|
Sida 401 av 712
|
|
|---|---|
| ah, har bara gått en vecka sedan beställningen och jag håller redan på att bli tokig! Med lite tur kan jag hämta den strax innan Jul. Hatar att vänta.... | |
| N55 Procede : Länk | |
|
Nu är det dags för mig att krypa till korset... Efter att både min sambo och vänner å familj ifrågasatt mitt val av bil (135i) ransakade jag mig själv och beslöt till slut att ändra min order. En stor faktor till ändringen är att jag helt enkelt får mer bil för pengarna och att jag inte är helt överrens med 1-seriens utseende. Hur som helst, träffade min säljare idag över lunchen och ändrade ordern till följande: 2011 335i Sedan LeMansblå Edition M-sportpaket Alcantara interiör med blå kontrastsöm Stjärneker 193M i mörkkromat utförande Avgasrör i svart krom Instegslister i Editions Sport utförande Comfortpaket PDC bak och fram Belysningspaket Taklucka Tonade rutor Xenonljus Harman/Kardon system USB Infällbara speglar Stöldlarm Jag hamnade på nästan exakt samma summa som för 135an, men detta känns som betydligt mer bil för pengarna. Puh! Nu känns det fan rätt! ...och min sambo kommer kommer inte döda mig. |
|
|
Haha... Told ya! :) lemans blå är så sjukt snygg, bra val! Håll dig på vägen den här gången bara. |
|
| bra val Pavel! kommer att se sjukt ut! grattis! | |
|
Congrats Pavel :) Låter som en perfekt kombo. Tvekade du länge på valet mellan 135 och 335? Mvh Fredrik. P |
|
|
Typiskt, verkar som om jag har wastegate-rattle trots allt. När jag hade kört bilen 4-5 mil så var det väldigt tydligt med rutorna nerdragna i garaget. Märkligt nog hör man det inte när bilen bara varit igång en stund och oljetempen inte är uppe på 90 grader. Ingen garanti kvar, men motorskadeförsäkringen bör väl täcka? Ska man direkt be om nya turbos också utöver länkarmarna när man väl är på G plus mjukvara? I så fall borde man kanske kunna tima in det tillsammans med giac stage 1 till på våren. |
|
|
Låter som ett bra val Pavel. LeMansblå med M-sport och den blå sömmen blir riktigt snyggt:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| JockeX: med turbo byte ingår allt. Programvara, actuators och turbos. Ta bilen till BMW och låta dem titta på det först. Tycker dem det är värt att byta allt kan du väl ta upp detta med försäkring och dem (kanske får good will på detta) | |
| tack gubbar! Det var ett enkelt val efter att ha haft en helg på mig att tänka efter ordentligt.. Så jäkla skönt att vänta på en 335a igen :) | |
|
Jag tog och satte på vinterdäcken (dubbfria) och origanalfälgen idag, och insåg snabbt vilken skillnad en lätt fälg gör, de 2,5-3,0 kg per hjul jag lade på i vikt märks verkligen. Trodde inte det skulle märkas, men respons (både motor och styr) kändes verkligen. Kan vara ett säkert sätt att få bilen att kännas starkare och snabbare, ska ta och försöka mäta hur mycket det gör via acc tester till våren. |
|
| Ska bilen rulla året runt Pea? | |
| Jag kör den året runt, presis kört den 1000mil | |
|
Även M3:orna har både värme och tak som standardutrustning... Klart bilarna skall användas året runt! :) // Thomas |
|
Cartéen |
JockeX: Det är likadant på min bil. Ljudet uppstår efter man kört ett tag och bilen blivit något varmare. Vid kallstart är allt frid och fröjd. |
| skulle vara intressant att se om V4 kunde fixa problemet. JB3 kan tyvärr inte fixa wastegate rattle. En annan sak jag skulle pröva är att uppdatera ECU software med senaste. Ska göra det själva nästa vår. finns en viktigt uppdatering för högtryckspumpen som ska sätta bensin i i tryck innan man startat motor. Detta ska antagligen fixa hpfp problem. | |
| känns onödigt och rulla m3:an nu i vintern när jag har två bilar, dessutom skulle det ändå bara vara ner till pendeltågstationen eftersom jag börjar pendla till jobbet nu i årskiftet....på så sätt sparar jag på skicket, milen och det blir ju så fantastiskt mkt roligare när man rullar ut bilen till våren....har fixat värme i garaget så denna vinter får jag ägna åt att utveckla tummen som just nu sitter mitt i handen....har beställt en hel del hårdvara + kosmetiska delar :) tänkte pröva för första gången i historien att spara lite pengar och få dit delarna själv! av någon anledningen så blir allt dubbelt så dyrt när det står m3 på bagageluckan :( | |
|
HPFP verkar vi väl vara relativt skonade från här i europa, har bara hört det från amerikanarna i princip. Men enrita, är det något speciellt som får dig att tro att BMW skulle fixa WG-rattle på goodwill? Min erfarenhet är att BMW aldrig gör ngt på goodwill, i det här fallet kan jag iofs tycka att de borde göra det eftersom de har laborerat med mer eller mindre lyckade mjukvaruuppgraderingar för att lösa andras problem (den progman version som skapade lagg). Cartéen... jo jag ropade hej för tidigt tyvärr, argh. Byter de hela rasket för dig? Garanti eller? |
|
|
eftersom det är en kännd problem för BMW du kan få delarna kanske på goodwill. bomis fick det till exempel. Man måste väl pröva? Bomis hade iförsig en wastegate som stängde inte längre. Om din bil går bra och bara rassla lite skulle jag försöka få bort den med själva TUNE. vänta till våren och lägg GIAC Stage 1. Man kan alltid regulera armarna lite. |
|
| jockeX>> man måste stå på sig mot bmw, dom säger alltid nej först/oftast, det man får göra är att dra det längre upp i organisationen dvs inte med verkstadschefen.....lycka till! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.