|
Sida 42 av 712
|
|
|---|---|
| Har du bytt ditt Hillstreet? 50 låter väl styvt... kan det verkligen bli så dyrt! Menar bara att då får det fan se till att gå sönder medans garantin gäller! | |
|
Heartware: jag fick mail om att jag var välkommen, trist bara att det var den dagen i helgen som jag inte kan.. jag får vara med nästa gång (skulle nog behöva byta bil dock, tror inte min autobahn pråm har någon chans mot de rappa bilarna som kommer imorgon). /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
| Jag kommer till eventet åker dock inte från stan utan från Tylestrand. | |
|
darthmoller: Ja mina är bytta. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Ok, då fick du plocka av allt trim innnan du åkte in eller? Hade de några synpunkter? Vad hade du för grejor på den, JB, Vishnu? | |
|
Kraxx, Montera! Jag vill höra vad du tycker!! Är den PnP eller Pinout?? Har du 29.2?? Hälsningar Bubbla |
|
|
Tobias1980: det låter trevligt. Monterade ni dina två luftfilter samtidigt ? BMW-Erik: 535D'n du provade hade den sportautomat ? Hur långt hade den gått ? Hillstreet: Har du skaffat V3 ? Är det annan modell på agregaten efter bytet ? //Janne |
|
| Tala om trollen! Min bil limpade idag när jag var ute o körde. Körde hur lugnt o fint som helst för en gångs skull när bilen hostade till och "Engine fault, reduced power" dök upp. Var säker på att turbon hade pajat men jag åkte o hem testade först med C-readern jag köpte med V3 men den gjorde inte ett skit. Monterade av Dual Cone systemet och kopplade ur Proceden o körde upp till verkstaden på hörnan som kunde läsa av felen "2ABD", "30FF" och "3100". Nån som fått detta? Felet var kvar ett par omstarter fast att jag monterat av trimmen och verkstaden hade nollställt felen. Men nu tycks den funka som den gjorde innan jag satte på trimmen. Fattar ingenting! Nån som vet? | |
|
Bubbla ! Det är PnP och Terry verkar ha fått en bra fart på denna JB3 Har fått 3 st olika mappar att testa återkommer i veckan med info :-) Skall på Dragrace i Kjula ( Eskilstuna ) i helgen Stockholm open 2 på Söndag, om vädret blir bra : |
|
|
Tja, så var man åter hemma från månadens M5bord event. Lärdom av dagens event: 1. Ha med luftgevär på dessa events under både under sommar och vår. Börja värma upp genom att jaga bort diverse vilt ”Fåglar” längst sidan av banan. Banan är ca 2km och har varierande terräng med god uppsikt. 2. Minst 1st 2l vatten 3. Minst halvtank 4. Stol, vindjacka och solbrillor ev. tilltugg. Så, hur gick det? Bortsett från att jag fick en fågel i fronten så har dagens övning varit mycket lärorikt. Fick som tur var bilen att ladda jämt tillslut. På allmän väg så har man ofta svårt att Verkligen utnyttja potentialen på sin kärra. Dagens höjdpunkt var att prova på M3-caben i en kontrollerad miljö. ^_^ Något som jag upptäckte är att våra bilar är starkast från andra växel och uppåt. Dagens överraskning var körningen mot C63 AMG. Jag trodde inte det var sant när jag passerade mållinjen! Detta var bekräftelsen över att modifieringarna verkligen gav resultat. För er som är intresserad boka upp på era kalendrar nu! Redan i september Alpina event med M5board. |
|
|
Hur många här är intresserad av en bättre InterCooler. Den kommer att vara samma kvalité som Spearco IC. Passar både MT och AT. Priset kommer att hamna mellan 8000 till max 10000kr inkl frakt moms m.m Det är högst troligt att de första 10st kommer att få köpa till priset av 8000kr! |
|
|
Heartware, jag är klart intresserad av bättre intercooler, så jag är med. //Rolle. |
|
| Jag vet, jag e rudis men kan nån förklara fördelen med en bättre intercooler? | |
|
darthmoller: :-) -> Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
fan, på BMW sa de att de skall uppdatera min programvara till den senaste, 29.2??? och om inte det hjälper så skulle de byta vaacumklockorna till wastegaten. Då kan jag ju inte fortsätta använda mitt JB2X... Vad göra??? |
|
|
HARM: Varför skulle du inte kunna det? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
JB2 funkar ju inte med 29.2 eller har jag fattat det fel? Är inte 29.2 = mars 08 produktion? |
|
|
Jo HARM det stämmer ! JB1/JB2/JBX passar ej till nya programvaran ! |
|
|
Halloj Kraxx, har du monterat JB3? =) |
|
|
Asså nya programvaran betyder inte per automatik att man är körd. Det är bara bilar tillverkade efter mars 08 som har en ny databox där saker och ting loggas. 29.2 i sig är bara programvara och påverkar inte alls vad jag vet. Heartware: Släng upp film på din vs C63 nu =) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.