|
Sida 416 av 712
|
|
|---|---|
| Det som tyvärr ligger till grund för uppsamlingen av 335:or nu på blocket är väl folk som rullat klart sina 07:or nu och börjar få lite mil på mätarna och är sugna på nått nytt...för mig handlade det bara om att inte tappa för mkt på bilen då jag någonstans började ana att när som så skulle det dundra ut 335:or på nätet....tidigare i år fanns det knappt några alls...när utbudet är stort så blir det tyvärr köparens marknad och prisdumpning från säljarnas sida vilket i sin tur kan leda till att man inte kommer att få det man vill ha för bilen eller vad den är värd... | |
|
Hej alla respekterade och kunniga! Har en 2007 MT 335i sedan och är sugen på mer hästar/vrid när våren kommer. Vad rekomenderar Ni? Bilen har gått 5000 mil orginal. Vill ha så problemlös uppgradering som möjligt. Är Turbo-Center bra? Alla tips välkomnas! Skulle va kul med 400hk/500Nm minst....... Mvh Morten |
|
| Skickligt navigerat Bomis, du gjorde helt rätt. BTW, vad är det för årsmodell på din M3? | |
| R1000>>Tack ;) Min m3:a är en 08:a....Hur är vädret i thailand? Snö? LOL | |
|
Kapten Morten>> i denna tråd finner du allt du behöver svar på, men allt handlar väl om personliga preferenser, i ditt fall låter det som en flash, och då finns det igentligen bara ett alternativ enligt mig och det är GIAC, hade giac stg2+ i min bil tillsammans med steg3 hårdvara och bilen gick som en dröm, inga felkoder, inga limpar....Vill du pillra lite mer med settings, hp/tq, boost m.m. så ska du välja piggyback och då finns det oxå igentligen bara ett alternativ där oxå om vi pratar kvalité och det är proceed V4. Hårvara att starta med: downpipes utan kattar, intercooler och dual cone intake eller cai. |
|
| Hatten av till dig bomis. Det jag mena var att köpare som är ute efter välsköta sommarbilar letar på vårkanten, köper de på hösten ska det vara till ett bättre pris eftersom en bil kostar trotts att den står stilla. Annars håller jag med dig. | |
|
Som Bomis säger är Giac väldigt bra, men det Turbocenter har gjort med Semagas bil är sjukt bra enligt mig, att bara med programvara samt IC prestera som han gör på eventen imponerar.. |
|
| Känns nästan overkligt att jag fick såld min 335a förra veckan. Var så mycket snö att det knappt gick att provköra den. Fick precis det jag ville för den också:) finns verkligen många 335or till vrakpriser på Blocket nu.. Så nu letar jag nytt till våren | |
| alex01>> grattis :) vad blir det till våren? | |
| ThomasF>> Håller med dig, men tyvärr finns det ganska många personer som tror att dom kan köpa en ferrari för fiatpengar och tar inte hänsyn till skick och utrustning utan som endast bara benchmarkar mot bilpriser.se och det dom ser på blocket, SYND! jag tror att jag hade en hel del tur som blev av med min steg 3 bil men i mitt fall handlade det bara om att killen som köpte den har blykoll på läget.... | |
|
Tack bomis för snabbt svar! Vet du eller nån annan om Turbocenters steg 1 är uppmätta värden i bänk direkt från hjulen med 373hk/510Nm? |
|
| 373/510 är motorhästar ej på hjulen | |
| dvs runt 330 rwhp på hjulen | |
|
Tack bomis (och rian) Vad anser Ni på tråden om att 335an fick nedskrivna motorvärden av BMW själva för att inte hota den gamla M3an med 343 hk? Vad har en 335 MT på hjulen i hk/vrid orginal? |
|
| ca 275 hp på hjulen original | |
|
Här kapten Morten kan du jämföra hur en steg 1 bil från Turbocenter går.. Första filmen är en 335 med Vishnu v4 steg3 (ca 435hk) som möter en rs4a på 450 + hk.. Båda dessa bilar går riktig bra. Nästa film är samma Rs4a som nu möter 335an som har steg 1 från TC + uppgraderad IC.. Självklart spelar olika faktorer roll som fälgar osv men man får i allafall en hum hur bra en bil från TC går Länk Länk |
|
|
Länk 335an från Turbocenter |
|
|
bomis: tackar, får se vad det blir till våren, man får nya mål hela tiden känns det som men just nu har jag cravings för antingen en M3a eller en corvette z06. får se vad som dyker upp. kapten morten: jag hade Turbocenters programvara på 335an och jag tyckte bilen gick väldigt fint, men IC är att rekomendera. |
|
|
Tack rian! Mäktigt, verkar ju gå som psyk! Vet du om IC ingår i steg 1 från Turbocenter? |
|
|
Tack till Dig alex01 oxå! Ingick IC:n eller vad kostade den? Hade du några som helst problem med bilen efter ingreppet, felkoder, motorstörning etc? Lycka till med nya bilköpet! Morten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.