AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.732

Ökad effekt på min 335i

Sida 399 av 712
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Min bil har varit trimmad med alla mods från ny
har nu gått 13500 mil ALLTID med JB prylar och inte ett enda problem
och den går inte direkt kattskit heller
nä JB all the way :-)
Kommer ev. att sälja min alpinvita 335xi E92, då jag helt enkelt fått lite för mycket bilar och har ont om plats, om någon skulle vara intresserad av en läcker unik 335 Coupé med X-drive, en av endast tre st som finns i Sverige med X-drive. Har dock inte bestämt mig hur jag skall göra och säljer endast om jag får rätt pris för den.

/Anders
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Så, nu har jag sålt min JB3:a och Shiv har skickat en V4 till mig istället! :)

Det ska bli kul att prova något nytt, samtidigt som man förhoppningsvis slipper den där oroliga känslan i magen varje gång man trycker pellen i botten efter allt tråkigt som har hänt den senaste tiden.

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
BigTom, var beredd på att du får byta koppling :-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sluta nu!
Nåja, det måste ju betyda att det finns en del vridmoment kvar att locka fram med PROceden + att jag tycker att min originalkoppling har orkat med löjligt länge nu... ;)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom RS4: bra val ! jag var ganska oroligt för din motor ...
Cartéen
Har det blivit någon fara med att köra på JB3? Känns som många går från det och satsar på Vishnu istället. Rör det bara de som laddar på extra med meth osv eller finns det någon fara med produktern för vi som kör mediokert och kanske bara JB3 på 5 eller map 3???

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det är bara farligt i min åsikt för dem som kör över 17 psi boost med låg resistor typ 15 eller 12. ingen fara med map 3 eller 5.
Cartéen
Okej, vad skönt. Då blir det att fortsätta med JB3 ett tag till. Förövrigt är min bil inne för koll av wg-rattle just nu. Har märkt ett ökat "skrammel" sista tiden så får se vad dom säger. Förhoppningsvis en justeringsfråga men kanske även ett turbobyte.

Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Bigtom: Kör du med automat eller manuell?
Jag rev org IC i helgen, men ser tajt ut att få dit KLracing IC pga en liten olje-kylare i fronten.

Hade du flera bilder på din konvertering?

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Finns det någon som äger en 135a här? Verkar vara en väldigt sällsynt bil i Sverige...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Provade en spännande grej i helgen! Råkade av misstag montera förväxla höger och vänster lambdasonder när jag monterade mina downpipes, både främre och bakre för säkerhets skull... Helvete vad illa bilen gick, fick sjukt mycket felkoder om allt och lite till, missfires och bilen gick inte ens på tomgång!

Rekommenderas INTE om någon nu var sugen på att testa! :)

Blev duktigt nervös innan jag fattade vad som var fel, kopplade in mitt JB3 i samma veva så jag trodde att jag hade felkopplat något ordentligt.

Ännu en gång har man fått lära sig att dubbelkolla allt innan man skruvar ihop grejerna!
Jo
211
JockeX
Touareg
Cartéen, hur märkte du av wg-rattlet? Min har börjat låta lite från avgasrörshållet, lite skrammel-ljud vid uppstart och igår märkte jag lite skrammel-ljud från avgasröret när jag körde omkring i garaget på 1:ans växel när jag släppte gasen. Märker aldrig av det annars.

Spekulerar lite i att det kanske är avgasventilen i vänster pipa och tänkte göra en "golf tee mod" för att se om det avhjälper. Vet bara inte om det är samma procedur man gör på en E91 som på en E90 och E92. Tänkte rycka kabeln i bakluckan nämligen enligt vad jag läst runt på DIY-forum.
Cartéen
JockeX: Ljudet du beskriver låter mer som ventilen i avgasröret. Denna bruker skramla titt som tätt och försvinner när du gör Golf tee mod. Mitt ljud kommer från nedre delen av motorn. Ett tickande ljud på tomgång samt framförallt ett kraftigt skrammel / rassel när man varvar upp bilen på tomgång till ca 2500-3000 varv och sen släpper gasen hastigt.

Cartéen
joxgbg: Låter sjukt läskigt det där. Förstår att du blev lite nervös med nya bilen och allt :-(.
Hur låter den nu då men downpipen monterade? Bättre eller?

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
LotecM3 ---> Jag kör manuell och det var inga problem att få plats med IC:n.
Med automaten vet jag inte hur det blir, pga den lilla extra oljekylaren...
Det finns ju ganska många alternativ på storlek hos KL-racing. Du borde nog kunna hitta något som passar.

// Thomas
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ja, jag började starkt ifrågasätta vad jag håller på med... Bilen gick så sjukt illa att man fick kalla kårar!

Men, ja, downpipes gjorde all skillnad i världen på ljudet. Innan lät det verkligen INGENTING, men nu mullrar det lite lagom gott utan att det stör på något sätt.

Drog på vinterdäck på original M-fälgarna, ser riktigt fett ut med 265:or bak på vintern... :)

Tänkte köpa nya fälgar till våren, men jag har sjukt svårt att hitta något som passar min smak. Jag är svårt attraherad av dessa Länk men jag är osäker på om dom passar LCI, dessutom vore det najs med något lättare. Förslag?
läcker fälg, kan inte minnas att jag sett den förut, vad heter den? Antar det är BMW orginal? Snyggt med det konkava centret.

/Anders
Cartéen
Är inte det där en 18" BMW M3 orginalfälg?
Skönt att få till lite bättre ljud :-).
Har du monterat IC också eller väntar du med det?

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Det stämmer, det är BMW 260M som sitter original på M3. Snygga och ganska diskreta, men ger ett biffigt intryck. Är lite skeptisk till att montera M3-grejer på en icke-M, men dom här skriker ju i alla fall inte mindervärdeskomplex...

Cartéen: IC, meth och annat lull-lull får vänta till våren, det känns inte som om det behöver kylas så mycket så här års. Dessutom är det ingen större mening att släppa loss max-effekt på vinterdäcken, dom lär knappast få fäste!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.