AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.796

Ökad effekt på min 335i

Sida 413 av 712
Jo
211
JockeX
Touareg
Fick svar från blombergs som tyckte att wg-rattle enbart var ett irriterande ljud och inte ngt som BMW tog på goodwill eller som försäkringsbolag tog hand om. Tur att man inte är helt godtrogen...
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag fick ett förtydligande också, BMW originalförsäkringar undviker att ansvara för maskinskadeförsäkringen. Liten heads up till er som har BMW originalförsäkring och en 335:a.
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Jag har BMW originalförsäkring och fick båda mina turbos bytta utan problem.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Jockex.

Jag har bmw orginalförsäkringar till min bil. Om BMW originalförsäkringar undviker att ansvara för maskinskadeförsäkringen vem ansvarar för den i sådana fall?
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Låter konstigt..
Jo
211
JockeX
Touareg
Så här sa de ordagrant:

"Jag tror inte att BMW tar nåt gällande detta på Goodwill.Det blir nog svårt att få Länsförsäkringar att gå med på detta också.
När vi har gjort detta,har bilen haft garanti.Men detta fel har inget med motorns funktion att göra,bara ett irriterande ljud."

Och sedan:

"Vi har fått detta svar från garantiavdelningen + Orginalförsäkringar vid tidigare förfrågningar."
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Vilken tur jag har som fick mina bytta. Jag använde mig av motorgarantin för min garanti på tre år hade gått ut. Det står klart och tydligt i villkoren att motorgarantin gäller. Tycker att du ska stå på dig. Övrigt finns det många trådar att läsa vad som händer när det låter så där.
Jo
211
JockeX
Touareg
Givetvis kommer jag inte godta något sådant, men eftersom jag ändå hade förhoppningen om att hitta en bättre verkstad än Solna och istället får ett sådant svar så vill jag dela med mig. Kommer köra på Danderyd. Att ett försäkringsföretag skulle försöka svärja sig fri från att ersätta defekta turboaggregat (om så behövs) är både befängt och förnärmande på samma gång.
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Ser att du har en likadan bil som jag har, då kan vi mötas på björkvik nästa år. Trimma på.......
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
jag har fortfarande JB3 2.0 till salu om någon är intresserad ... så ni vet ...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag med JB3 med allt 1500 SEK
Bomis: Jag tolkar dina svar som att GIAC är den programvara som absolut mest påminner om bilens original programvara, med tanke på effektkurva osv, fast med bra mkt mer dra i grejorna då förstås. Stämmer detta?

Angels Lie To Keep Control
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Hades>> stämmer, sjukt mkt kraft.. :p
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis är 100% rätt HadesInFlames speciellt toppen är helt galet. Bästa flash såklart.
Bomis/Enrita: och då snackar vi vanligt steg 1 alltså?? =)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
HadesInFlames: yo visst, skyllnad är bara mer power mellan stage 1 och 2. Stage 1 kommer du att få runt 50-60 hästar på hjulen till.
Låter nice!! =)

Fixar DTC-systemet det ökade vridet? Ca 520Nm om jag förstått det hela rätt. Visst är det väl så att antisladdsystem även känner av vridmoment på drivhjulen och även då kan strypa effekt och inte bara när det spinner?

Vet att det är lätt fixat isf genom att koppla ur systemet men var mest nyfiken på om det går att ha det inkpplat och smaska på fullt utan att systemet stryper effekt innan däcken börjar tugga asfalt?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
HadesInFlames: jag har över 700 nm och DTC funkar fint ;-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
HadesInFlames: DTC kommer att funka som den gör nu när det är dåligt grepp. Spelar ingen roll hur mycket nm man har. när det är torrt kan du köra med den urkopplat och ha lite kul. Vill du ha bättre traction måste du lägga in en LSD diffen då lyser DTC mycket mindre . Detta är dyrt att göra om din bil är från 2008 upp speciellt om du har MT eftersom BMW började svetsa själva diffen på plats medan min till exempel var bultad
Kom på en fråga till... ;=) Nån som vet vad en 335i sedan klarar för tid ifrån 0-100Km/h och 0-200Km/h med Giac Steg 1??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.