AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.603

Ökad effekt på min 335i

Sida 407 av 712
enrita: Vad är det som gör Stertman så duktiga? Har oxå fått uppfattningen om att dom är det när jag läst på deras hemsida kanske borde snacka med dom. Beter sig bilen som original fast starkare och snabbare med GIAC flash? Ingen risk för limp mode eller tunercodes?

Såg att effektökningen skulle ligga på ca 45-60 häst plus. Vad gör en sån 335:a 100-150Km/h? Nyfiken på den tiden just för att jag vet vad min Saab 9-5 klarar att prestera för tid (mätarfart med ca 340Hk) i det intervallet

Jag har garanti kvar på bilen ja, det är lite därför jag vill kunna växla mellan original och trimmat

Btw, jättetack för svaren =)
//Andreas

Angels Lie To Keep Control
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
flames>> bilen beter sig exakt som orginal fast stark och snabb som ett monster, hade giac stg2+ i min innan, inga koder inga limps, nothing! jb+ i min mening är bara något som justerar laddtryck och inget annat....är du rädd om bilen så lägg nån tusing till och sov gott om nätterna....just nu pågår ett tunerwar mellan bms och vishnu, så du kan säkert få till fantastiskt pris på ett V4:a kit fr Shiv. Vet flera på detta forum som fått gratis el väldigt billigt något av ovanstående alternativ....
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Med IC, okattad och Stage 2 GIAC (16 psi) gjorde jag 100-150 i 3.5 sekunder. Tror att du kommer att ligga runt 4 sekunder med bara programvara och 14 psi.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
HIF: Jag har kört mycket med JB+ inställd på 100% och det fungerade bra utan felkoder. JB+ ger bra prestanda för lite pengar och är enkel att montera och ta bort. Du får dock en mycket finare gång och mer effekt över hela RPM-området med ett riktigt tune som Procede, JB3 eller Giac som Enrita är inne på. Det tune som har mest funktioner och är enklast att använda i dag är Procede men BMS har ett nytt Procede-liknande tune på gång som kan bli intressant.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nu har man fått bilen tillbacka med ny programvara och körkortet kommer imorgon :-) Måste säga att den nya programvara är helt suveränt speciellt för AT låda. Den har blivit såååå mycket bättre och mjukare vid växling. Det var värt varenda krona.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Enrico>> grattis! När kommer du förbi så man får känna på draget?
Enrico: Nu kanske man kan få köra den utan stenhård styrning;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: vi ses i helgen!
Sevak: du kan få köra min bil med normal styrning när du vill :-)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Grattis Enrico, för 'nya' bilen och att du snart får lappen tillbaka.
Ser fram mot dina dynosiffror på fredag.

/Janne
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Någon som är intresserad av att köpa nya orginal broms belägg + sensorer till bra pris?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Härligt Enrico.. jag ska ta tag i lite nya träffar snart, så att du har något att se fram emot.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> undrar om inte jag ska bänka bilen på fredag med så jag har en baseline innan avgas och insug/filterkit...
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Är Giac fortfarande bästa flash, hands down, till en 335?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: yo visst, jag skulle bänka bilen för baseline annars har du ingen åning hur mycket whp du har:

A_Persson: vad är din uppfattning om bästa? Programmering? Hur bilen bete sig?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Enrico ---> Vad är det som skiljer sig mellan den nyaste programvaran jämfört med den gamla? (Förutom automatlådans växlingsegenskaper och soppapumpens för-priming)
Upplever du någon annan karaktär i motorn?

Är det värt att uppdatera? Jag har ju den absolut första programvaran i bilen...
Vad jag har förstått så är det inte bara motorstyrningen som uppdateras, utan även en massa andra system och funktioner?

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Thomas: svårt att säga eftersom jag har fortfarande inte kört bilen. jag gjorde det pirmärt för pumpen, AT låda och för att se om det gick att fixa lite Ipod koppling problem med radio.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ok. Då får du göra en ordentlig utvärdering och ge oss en rapport så fort du fått tillbaka lappen! :)

// Thomas
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
enrita: hur bilen fungerar är viktigast för mig. Alltså minst problem vad gäller felkoder osv.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
A_Persson: felkoder får man alltid om det är något problem med bilen. Du får dem också om bilen är original. Om du pratar om "limp" mode lampa Reduced power då är det svårt eller nästan omöjligt att få dem med en riktigt flash.
Är du nära Stockholm då rekommendera jag varmt GIAC. Du får också en map switcher så att du kan växla mellan original mapp och starkare mapp.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
guys.. tycker ni jag borde lägga till Navi till bilen?
är i valet och kvalet om detta... det känns lite gubbigt.. Vad tycker ni?

Kan fortfarande ändra i ordern i några dagar till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.