|
Sida 406 av 712
|
|
|---|---|
|
Tips till de som är oroliga för att N54 spikar vid höga boost och vill ha lite koll på det så att maskinen inte börjar äta kolvar... Länk |
|
| Här är nog själva originalet som säljs av en välrenomerad tillverkare inklusive knock-sensor Länk | |
|
Enrita ---> Nej, jag är i Shanghai just nu och kommer hem nästa måndag, så V4:an ligger där hemma och väntar på installation...! :) // Thomas |
|
| Big tom>> absolut, likväl som du hamnar på efterkälke om vi tar ett varv runt en bana ;) | |
|
Bomis ---> Tur att jag aldrig är på en sån då... ;) // Thomas |
|
| big tom>> för mig blir det en hel del bana nästa år, ska ta banlicens till våren....jag o enrico ska köra en liten banturné nästa år.... | |
|
Nice! :) // Thomas |
|
|
Låter kul med bana, var och körde på falkenber för en mån sedan, R däck är att rekomendera , std däcken smälter. kryysa av i listan vilka event som är intressanta,kan vara kula att samordna Länk |
|
|
En jävla massa frågor till alla kunniga... =) Börjar fundera på att få bättre fart på 335:an. Det jag funderat på är chippning till att börja med och valet står mellan JB+, Vtech RTS, Rica eller typ Stertman. Tycker det verkar jävligt smidigt att kunna ändra tillbaka till original programvara så då är det väl bara JB+ eller Vtech som gäller va? Det som känns mest intressant är JB+ med tanke på priset plus att det är ställbar effekt. Är det någon som vet hur bökigt/enkelt det är att plugga i JB+? Hur mkt effekt ger JB+ på 50- 75- respektive 100% inställning, hur mkt kapas tiden från 100-150Km/h t.ex. och kan man köra på 100% med en i övrigt original bil? Vet att större IC aldrig är fel men undrar mest om det funkar att dra några fullgas repor emellanåt med original IC även när det är 20 grader varmt typ utan att all effekt bara försvinner pga värme. Nu syftar inte jag på björkvikrace typ utan mer att dra iväg rejält från stillastående och typ trycka plattan i mattan vid omkörningar. Behöver bilen köras ett tag för att "anpassa" sig så fort man ändrar inställning påJB+? Någon som vet hur mkt effektförlust en 335:a ligger på i genomsnitt mellan motor och drivhjul? Jag räknar med ca 12% men det kanske är helt fel? Kollade bromspapper på burgertuning men lyckades inte se vart dom skrev hur mkt effektförlust dom räknar med. Herregud så mkt frågor, hoppas några av er orkar svara ;=) //Andreas Angels Lie To Keep Control |
|
| pea>> tack! absolut, ju fler desto mer skoj :) | |
|
HadesInFlames: med GIAC flash (Stertman) får du en lite dåsa som du kan använda och byta mappar mellan Stock (8psi) och Stage 1 (14.5 psi). Detta GIAC flash tar också bort fartspärre och är den klar bästa flash som finns ute nu. IC behövs även om det är 20 grader ute i min åsikt. Den kommer att flöda bättre och lägga mindre tryck på turbos. Jb Plus är en bra alternativ som är billigt och funkar hyfsat bra. Berro på vad du vill ha. Drivlina förlust räknar jag alltid med 15-16%. |
|
| Jag lade precis till Svart läder med blå kontrastsöm och Individual sound till min order. Fan vilken fet bil man väntar på! Produktion i Januari som det ser ut nu.. | |
| pavel>> NIIIIICE!!! | |
|
tack Bomis! 825Watt och 16 högtalare borde låta rätt så bra! Jag hade tänkt behålla alcantaran men såg en bild på E90post på svart skinn med den blåa kontrastsömmen och det var skitsnyggt! fan va jobbigt att vänta på bilen, jag vill ha den nu! |
|
| pavel>> jag har premiumljudet i M3:an....mullrar på riktigt bra måste jag säga, fast efter montering av avgas behöver man ingen stereo :P LOL | |
|
enrita: om man kollar burgertunings bromspapper så ska JB+ ställt på 100% med 98oktan i tanken ge 341Hk på hjulen har jag för mig vilket skulle bli 392Hk räknat på 15% drivlineförlust. Får man verkligen ut så mkt med bara chippning? Hur mkt skadar det bilen om man inte byter IC? Angels Lie To Keep Control |
|
|
Nu har jag beställt en uppsättnig MORR VS8.2 i Diamond Black, tror att det kommer bli riktigt fett till Alpinweiß. Var lite inne på siganture black, men gillar inte riktigt kontrasten mellan det blanka aluminiumet och det svarta, hade varit mycket snygare om det hade varit grått mellan ekrarna. Nu blir det till att ligga lågt på inköpsfronten ett tag... lyckades med mästerverket att få 1600:- i p-böter inom loppet av tolv timmar i helgen - kul! Dom pengarnma kunde man lagt på något roligare. |
|
| Joxgbg>> grattis, vad blev frakten? | |
|
Bomis> 250 dollar om man hämtar upp dom på flygplatsen, 400 dellar hem till dörren. Sen är det ju moms, tull och lite andra skitavgifter också, så det drar väl iväg en del stålar till. |
|
|
HadesInFlames: jag skulle inte köra jb plus på 100% utan IC speciellt i sommar. Du kommer också att få troligtvis Tuner codes så om du har garanti kvar är det bäst att hålla sig på 50 max 75%. Jag skulle rekommendera dig att köra GIAC Stage 1 hos stertman. Då har du en bil som går som en dröm. Man betalar vad man får. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.