|
Sida 404 av 712
|
|
|---|---|
| Automaten i min 335 funkar fett bra. Ska bli en automat i F 10:an med när den kommer.335 igen såklart:)) | |
| sevak>> vad blir nästa bilprojekt? :) | |
|
Bomis: Får se kanske en C63 amg när de kommit ner i pris lite. Körde Enricos bil idag vilket jävla monster. Den är så brutal. 4an känns som 3an. |
|
| Sevak: tack för åkturen :-) synd generatorrem gick sönder andra gång i 2 år och vi fick strula lite på motorväg och bärga bilen till BMW haha. Inte mitt år men vi hade lite tid för trevligt snack ! Solänge är en generatorremt är det väl ok :-) stör mig absolut inte. | |
|
Enrico: haha ja vi fick oss ett litet äventyr idag. Men det ordnar sig. Fan ska din styrning va så hård? hahaha |
|
| fy fan vad BMW Solna tar det lungt... 3 dagar och vet fortfarande ingenting....... det är bara att byta generatorremmet..... | |
|
enrita: Använd inte Solna, ta en liten verkstad som Geschwind i Järfälla. Men nu antar jag att var tvungen att bärga bilen och då blev det Solna.....som suger fett.. i alla lägen. /Janne |
|
| qdtjant: precis när han sa Solna var jag inte nöjd... försökte få honom att köra den till Lidingö men ville inte även med lite pengar vid sida.... dem kommer att gå vilse när dem öppnar motor huven hahahaha | |
|
Idag dök ett litet trevligt paket ner från brevbäraren :P Länk om ett par dagar dyker ett annat upp, det stoooora paketet......julen kom tidigt i år ;) |
|
| Bomis: very nice, kommer att bli kul installera den på bilen :-) | |
| Bomis: kommer se snyggt ut under huven :) | |
|
Enrico>> jepp, det ska bli skoj :) Pavel>> tack, ja det blir lite snyggare under huven, dock är det inte öppet filter som det kanske ser ut som på bilden.... |
|
| Bomis, du får göra som jag ,flytta insuget till luftintaget nere i spoilern mera öppet än så blir det inte | |
|
Bara själva Generatorremmet var sönder... konstigt. Ska också programmera om bilen. Så om ni får en BATTERI lampa och servo blir hårt ni vet vad är felet. Bilen la av after runt 1 mil så det går fort speciellt säkert om man har AT låda. |
|
| Pea>> hur går det till? :) | |
| Enrico: härligt att de ordna sig. Nya mjukvaran är gratis när man servar bilen. | |
| sevak>> det gäller väl bara för dom som fortfarande har garanti kvar på bilen? Annars är det plånboken som gäller. | |
|
jag måste betala för det. dem sa det kostar 1600 spänn timme och det kan ta upp till 3 timmar och att dem ansvarar inte om ECU blir brännt. då måste jag köpa ny ECU för 10.000... |
|
| enrico>> varför skulle ecu blivit bränd? pga att remmen gick av?? | |
|
nej BMW säger att det "kan" ända att ECU blir brännt när man uppdatera programvara. händer sällan med det händer. Stertman har uppdaterat min typ 10 gånger... bara skrämmis prat. Fick tjata mig in för att få dem att uppdatera den. tog en vecka att bara lägga i system vilka delar skulle bytas.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.