
Nisse - det ska bli kungligt att ses igen till våren, vill påstå att ni stod för dagens prestation sist när ni eldhärjade e30n och kom fram till att bästa sättet att släcka elden är att köra en repa på banan.. jag garvade så att jag höll på att dö. Hoppas du får bra snurr på 335an.. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Antar att du misstar mig för Nisse Järnet som har varit med på ett event med sin vita E30 turbo? Jag har en svart E30 med original utseende och har inte varit med på något event (än hehe :) ) :D Trevlig att vara 335-ägare också __ Nisse Ljung |
|
|
Ja, visst gör jag det.. men det var ändå dagens garv på det eventet. Men då skall det bli kul att lära känna en annan Nisse. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Nisse: Vad blev det för 335a? Sedan, coupe, cab lr touring? färg? Ngn av bilarna från blocket?:) | |
| tobba>> vill du ha en av dom styggare steg 3 335:orna och felfri så rekommenderar jag uteslutande giac stg2+ men då måste du köra okattat, större intercooler, dci alt cai... | |
|
Wetterstrand: Det blev en Karmosinröd 335i Coupé från 2007 med 3700mil på mätarn. Ska bara beställa hem M-paketet och skruva dit så blir den fulländad ;) Den finns på blocket och på bytbil.com, tror inte de tagit bort annonsen än. __ Nisse Ljung |
|
|
Nisse977: Glöm inte sänkfjädrar, det gör så otroligt mycket för estetiken och även 10mm spacers om du ska behålla orginal hjulen ;) |
|
|
Jag tyckte den var perfekt sänkt med M-sportchassit. Vi har rätt mycket vägbulor i Göteborg där jag bor, så vill jag komma fram ska den nog inte vara lägre än den är idag :) Skulle det vara 10mm spacers runt om eller bara bak? Tror jag avstår från det. __ Nils Ljung |
|
| Jag har M-sport chassi och kör med 10 mm spacer fram och 12 eller om det är 15 mm bak. Det ser jättebra ut och kan med lite önsketänkande kanske göra att bilen greppar lite bättre bak. Det jag direkt noterade var dock att bilen som i princip har varit immun mot att spåra med frånvaro av RFT däck nu upplevs vara aningen känslig för spår på vägen. De främre hjulen sitter dessutom bra rent optiskt original med 35 mm offset så det finns ingen anledning att flytta ut dem om man har runt STD offset på fälgarna. Jag kör med 235or fram. | |
|
lite info och tider gällande giac s2 & s2+/race för er som är intresserase :P I just ran a 60-130 in 9.90 seconds with a bad shift and it's legit. I'm just waiting for the list to be updated. FYI, for those who don't know, a Lamborghini Murcialago does it in 10.9 lol. dvs 96-209 km/h Länk |
|
|
Kolla in Hotrod182's värde 60-130 i samma länk som körde med ett billigt begagnat lustgasystem för 200 dollar eller något liknande. Han körde ca 3 s snabbare i samma intervall, runt 6.9 s. Det säger mycket om vilken potential lustgas har, det är en avgrund i skillnad mellan Mr.5 och Hotrod182 tider. Det finns också ett antal bilar som avverkar samma intervall på drygt 3 sekunder, klart imponerande. |
|
| Linky.. Länk | |
| r1000>> tänkte precis länka till den sidan ;) fan va din bil ska bli stabil nu till våren med nya krängningshämmare o allt :) | |
|
Ja den kommer att bli bra Bomis tack vare de fina delarna jag har fått av dig :-) Den kommer kanske att ändå bli lite lös i chassit med lustgas men det gör inte ett dugg genom att LG bara används vid rakt-fram-körning. Ska man ta steget fullt ut så behövs även bra coiloverdämpare typ Bilstein och diff, men det är ingen brådska och snarare kul att ha saker kvar att förbättra. Normalt brukar jag ledsna när något är helt färdigutvecklat och då ge mig på något nytt projekt. |
|
| R1000: är lustgas färdigt och 100% implementerat i V5 nu? | |
|
Nej, Shiv har inte fullbordat det än och det är OK för mig genom att bilen nu är garagerad över vintern. Har du fått ordning på bilen nu Enrico? Du hade något knas med O2-sensors. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.