|
Sida 410 av 712
|
|
|---|---|
|
enrico>> ja, fan jag skulle gjort det! ajvar>> till våren.....när den är färdig moddad :P |
|
|
lite bilder på nya scud missilerna ;) Länk Länk Länk Länk vroooooooooom.... |
|
| Ren porr! :) | |
| yuhuu vad fina Bomis, bara titta på dem fattar man hur mycket och fint dem kommer att låta! nice! | |
|
joxgbg>> :P tack, kommer låta väääldigt djupt o fint... lyssna förslagvis med lurar eller högtalare med mkt bas :P Länk |
|
|
vi tar ett till :P Länk |
|
| enrico>> word! tack :) | |
|
bomis> Du anar inte hur många gånger jag har lyssnat på dessa klipp tidigare... :) Mycket bättre än så kan man inte få en bmw att låta, bra val! När vi ändå är inne på ämnet (och för att återgå till trådens egentliga ämne!) - Är det nån som har någon bra idé om hur jag kan få lite roligare ljud i 335:an utan att lägga ut en massa stålar? I dagsläget så har jag dp:s co golf-tee, men det låter för snällt... Har inte lust att hosta upp 10-15k, lägger hellre dom pengarna på en quaife-diff. |
|
|
Det låter ganska bra till min med.. vad får man hosta upp för detta Bomis? Länk Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
jäklar Mistafrizz! du måste fasiken skaffa en sådan! då klimatkompenserar du på riktigt!!! joxgbg: Bastuck låter bäst i min åsikt för bara burkar eller själva BMW performance men det är 10 lappar... |
|
| Länk | |
|
joxgbg>> tack tack, vad har du för budget för avgas? mistafrizz>> det ligger på samma pris som mitt = 1995$ axle back, vill man ha x-ipe med med racekattar så ligger det runt 2000-2500$ okattat el racekattar, men jag kmmer köpa challenge x-pipe i stället då spar jag iaf 700$... |
|
| bomis> tja, 3000-5000:- blir det mer pengar så investerar jag hellre i väghållning! Det är sjukt att det ska kosta så jävla mycket för lite rostfria rör... funderar nästan på att testa med lösa rörbitar från t.ex. ferrita | |
| joxgbg>> kolla med sevak, han verkar ha bra lina med simons, då ligger väl i det lägre segmentet prismässig tror jag | |
|
Lät ruggigt bra både i M3an och M5an :-) Importerar ni från USA eller finns åf i Sverige? /Anders |
|
|
Joxgbg: Byt ut slutljuddämparna bara, det borde ju vilken svetsare som helst kunna fixa för dom pengarna. Orginal burkarna är stora som etta med kokvrå! Eller håll utkik på blocket/eBay, jag fick tag i ett Supersprint catback med X-pipe för 6000kr d.v.s i runda slängar en femtedel av nypriset :) |
|
|
Ville ochså förändra ljudet på min M3a problemet är att kattarna är borta och volymen är väldigt hög med de bakre original dämparna på plats, ( joxgbg vet hur det låter) Vill inte bli svartflaggad när jag kör på bana pga av ljudnivån och det var vara bara tur att jag inte blev det på Mantorp, men vet inte riktigt hur man löser det. Har nån en aning om hur man sänker frekvensen så att det blir dovare än original men utan att öka antalet decibel |
|
|
pea> lägre motorvarv=lägre frekvens! :) Ja jävlar vad din bil lät, kanske lite mycket av det goda... Ett par resonators borde väl sänka det högre frekvenserna ganska bra utan att påverka flödet negativt? |
|
|
Lägre motorvarv är inte ett alternativ , satte dit 2 resonatorer och det dämpade lite, men behöver göra något år bakburkarna. gashastigheten är för hög när dom går in i bakburkarna och får ett ljud som låter som en saab v4 på steroider. kan ju inte gå på alla videos som finns då de inte har raka rör innan slutburken |
|
| pea>> du har inte funderat på att slänga på ett par racekattar? det borde dämpa ljudet en del....anledningen till att jag valde gintani sport är just att det låter djupt och dovt och inte överdrivet högt....avgassystem har en förmåga att bli väldigt bröliga på våra bilar utan kattar tyvärr.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.