AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.792

Ökad effekt på min 335i

Sida 409 av 712
Enrico: Du kan köra utan körkort. Jag har blivit stoppad 4-5 ggr utan. Man kan få böter men jag har aldrig fått det.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
enrico. var några år sedan, men blev stoppad när ja inte hade fått det nya körkortet efter fortköring och det va olovlig körning fast ja skulle få köra, men innan ja hade körkortet så va det olovlig körning!!! så kolla med polisen innan så du inte blir av med det igen!!! klara mig själv ifrån det men polisen e nog snällare här ja bor!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Hades>> om du är intresserad så har jag ett av coolingmist bästa metanolkit (progressivt) helt oanvänt liggandes till vrakpris om du är intresserad!

Enrita>> så länge du kan legitimera dig är det lugnt, tror även att du kan gå till polisen och få ett intyg utskrivet...
Rolle: Kör inte du med racecooling IC?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
tack guys, jag kör ... min körkort är nu giltigt. Att jag inte har den fysiskt är inte mitt fel ;-)
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Pavel:
Jag är en hängiven automatanhängare, så jag skulle nog valt automat ändå. Det är normalt sett ett överdrivet nöje att sitta och dra i spaken på egen hand! ;)

Men om jag inte kunde välja DKG-lådan, vilket du inte kan på E90:n så skulle jag nog rekommendera manuell låda, för att göra motorn rättvisa vid aktiv körning.

Vad det gäller navi eller inte navi, säger jag inte navi. Visst kan det ta ett par dagar extra att bli av med bilen utan, men dom pengarna du lägger ut för den lär du inte få tillbaka. Är pengar inget problem däremot så ta den...det är snyggare med den än utan. jag valde utan iofs och ångrar det inte alls. Jag vara rädd att det skulle se lite fattigt och tråkigt utan den efter att stirrat mig blind på alla bilder på bilar med navin. Men jag tycker faktiskt det känns lite "rejsigare" utan den. M3 GTS har ju inget sånt "bjäfs"! ;)

/Thomas
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
HadesInFlames: Även jag råder dig att skaffa en IC i samband med Chippning, ta chansen nu när du kan köpa en beggad till bra pris! Jag körde bara några veckor med orginal IC innan jag ledsnade på att man aldrig visste hur bilen skulle gå när man stampa fullt. Räckte med att man stod på tomgång några minuter för att bilen skulle tappa effekt och sånt är ju varken kul för motorn eller en själv ;)

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrita, håller med om att manuell låda är en klar fördel rent hållfasthetsmässigt på en 500 hp nivå i N54. Du kanske kan köpa Sevaks superfina bil om den inte redan är såld och flytta över din maskin och chassikomponenter mm?

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Struntade i Navi och automat. Blev lite sne när jag insåg att DKG inte fanns till E90...

Det blir jobbigt att vänta till slutet av Januari för att få bilen =(
Hmm alla verkar överrens om att IC behövs. Chippning får det bli till våren i vilket fall. Känns meningslöst nu med dubbdäck och snö på ingång men tack för alla svar. Vet att det finns beggade IC:s men tyvärr vill jag inte köpa på mig det nu när det är såpass långt kvar tills trimmning blir aktuellt.

Får kolla längre fram isf om det ff finns beggade IC.s kvar

Angels Lie To Keep Control
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
hades>> giac är reflash av ecu inte chipning...
Bomis: Ok vad är det för skillnad på reflash och chippning? Är det typ samma skillnad som mappning och chippning?

Angels Lie To Keep Control
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
enrita:

Dynosiffror ????

/Janne
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Sevak, hade racecoolings första prototyp-ic på och den va nog inge vidare?? Men med orginal-ic och methanol 70/30 blandning så går bilen kanon och tappar ingenting i effekt. Är otroligt nöjd med bilen nu effektmässigt.

Roger..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Tyvärr har jag en dåligt 02 wideband sensor och mina cylinder 4-5-6 går för magert. Måste byta ut båda sensorerna som är nu beställd. Fick bara 375 hastär på hjulen på grund av detta med 16 psi och sedan slutade vi köra .
kurvan slutar inte som förut och sjunker , den håller uppåt hela vägen till 6700 varv.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
hades>> med chippning så byter du ju ut ngt fysiskt dvs i detta fall ett chip, ex på detta skulle kunna vara en piggyback lösning, för i piggyn sitter det ett chip som du bränner mappar på, med denna lösning så lurar man ecu att uppträda på ett visst sätt, en flash skriver man om mjukvaran/alla filer i ecu vilket innebär att man inte lurar ecu utan den uppträder precis som den ska orginal fast självklart med så optimerade värden som det bara går för att få ut maximal prestanda....
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Finns i min mening bara ett alternativ!!! Procede V4 el nu e det väl V5 .
Kan inte förstå att nån väljer nått annat??
Låt den va i grundinställningen och få massor av effekt med en säkerhet som inget annat trim kan komma i närheten av el koppla in en dator å kläm ut dom sista hästkrafterna!!! Att få turbotryck mm i displayen osv osv e en ren bonus!! Alla Piggyns och flashens fördelar!!! Förstår inte att folk tvekar??
Kostar kanske några kronor mer, men det e ju småpengar mot den säkerhet och körkänslan man får!!!

Bara min åsikt!!

Roger....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
mmmm...ibland saknar jag faktiskt gamla bilen :) Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: du skulle ha lagt en hpf kit på den :-) kommer förbi idag :-)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Bomis när ska du lägga upp lite bilder på det nya vrålåket?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.