|
Sida 400 av 712
|
|
|---|---|
|
ah det är 18" fälgen till M3 då. Har nog nästan bara sett dem i 19" så tänkte inte på det. Men snyggt med konkava fälgar. /Anders |
|
| Joxgbg, nackdelen med m3 fälgen är att den är ganska tung, märkte ganska stor skillnad när jag satte på en lättare volks fälg | |
|
400 sidor, bra jobbat! :) // Thomas |
|
| Japp då har man ställt av bilen och inväntar våren så att man får ta ut den igen :). | |
| Cartéen: testade precis att göra golf-tee-moden, förutom en riktigt schysst kallstart hörde jag inget speciellt utöver hur det skulle låta, och när jag varvade den när den värmt upp med kopplingen nere till 3500-4000 varv så hörde jag inget förutom ett härligt ljud... så förmodligen är det något med avgasventilen för min del. Ska köra med golf-tee-moden ett tag till ;) | |
|
joxgbg: Dom fälgarna är snygga, med det är aldels för låg offset för din e90 LCI. Vill du ha ett par lätta 18" som inte kostar skjortan kolla in ARC-8, OZ Alleggerita, TR Motorsport MT1 eller Enkei RP3. Tror alla som finns i rätt offset till din bil... |
|
| hehe Carlee82 stenkoll på grejerna :-) | |
| Carlee82: tack för ett grymt informativt svar, ska kolla upp dom imorgon. Satt och dreglade lite över alloytechnic B9 Länk dom verkar helt sjukt grymma, men dom lär ju kosta lika mycket som bilen... | |
| joxgbg: alloytechnic B9 är grymma och var i mina top 3 fälgar, väldigt lätta och fina (starka vet jag inte och det är därför jag gick med Advan). Synd att deras bästa modell tillverkas bara på 20 tummare. | |
|
joxgbg>> kanske dessa? Länk Länk |
|
|
själv kommer jag satsa på dessa till våren på m3:an :P kommer svida men ack så snygga :P ADV10.1 brushed aluminium, 10,5x20" & 8,5x20" Länk Länk Länk Länk Länk Konkav? ;) Länk |
|
| vikt per fälg c:a 8,6 kg :P | |
| Fina fälgar Bomis och väldigt lätta för att vara 20 tummare. Jag skulle dock inte lägga 20 tummare på en M3 men dem ser jävligt fina ut ! | |
| dessa 20" var väldigt läckra, vad kostar de? | |
|
Sjukt snygga fälgar Bomis! Satt och dregglade över denna Länk för några veckor sedan, man vart nästa sugen på en Audi ;) MEN hörde då att man inte riktigt kan lita på killarna som ligger bakom det företaget, fälgarna tillverkar dom t.ex inte själva... Googla på "Jordan ADV.1" innan du skickar iväg pengarna ;) |
|
| om det är detsamma kille from 360forged måste man akta sig rejält... good find Carlee | |
|
med känsla>> dom kostar c:a 9000 styck :O carlee>> ja visst är dom snygga! tack för tipset men på m3post finns det flera seriösa sponsorer som säljer dessa så det är inget att oroa sig för :) bl.a redline motorworks som jag köpt saker av tidigare, active autowerke säljer dessa oxå och även vivid racing :) enrita>> jag blir ändå frånåkt av alla nu LOL så det blir nog 20" ändå :P på 255 fram och 285:or bak...tror det blir michelin pilot sport....är sjukt nöjd med dom, dock är det rft varianten på orginalfälgarna just nu :( det blir det inte på nya fälgarna :) |
|
| Supersnygga fälgar Bomis. M3 levererar bra på kurviga vägar och banor hela tiden och det är mycket viktigare för körglädjen (och säkerheten) än maximala prestanda på korta rakt-fram-race. | |
|
r1000>> du har så rätt :P Carlee>> var inne och läste lite nu, inga roliga historier om den killen och 360 forged :( Tror dock att dom sponsorer som säljer adv.1 inte under några omständigheter vill riskera sina egna företag pga av honom, därav borde det vara relativt säkert att gå via någon av dessa i stället för mot honom direkt, eller? |
|
| Ska man köra bana är det R-däck som gäller, satte det på min och insåg vilken skillnad det gjorde, helt plötsligt hade man ett helt annat fäste, Michelin sport däcken kändes som att köra med punktering i jämförelse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.