AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.502

Ökad effekt på min 335i

Sida 419 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
I våren killarna då fixar vi fint med vbox för varje run och exakt mods som vi kör. Vi är den enda i världen faktisk enthusiaster som fixar sådana fina event. Om någon Är duktigt med kamera och sätta ihop filmer kan vi göra mycket bättre en gustav som bara är ute efter pengar och inte köra bilar.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Thumbs Up Enrico, bra idé !
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Helt rätt Enrico! :)

// Thomas
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Dagens bästa. Bra idé enrico....
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
4 datum är redan på G - kommer att gå ut med dem efter årsskiftet. Det ska ju finnas en bra film från det senaste eventet, Barry skulle ju ordna en vet jag - men ingen har hört något från honom.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, den där filmen är det många som väntar på...

// Thomas
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Låter riktigt bra, count me in!!!
Cartéen
Jag är också på till sommarens event :-). Ang TC programvara och Semagas bil håller jag med om att den gick riktigt bra. Verkar som att vissa bilar svarar mycket bra med bara programvara. Min gamla 135:a gick även den onormalt bra på Björkvik för att bara ha JB3 samt map 5. Ska dock bli otroligt kul att få i lite roligare saker i min nuvarande 335;a och se vad den då presterar.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> bra förslag!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
enrico håller med, bra förslag !

/Janne
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Tjena Grabbar!

Man börjar ju planera lite smått inför våren. Tanken är ett Shortshiftkit med performance spak, wagnerintercooler och downpipes. Frågan är bara vart får jag tag på ett komplett shortshiftkit? Kollat på bmws hemsida men det framgår inte om det bara är knoppen med damask eller om det är hela kitet.

/Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ett tips; Strunta i shortshift.
Det går både snabbare och smidigare att växla utan denna Kalle Anka pryl.

// Thomas
Sevak: Nu får du ge dig. Jag har absolut INTE kört med någon race soppa i min 335:a. Du kan följa med mig och se när jag tankar bilen nästa gång. Iofs har jag dps och IC denna gången, men första racet jag var med på var med endast programvara från Turbocenter och jag åkte INTE 99 oktan, det vara Statoils 98 oktan. Den som påstår något annant kan ta det med mig, vad less man blir!!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
semaga>> har du kvar bilen? skulle inte den säljas?
Hallå Bomis!

Bilen är kvar. Jag lyckades ha bilen kvar trots motgångarna (man vet ju iofs aldrig) men bilen är kvar, vilket känns toppen. :)

En kommentar bara:

För att den förra bilen gick med race soppa, och att man blev ombedd
att inte gå ut med detta så innbär det inte att denna bil går med race bränsle. Med Giac hade man möjligheten att köra en race mapp med Flash loadern, det har jag inte i 335an, den går på 98 oktan.

Mvh
Semaga: Eftersom du gjorde det med din förra bil utan att säga nåt och din bil gick så bra så tog jag för givet att du gjort likadant denna gång.
Ta de lugnt det är bensin vi pratar om men nu vet vi hur de ligger till.
Din bil borde va ett riktigt monster då med IC och DP men kan TC ladda mer än 14,5 psi?
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Här är prisuppgifter om man vill trimma hos Stertman Motorsport (Giac)
ICen samt montering av ICen är inte inräknat i priset.
Det kostar en slant att ha en problemfri bil, men det kanske det är värt..

> Injen Intake: 4795:-
> Forge Dumpar: 2995:- (option)
> STM oljethermostat ersättare: 1595:-
> Wagner Tuning Downpipes: 8995:-
> GIAC steg 2 mjukvara: 9995:-
> 2x200cells racekattar från HJS: 6800:- + eventuellt lite rör eller
> annat material
> ----------------------------------------------------
> Totalt: 35175:- + montering.
>
> Montering ca 14-15 timmar á 1170:-/timmen: 16380:- till 17550:-.
>
> Paket pris ca: 48037:- (plus eventuellt 1170:- för den extra timme som
> kan gå åt till kattarna samt + för eventuella mer kostnader runt rör
> och skit till kattarna).
> Då har Du fått 10% på delarna
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Fler borde lära sig att meka själv, det är mycket pengar som går upp i rök helt i onödan för skitenkla jobb. Att inte alla vill montera DP's kan jag förstå när det går att få gjort för ett par tusingar och det kan det vara värt för att slippa krypa under bilen en halv dag. Men det är långt till 17000 kr därifrån. Firmorna måste leva så det är ingen kritik mot dem men det mesta kan man göra själv med lite vilja och använda pengar till roligare saker.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Det är ingen som har bilder på de olika moddarna ni har gjort som kan skriva ihop mektips och posta i den sektionen?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Du hittar massor med sådant på Länk och Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.