AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.846.326

Ökad effekt på min 335i

Sida 411 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
med känsla>> allt fr usa.... :)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bomis, problemet är att det tar så mycket effekt skillde 30whp mellan ett acrpovic system med racecattar, och mitt utan cattar, med samma kompressor (VT-625) samma dyno.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea>> aj då..... :( vad är det som sitter på din bil nu?
Cartéen
Joxgbg: Ang avgas kan jag rekommendera Uppsala Avgasteknik. Lite långt för dig att åka kanske men om du är i Stockholmsregionen / Uppsala kan det vara värt att åka dit. Byte av bara bakra dämpare samt nya slutrör bör hamna någonstans kring 5000:- kan jag tänka mig.
Altenativ två är väl det så kallade Muffler delete dvs ta bort bakre dämparna helt och hållet. Det låter så här då Länk
Blir ett jävla oväsen ;-)

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Haha, jävlar vad det lät! :) Tack för tipset om Uppsala Avgasteknik, jag ska se om jag inte kan hitta någon lokal förmåga istället, det blir lite väl jobbigt att åka över hela landet för att svetsa lite rör.

/Jocke
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>> detta är en del av det system (axle back) sevak har, tror tom det är hans bil på bilden, påminner väldigt mkt i design om bastuck om du frågar mig, 4700:- är inte så blodigt heller, bastuck landade på 9000 tror jag Länk

här är bastuck: Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
lite bättre bild på simons Länk
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
joxgbg..
Jag och Sevak kör med Simons system och är hur nöjd som helst. Med tanke på priset..

Lite bilder på systemet..
Länk
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Länk
Cartéen
Ajvar: Vad ligger detta system på samt blev det någon större ljudskillnad?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nice, ser väldigt lika Bastuck för halva pris. Det är bara att lägga 4 pipor istället för 2. Mycket finare med Quads
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> om du tittar ett par svar ovan så hittar du priset ;) 4700....
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Har för för mig att det ligger mellan 4-5 tkr. själv fick jag ett specialpris pga första e90 med simons system. Ljudet blir dovare men inte överdrivet, vilket är skönt när man kör långa sträckor. Inte för högt och inte för lågt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
håller med enrico om quads :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Simons ser ju lysande ut, det får nog bli ett sånt till våren.

Ajvar > Vi får styra upp en göteborgsträff någon gång så jag får höra hur din bil låter!
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Inga problem Jocke..
Cartéen
Bomis: Danke :-)

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> no problem :)
haha har missat att de lagt upp bild på min bil.
Simons är nice och är värt pengarna. Men det går inte att jämföra med bastuck tycker jag.
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008

Mistafrizz: Det finns bara ett system jag skulle köpa om jag hade din bil å det är från Eisenhaus, bilen låter fan som Porsche Carrera GT.

Lyssna på det här ljudet (musik i mina öron)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.