AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.075

Ökad effekt på min 335i

Sida 408 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Tycker inte att NAVI behövs i bilen om man har en bra telefon med den. Tycker också att den kostar för mycket generellt.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Pavel, lägg pengarna på något roligare istället! Personligen tycker jag inte att navin är värd pengarna, dessutom så finns det ingen del av bilen som blir förldrad så fort som navin.

Om det är navigations-funktionaliteten du är ute efter så finns det bättre och billigare alternativ, dock blir det ju aldrig lika snygg integrerat.

Som sagt, smaksak. Men jag lägger hellre pengarna på eftermarknadsdelar.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
enrita: tack för svaret, låter fint i mina öron.
>Pavel: Jag tycker personligen att det "bör" vara Navi i så pass dyr bil som 335-an. Håller dock med dig att den i sig är väldigt dyr och den kan med fog diskuteras om det är värt pengarna. Men du kan ge dig tusan på att den dag du vill sälja den så tappar du en del köpare pga detta. Minns inte vad den kostar till 3-serien men det är iaf lite billigare än till femman vill jag minnas? Skulle jag själv beställa en ny 335-a så skulle jag dock beställa med Navi, sen M-paket och det du har specat sen tidigare.

/Anders
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
tack för svaren.. är lite inne på vad "med känsla" skriver.. jag får sova på detta, ska luncha med min säljare imon och tänkte passa på i sådant fall.
Får se hur det blir.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
HUR ser dagens effektkurvan ut Enrita :-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
dyno är på fredag! kommer att bli jätte kul! speciellt 19-20 psi plus meth och N/A mode :-)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Enrico sätt den i N/A mode vid första bromsningen utan att säga nått, vore kul att se minen på dom som läser av resultatet på skärmen ;)

HadesInFlames: Min bil gjorde 100-150km/h på 4.3s med Vishnu v3 och DCI Då laddade jag 14.5psi har jag för mig och effekten borde ha legat på runt 360hk.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: hehe skit roligt :-) vill inte tappa mina Autotuned values so kan inte göra detta . hoppas ingen snö kommer i helgen men det ser inte bra ut :-(
Carlee82: Det låter helt ok, vore ju synd och skam och Saaben fortfarande efter chippning skulle vara snabbare haha ;=) Känns som att det får bli GIAC för min del efter att ha läst alla kloka svar.

Tror jag kommer testa köra med original IC och se hur den beter sig, blir det så att den tappar massa effekt så fort man gasat några ggr så får man väl byta tilll större helt enkelt

Angels Lie To Keep Control
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
sista frågan nu... jag lovar!
Är jag en idiot om jag också lägger till Automat med paddlar??
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel: smak sak. Bara nu med runt 500 hästar ångrar jag att inte ha manuellt låda ;-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Hades>> frågan är inte om du kommer behöva ic, du kommer behöva en...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Hades>> bomis har rätt , original ic är en skämt. finns några på forum som säljer en. Kolla med Sevak och TigerDejan.
Hades: sagt åt dig flera ggr du måste byta IC men du vill ju inte byta någon hårdvara. Vänta bara tills det är sommar och 15-20 grader. Efter en repa går bilen skit. Jag har varit i samma sits jag körde bara mer mjukvara utan IC det gjorde även bomis och vi vet alla hur de gick.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Det är ju nästan att otrimmad 335a behöver IC.
Minns att mina blev skitvarma efter lite hårdade körning.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Pavel:

det enda som gäller i aumotväg är DKG, men du hade väl beställt en E90,
har för mig att DKG bara finns till E92/E93..........sen är det ju som enrita skriver det är roligare med manuell vid 500 häst, men du kanske inte ska ända dit....:-)

/Janne
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nice..... Posten har troligtvis tappad min körkort... Trasportstyrelsen skickade den 10 nov...
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Om jag inte har helt fel är det ok att köra även om man inte har det fysiska körkortet men det kanske värt att kolla upp med polisen innan.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
körde på kinnekullering när det var ca 18-20 grader i 20 minuters pass med V4, catless downpipes och Vishnus methanolkitt och bastucksystem och ja hade full effekt hela tiden, bilen tappa inte alls i effekt, tyvärr hade ja inte R-däck, första gången på bana så hamna runt 1,04 och något under, men med methanolen så funka orginal intercooler otroligt bra!! T.om bromsarna orginal klara 20 min utan problem.
så enligt min åsikt, satsa på V4 och sen methanol först istället för intercooler.

Roger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.