AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.808

Ökad effekt på min 335i

Sida 412 av 712
Cartéen
Kommer inom kort att inhandla DP samt intercooler till min bil. Någon som kan rekommenderar någon för montering av dessa prylar?
Blir inte montering förens våren men tänkte redan nu börja undersöka.
/ Marcus

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> turbocenter gjorde det åt mig :) alt stertman i nynäs...kan inte gå fel med ngn av dessa :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> by the way, vad vlir det för dp's o ic? tycker hpf's ic ser riktigt spännande ut detsamma gällande macht schnell's black coated cheramic dp's...
Cartéen
Bomis: Det lutar nog åt AR dp samt ETS intercooler.
Kul att testa steg 3 :-). Har ju bara haft JB3 tidigare så hoppas på ett stort lyft till sommaren. Kanske t.o.m kan dra ifrån Enrico!! Ha ha ha... eller kanske inte ;-)
/M

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cartéen: skaffa Procede eller GIAC istället för JB3 ;-)
Cartéen
Enrico: Mmm, är nog lite inne på att testa Vishnu nästa år. Alternativet blir ju G4 (JB4) när nu den blir klar.
Kommer inte köra JB3!

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> kör v4 el giac, synd att du inte hann provköra min med giac stg2+, du hade inte velat ha nått annat trim efter det LOL :P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
JB4 har ingen timing control. detsamma kass piggy. Den bara kan logga timings och lite bättre boost controll.
Jag har AR OCC, komplett CM meth kit med methelbow, DCI med avskärmning, gp thunder 7500k h8. Skicka pm vid intresse. Jag åker ofta till Sthlm kan va bra att veta ifall någon vill mötas upp.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Cartéen:

har en polare i Åkersberga som är duktig, han har bla.
monterat DP's åt bubbla här på forumet.
Skicka PM om intresse finns så får du hans mail och telefonnr.

/Janne
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Japp, jag är nöjd. =)

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Cartéen: Även jag har en kontakt jag kan kolla med om du orkar ta dig till Uppsala. Han är BMW meck och har bl.a monterat mina downpipes och HPFP.

Cartéen
Janne & Calle: Tack för tipsen :-) Tar gärna hjälp av någon av de ni rekomnenderar. Dock blir det inte förens till våren (mars/april) så hojtar till i god tid innan.
Just nu känns det inte som att mer effekt behövs. Faan, DTC lampan blinkar ju värre en ett flipperspel ;-).
Trevlig helg på er boys..
Marcus

Jo
211
JockeX
Touareg
Har någon av er en rekommendation på en bmw-verkstad i sthlmsområdet som man kan anlita för att fixa wg-rattle? Har varit i Solna för service och småfixar, men det här känns lite större och de flesta på forumet verkar dissa Solna... =)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jockeX>> dom bästa i stockholm är blombergs på lidingö Länk
dom har haft ett gäng här fr forumet på besök :) kanonkillar, aldrig något strul och betydligt billigare än bavaria mfl.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
edit alltså ett gäng med wg-rassel....där får man saker bytta, inget jidder som det brukar bli på bavaria i solna där dom oftast bara vill uppdatera programvara dvs inte lösa grundproblemet!
Jo
211
JockeX
Touareg
Precis Bomis, det är lite det jag är rädd för. Lite plåster, hemskickning och sen måste man ändå åka tillbaka för att fixa lunginflammationen. Ska boka på Blombergs.
Cartéen
JockeX: Har precis fått WG-rasslet åtgärdat på BMW Danderyd. Mycket bra service och inga konstigheter. Det gick på motorförsäkringen och dom skötte all kontakt med försäkringsbolaget. Fick betala 2000:- i självrisk.
Dom bytte då bakre turbo samt lite småsaker. Är hur nöjd som helst då bilen äntligen är helt ljudfri.

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> skumt att dom bara bytte ett agregat, man ska el bör alltid byta båda på en gång....finns tusen tråda om detta på e90post...
Cartéen
Bomis: Tyckte också det var lite konstigt med tydligen var detta någon ny åtgärd dom börjat med. Tidigare byttes båda men numera byter dom bara det som ger ifrån sig missljud. Nästan alltid är det just bakre turbon som har WG-rattlet enligt mekanikern jag pratade med.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.