AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.763

Ökad effekt på min 335i

Sida 403 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
fledlik>> jasså?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Bomis: Saknar du inte bottenvridet i 335an?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pavel>> ibland, men man lär sig ganska snabbt med m3:an att alltid ligga på varv ;) då är den helt fantastisk :) kommer inom kort installera avgas, macht schnell stg2 intake kit och programvara från giac ska tydligen ge hyffsat mkt både på topp och botten...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
haha.. det är klart att du ska, är nästan förvånad att du kört "stock" såpass länge redan :)

Håller på och shoppar fälgar nu, vill ha oem, funderar på att skaffa samma som jag hade på förra 335an. De bör väl funka på Le Mansblå? Länk
>Pavel: 225M passar perfekt, köpte det till min 335 Coupe också :-)

/Anders
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Pavel: De passar hur fint som helst, köpte dem till min och man blir lycklig varje gång man tittar ut på bilen :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pavel>> ha ha jag är fakstiskt förvånad själv, men nästa vecka kommer grejerna och då ska dom på! För övrigt tycker jag 225M fälgen är jätte fin!

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Pavel, såg bilderna på din förra E90 i länken. Riktigt snygg! Framförallt interiört, läckert med alcantara stolarna och BMW Performance prylarna :)
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
fledlik:
vad menar du ?
Forget it :)

Generellt, vad tycker ni manuell vs auto på en 335 kombi?

Mvh Fredrik. P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
fledlik: spelar det någon roll om den är kombi , coupe or sedan? Växelåda är en smaksak, beror på vad du ska göra med bilen.
Självklart spelar det väl ingen roll vilken modell det är. Men "råkade" bara skriva just kombi eftersom det är just det jag är ute efter pga framtida barn.
Varför jag just frågar om detta är att jag blivit lite trött på just manuell, men har samtidigt hört från olika personer att automat är inget att föredra. Så jag sitter här något kluven.

Mvh Fredrik. P
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag är väldigt nöjd med min automat . båda i aktivt körning eller lungt i stan. Växlar snabbt och fint och håller bra om man tänker att jag har över 600 nm nu.
Också på bana var rätt kul att växla med paddlarna hela tiden.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
225M it is! :) kanske ska använda 18 tummarna som bilen kommer med som vinterfälgar... kommer se fett ut!

fledlik: är du trött på att växla ska du definitivt välja automat, den funkar skitbra i 335i.
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Det man kan tänka på i valet mellan automat och manuell eller dkg för den delen är ett de pallar ju lite olika ifall man ska trimma.
Nu är det ju iofs en del som trimmat en hel del utan problem med automaten så det kanske inte är nått reelt problem!?
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Automatlådan är hur bra som helst, växlar fint och jämt och känner du för att växla manuellt så har man alltid paddlarna tillhands. Inga som helst problem med lådan när det gäller trim, samt att den växlar snabbt. Finns mkt positivt med aut!!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Gillar du ha total kontroll över vad som händer så rekommenderar jag inte automat.

Jag kör ofta hyrbils Bmw i England, och jag blir alltför ofta både irriterad och frustrerad över hur seg den är samt vilka konstiga växelval den gör.

Kanske är det bara jag som är extremt petig och konstig, men det är alltid lika skönt att få komma hem till min gamla hederliga manuella låda. :)

// Thomas
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag testade 335:an för första gången med en automat, var rejält besviken. Paddlarna kanske hjälper, men det hjälpte inte mig eftersom jag inte fattade hur de funkade ;)

Vad jag var besviken över var att även om man la den i sportläge osv och gjorde en kickdown, så tog det dryga sekunden för den att röra på sig då den skulle växla ner. Bättre med en manuell där man har full kontroll. Jag vet iofs inte om paddlarna reagerar blixtsnabbt och att den inte får för sig att växla oavsett, men men...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
när man är i M läge är Automat fullt Manuellt. Den tillåter dock inte övervarva motor och kommer att växla upp själv vid 6850 rpm.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
sådär ja ..... för er som är intresserade finns nu:

Forge Intercooler
JB3 + usb-kabel
DCI
TuningGauge

till salu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.