|
Sida 402 av 712
|
|
|---|---|
Cartéen |
JockeX: Är i diskussion med såväl försäkringsbolaget samt firman jag köpte bilen av vem som ska stå för kostnaden. Försäkringsbolaget tycker att bilfirman ska stå för reparatioen iom att jag köpte den bara för någon månad sen. Bilfirman tycker i sin tur att försäkringsbolaget ska stå för kalaset så börjar bli lite smått infekterat. Har varit mycket tillmötesgående mot de båda men börjar tröttna lite nu. Ang goodwill har jag inte ens funderat på det. Kanske borde ta det med BMW. Hur som har dom konstaterat att det endast behöver bytas bakre turbo dvs ej hela paketet. Tror det är den första jag hört att dom bara byter en turbo. Enrico: Menar du att V4 kan justera wastegate så de ej skramlar längre? Ang programvara har dom redan testat att lägga in nya och ljudet kvarstår. / Cartéen |
|
Pavel Fick du något ungefärligt lev datum eller vecka på din 335 ? :) nice spec. |
|
|
Jag har aldrig haft något rattle på min bil och den har bara rullat med Vishnu v3/v4 men det kanske man kan tacka automatlådan för också... |
|
|
yes V4 kan regulera Wastegates så att dem inte rasslar. det är bara bilar med jb3 som rasslar ;-) Viss är det för stort spel tror jag inte att V4 kan fixa eftersom det måste finnas också en mekanisk del i det men är ganska säkert att du kommer att få rassel med V4 |
|
| EDIT: men är ganska säkert att du kommer INTE att få rassel med V4 | |
| Nån som är sugen på en 9 mån GT-R på under 700´en ny är beställd och behöver sälja den "gamla" | |
| Pea: varför sälja en GTR som har bara 9 månader? den nya modellen har ingenting speciellt mer än den gamla tycker jag. | |
|
30-40 hp till lite bättre i allt i övrigt, så varför inte ,man lever bara en gång. Men kan backa ur tom sista jan om vi inte får sålt den andra. Hedins tar inga gt-r i inbyte, lite knäppt men så år det |
|
| roligt att folk har en massa cash över :) gratulerar till va ni nu än lyckats med :) | |
| TigerDejan: Nej, inte än men han sa att den kommer förmodligen tillverkas i December.. Hoppas jag har den innan nyår iaf.. Tror det blir fett med LeMansblå.. | |
|
AR single turbo 485 whp på 14 psi och 95 oktan... Länk bra info också på hur turbosarna fungerar: Länk |
|
|
efter mycket tjatande från Shiv har AR publicerat uncorrected numbers, 75whp over en stage 3 på 95 oktan och 14 psi... inte dåligt alls Länk |
|
|
för den intresserade kommer det finnas en Forge Intercooler till salu och ett JB3 pm vid intresse |
|
| dejan>> vad ska du köpa för bil? | |
| Om jag inte minns helt fel vill Dejan ha en fet SUV? :) | |
|
Pavel: Yes det stämmer , men det är ett senare projekt , ska investera i lite andra projekt först... |
|
|
Ursäkta för OT. Vilka har monterat ljusringar med "vitt" ljus? Skulle vilja komma så nära BMW nya origina det går. Är ni nöjda med resultatet? Vilket märke? Tack på förhand...//Bubbla |
|
| Jag har LUX8 väldigt starka och vita även dagtid . Väldigt nöjd. | |
| Bubbla>> har länge undersökt vilka som är bäst gällande kvalité, jämnast ljusspridning i ringarna m.m. och för mig blir det dessa, lite dyrare men förhoppningsvis lite bättre oxå Länk | |
|
TigerDejan: En annans förtjänst till att de lyckats ;) :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.