|
Sida 418 av 712
|
|
|---|---|
| Är det nån som har en diffusor till en 335 E90 liggandes? Jag lyckades komma i närkontakt med ett stenblock kamouflerat till en snödriva... :( Så jävla irriterande, JAG HATAR SNÖ!!!!!! | |
|
Lär bli svårt att hitta en beggad diffusor till en e90 LCI. Men dom är inte dyra att köpa nya, köpte min på ebay.co.uk för 129pound så kolla där. |
|
|
Hejsan! Har läst endel i denna tråd och det verkar väldigt intressant med han som hade turbocenters programvara och ic. Hade han bara vanliga steg 1 programvaran + ic eller var det någon specialare? Eller hade han bara ic för kylningens skull? Roligare hade varit med ett helt steg 3 med dp, ic och filter. Men verkar för trixigt att montera downpipes´n. Mvh Tobias |
|
|
Han har TC steg1! IC moterades senare, han har inte gjort några justeringar efter bytet..mvh |
|
|
Rian: Om man inte kallar dp och insug för (hårdvaru) justeringar. Han var och hämtade mina grejer och jag var väldigt imponerad av prestandan för att vara steg 1 programvara. Hoppas han landar med en v4 i vår så blir den nog riktigt vass:) |
|
| Turbocenter programvara är säkert bra men son sagt kan dem bara ladda 14,5 psi (stage 1) . För detta kan bilen vara helt original eller med IC för konstant power . Dps behövs inte när man laddar så lite. Vill man ha en programvara för stage 3 grejer finns Giac os stertman i nynäshamn. Beror på hur mycket effekt man vill ta ut från bilen. | |
|
Wetterstrand>> Jo jag vet att han köpt DP och insug av dig, men när han körde mot Rs4an så hade han bara TC steg1 + Forges IC. det är det som imponerar oerhört på mig iallafall, nu sitter även Dp och insuget på så kallade steg 3 dock vet jag inte hur TC kommer göra med injusteringen eftersom dom endast kan ladda 1,0 bar, men personligen tror jag inte allt beror på hur mycket man kan ladda mycket annat spelar roll också.. som sagt Semagas bil med steg 1 + ic är inte långt efter en steg 3 bil och det är bevisat flera gånger om.. |
|
| boost är boost, man kan inte trolla fram mycket hästkrafter bara med timings och bränsle. 14.5 psi kommer att alltid ge runt 310-320 på hjulen. | |
|
Det är inte laddtrycket utan luftmängden in i motorn som ger hästkrafter. Exempelvis, en dålig IC och insug som ger mycket motstånd försämrar luftflödet och kan kräva högre laddtryck för att "skjuta på" en viss begärd luftmängd till motorn. En konstruktion med bättre luftflöde och mindre "motstånd" kan få samma luftmängd men till lägre laddtryck. Tänk dig att du blåser genom två sugrör i samma storlek, men där det ena har en böj/knyck med avsmalnande passage. I det sugröret måste du blåsa hårdade för att få ut lika mycket luft på andra röret. T5 -05 |
|
|
Enrico jag tror inte Semaga bryr sig om han laddar 14,5 psi, det viktiga för honom är att bilen går bra inte ger massa felkoder samt prestera bra på Eventen,Som sagt han är inte långt efter en steg 3 bil med sina 14,5 psi, ska bli intressant å se hur det blir till våren när DP är på. |
|
|
Yo rian men han lämnar väldigt mycket power på bordet att bara köra med 14,5 istället för 16,5 som skulle passa perfekt med dps, insug och IC. Jag säger inte att hans bil funkar inte bra utan felkoder och är väldigt snabbt, bara att han kunde få ut lite mer. Jag skulle också få TC att göra en mapp på deras bänk men som sagt 14,5 psi är värdelösa för mig . |
|
|
Rian: Ska jag va helt ärlig så tror jag att Martin hade racesoppa i tanken då han körde på björkvik. Vet att han haft det förut utan att tala om det tex på m5board med golfen. Vann inte han över Calles steg3 bil på björkvik? |
|
|
Håller med dig Sotam!! Jag vet Enrico,, din bil här på en annan nivå, men tänkte mest på att en steg 1 från TC + ic kan hålla så jämna steg mot steg 3 billar Sevak även du blev förvånad hur bra Semagas bil gick när ni mötes, Han har inte kört med Racesoppa med 335an vad jag vet, helt onödigt om man nu inte har ett program för det.. |
|
| Rian jag mötte han utan meth endast steg3 och gav han några sek försprång körde om han när jag la i 4an men hans bil gick riktigt bra för att bara ha steg1 plus IC. | |
|
Sevak jag vet att det finns 335or med Piggybacks som går som satan, men vill försöka svara dom som undra lite om TC och deras steg1.Tror faktist den prestandan räcker till för dom flesta. mvh trevlig helg |
|
| Sant skulle jag köpa en ny 335 skulle de bli DCI, IC, DP, Catback och Giac stg 2+. | |
|
Sevak, Rian: Martin körde ifrån mig när jag hade Vishnu v3 steg1+IC+DCI och han hade endast TM-Racing steg1 flash om inte jag minns fel. Länk |
|
|
Carlee!! Kommer inte ihåg om han körde med eller utan Forge i detta rejs, men det jag ser är att frugan filmar i Semagas bil och hon är ganska lätt hehe. |
|
|
**OFF TOPIC** här är iaf en kille som kan köra bil :P Länk |
|
| Bomis, det är med största säkert en helt vanlig taxichafför från Bangkok. Körstilen är identisk - sikta och fyra av. Möjligen har han tagit en dos Yaba för att inte somna på bankörningen (efter att ha jobbat ett par dygn i sträck) :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.